Hoi moeders, mijn dochter is pas ziek geweest en sinds die tijd wil ze haar groente niet echt meer. Ze eet ongeveer 6 hapjes en houdt het daarna voor gezien Trek heeft ze wel, want het schaaltje vanille yoghurt dat ze na het eten krijgt is zo leeg. Nu vraag ik me af of iets anders aan kan bieden zodra ze aangeeft geen groente meer te willen? Brood of misschien een fruithap? Of kan ze nu al doorhebben dat ze iets anders krijgt als ze haar groente niet eet? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zou wel wat anders aanbieden hoor! Mijn zoontje heeft een halfjaar niks geen groente willen eten en stouwt nu weer een halve broccolistronk naar binnen. Fruit ipv groente is prima, boterhammetje ook.
Fruit valt onder het zelfde kopje, dus dat is zeker belangrijk om te blijven geven. Daarnaast misschien rauwkost tussendoor? Kan idd wel een poosje duren, maar op haar leeftijd denk ik eerder dat ze over een paar dagen wel weer wat wil!
Bedankt voor de reacties Haar melk, brood, soepstengels en fruithap gaat er allemaal prima in. Als ze vanavond weer weigert geef ik haar wel wat extra van de fruithap
Inderdaad fruit geven. Verder vind ik 6 happen echt niet weinig. Soms hebben kinderen gewoon minder nodig.