16 maanden..niet doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door cocko, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoi,

Ik weet niet of ik op de juiste plaats ben hier maar ik probeer het toch..

Mijn zoontje is inmiddels 16 maanden en slaapt nog steeds niet door. 's avonds rond 00.00 uur wordt hij wakker en wil echt perse een fles. We hebben echt al geprobeerd hem hier vanaf te krijgen, vele doorwaakte nachten gehad maar het helpt niets. Om half zeven is hij weer wakker en wil weer een fles of pap.
    Is er niet iets wat ik hem kan geven voor het slapen gaan zodat hij gaat door slapen? Want hij heeft echt dorst/trek. Een slokje water helpt echt niet want hij krijst de tent bij elkaar.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is moeilijk. Soms kan het ook met gewoonte/ritme te maken hebben. Verzadiging voor tijdens de nacht heeft niet altijd alleen meer te maken met wat ervoor gegeten/gedronken wordt maar eigenlijk wat er in het totaal gegeten/gedronken wordt. Eet en drinkt hij verder goed, gevarieerd?
    Al geprobeerd om bij de laatste voeding er pap van te maken? Misschien een voeding voor snel honger/lekker slapen?
    Groetjes Angelique

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wij vinden dat hij goed eet, 's ochtends een schaal papa (of fles; ligt eraan hoe laat hij wakker wordt). Tussendoor een koekje met drinken, tussen de middag 1 tot anderhalve boterham en melk, tussendoortje en 's avonds eet hij 4-5 aardappelstukjes met 1,5 schep groente en schaal vla na. Zouden we dan bv om half 8 als hij naar bed gaat, nog pap moeten geven om te kijken of dat werkt? Het kan idd ritme zijn maar we hebben hem al nachten lang laten huilen en het werkt niet. Ons dochtertje was na 1 nacht huilen er direct vanaf, maar hier helpt niks..
    Groetjes en alvast bedankt

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat ziet er goed uit hoor. Qua melk- en melkproducten zal hij dan ook wel 300-400 ml halen. Misschien ook fruit tussendoor.
    Doorslapen kan inderdaad per kindje verschillen. Je kan inderdaad kijken hoe het gaat als je 's avonds pap geeft.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina