Tip gekregen doorslapen. Zou dat werken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Martini, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi!
    Ik heb een vraag.
    Onze zoon van 3 maanden komt 's nachts meestal 1 x voor een voeding. Ik heb daar geen problemen mee en heb zoiets van: doorslapen komt vanzelf.
    Mijn vriend daarentegen zou graag zien dat hij snel doorslaapt. Hij heeft van het weekend van iemand de tip gehad om 1 schepje voor hongerige baby's door z'n laatste fles te doen (hij krijgt Hypo Allergeen). Hij zou dan verzadigder zijn en een goede kans hebben om door te slapen.
    Zou dit inderdaad kunnen werken en zo ja, mag je dat zomaar doen of moet je dat in overleg doen met het consultatiebureau?

Ikzelf zat nog te denken dat hij straks met 4 maanden toch pap mag? Als je dat dan als laatste fles geeft is hij dan ook niet verzadigder, dus evt. meer kans op doorslapen?

Alvast bedankt voor je antwoord!
    Gr. Martini

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Martini,
    Sommige kindjes slapen met 2 maanden al door en sommige kindjes slapen met 9 maanden nog niet door. Dit verschilt per kindje. Hoeveel voeding krijgt je kindje nu (per 24 uur)? Al de maximale hoeveelheid? Hoe is het drinktempo? (Goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten.)
    Wanneer jullie zoon de hypo-allergeen krijgt in verband met een verhoogde kans op een koemelkallergie kun je deze voeding beter niet mengen met de voeding voor hongerige baby's. Bij de Hypo-Allergeen zijn de koemelkeiwitten voorbewerkt en dit is niet het geval bij de Extra (voor hongerige baby's). In dat geval wordt ook rijstebloem vaak pas vanaf 6 maanden geadviseerd. Misschien dat je dit ook even kunt overleggen met je cb.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina