Mijn dochtertje is 7,5 maand oud en ze krijgt sinds een klein maandje elke middag een boterham. Tot nu toe smeer ik er altijd smeerkaas of leverworst op. Maar eigenlijk zou ik wel iets anders willen proberen. Wat kan ik haar op brood geven en wat geven jullie altijd op brood aan jullie kleintjes?
Je kan appelstroop (zit veel ijzer in), jam, gestampte muisjes (is hier favoriet), geraspte kaas en banaan op brood doen. Dat laatste geef ik vaak als ik met haar heb gezwommen. Want dan 'loopt' ze haar fruit mis omdat ze gelijk naar bed gaat als we thuis zijn.
Je kunt boterhamworst of andere worst pureren en dit op brood smeren. Houmous (kikkererwtenpuree) Sandwichspread. Ga zelf morgen eens aubergine-tomaat salsa maken en eens geven op brood, kijken of dat wat is.
Phoe, hier krijgt ze vanaf de 7 maanden al heel erg veel. smeerkaas leverpastei stroop jam fruit uit potje wat over is van de vorige dag kaas boterhamworst banaan pindakaas (geen allergieen in de familie) pasta gestampte muisjes gekookte ei roerei (meer erbij dan erop) Dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Ze at al met 5,5 maand af en toe een droge boterham om te proeven en te proberen, en sinds ze 6 maanden is krijgt ze iedere dag een boterham, en met de 7 maanden met bijna alles erop, en nu met bijna 9 maanden eet ze er 1,5/2.