Groente én fruit?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by BrownieM, Jul 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BrownieM

BrownieM Lid

Aug 8, 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje (bijna 5 maanden) krijgt sinds drie weken bijvoeding omdat hij soms niet genoeg had aan 5 flessen 180/6 en daardoor soms op 6 x 180/6 zat. Teveel dus. In overleg met het cb zijn we begonnen met groente.

Ik merk dat hij dit heel lekker vind en eigenlijk meer wil (hij krijgt nu een half potje rond 16/17 uur). Hierdoor heeft hij die 6de fles niet meer nodig. Maar de laatste dagen merk ik toch weer dat de tijd tussen flesjes korter wordt, maar ik wil hem dus niet weer teveel geven. 'Snachts komt ie de laatste dagen niet meer, maar overdag heeft ie dus nog meer behoefte.

Om een lang verhaal, kort te maken: mogen we hem ook al 's ochtends fruit geven en dan smiddags groente en hoeveel dan. Mogen we hem bijv al een heel potje groente geven (die voor 4+)?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste BrownieM,

Je mag jouw zoontje al fruit & groente geven. Daarbij mag hij nog 5 flesjes van 180 ml/6.

Als de bijvoeding goed gaat en hij krijgt een volledig potje, dan mag je een flesje laten vervallen. Het schema wordt dan Fles - Fruit - Fles - Fles - Groente - Fles.

Mocht je zoontje hongerig zijn, dan kun je eventeel rijstebloem toevoegen aan zijn eerste flesje.

Groet,
    Anne

3. BrownieM

BrownieM Lid

Aug 8, 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie. Vandaag zijn we voor het eerst begonnen met en fruit en groente (krijgt ie straks). Gaat er bij hem erg goed in!

Share This Page