hallo ik heb even een vraag mijn kindje is gisteren 6 maanden geworden ik geef hem nutrilon standaard en zijn voeding is nu op nu ga ik dus over op nutrilon 2 en hij mag ook aan de vaste voeding nu staat er op het pak dat hij 3-4 voedingen op een dag mag nu is mijn vraag hoe delen jullie een dag in met nutrilon 2 hoeveel flessen geven jullie en geven jullie nog een fles na een hapje groente of potje ik moest van de week naar het consultatiebureau, maar wegens omstandigheden belde hun af en hebben ze het verzet naar 7 januari ik heb wel gebeld hoe ik het nu moet gaan doen maar die vrouw was heel onduidelijk volgens mij wist ze zelf niet waar ze het over had vandaar dat ik het hier even vraag hoe jullie ervaren moeders dat doen weet dat iedereen het anders doet en er niet een speciale richtlijn is maar ben gewoon benieuwd liefs kim
Hoi, Heb een dochtertje van ong 6 maanden en zijn al 2 weken bezig met nutrilon standaard 2. Ik geef haar ong om de 3 a 4 uur een flesje van 150 ml water + 5 schepjes nutrilon en in elk flesje een schepje bambix zodat het iets meer verzadiging geeft. ROnd 10u geef ik altijd haar fruithapje en rond 16.30-17u haar groentehapje en regelmatig daarna een danoontje toetje. Dan om 19u haar laatste flesje. Dit gaat op zich prima. Soms is het schema iets anders maar ben daar gewoon soepel in. Succes!
Wij gingen rond de 6 maanden langzaam richting een "volwassen" eetschema: ontbijt : fles melk, pap tussendoor: fruit lunch: fles en/of boterham tussendoor: fruit/babykoekje+diksap/fles (voor hongerig kind) avondeten: gewoon warme hap+yoghurt/kwark bedtijd: fles melk. En dan de tijden om zijn slaapjes heen plannen. Dus die boterham was soms om 11 uur, soms om 1 uur. Maar wel deze volgorde.