drinkt heeeeel weinig op dit moment

Discussion in 'Voeding' started by Makkie, Jan 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

#1 Makkie, Jan 2, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 2, 2013
    mn meisje van bijna 7 maanden drinkt al bijna een week zoooo slecht haar flessen. Ze is wat ziek geweest vorige week, buikgriep. Dit duurde maar een dag, maar sindsdien is het zo weinig wat ze drinkt!

Ze heeft totaal geen zin in dr flesjes, een paar slokken en dan begint ermee te spelen. Ook al zit er meer dan 5 uur tussen, ho maar.

Wel eet ze prima haar fruit en kwarttoetje (dit om toch wat 'melk' binnen te krijgen). Groentehap wisselt erg hoeveel ze ervan eet.

Gister heeft ze het zelfs gepresteerd om vanaf 1700 niets meer te drinken. In de avond zeker drie keer aangeboden, maar niets. Ze sliep ook gewoon klokje rond...
    Vanavond ging dat weer ietsjes beter, 120 cc op.

Ze op een dag nu dus maar krap 300/350 cc opvolgmelk binnen...

wat te doen? ze is verder niet anders dan anders en ook geen verhoging oid....

2. adi

adi Niet meer actief

Je bedoelt dus 7 maanden (ik vond je bericht als zo raar ;))

Kan het zijn dat ze last heeft van tandjes, haar keel of oren? Dan doet drinken pijn, en willen ze het niet.

Probeer ervoor te zorgen dat ze per dag min 500cc aan vocht binnenkrijgt, dat is belangrijk tegen uitdroging. Fruit, groente en kwark is ook vocht en mag je ook meetellen.

Bied melk daarnaast gewoon aan, misschien dat je even kunt kijken of iets warmer of kouder beter bevalt? Of uit een tuitbeker proberen?
    Als ze zolang alle drinken weigert kun je haar ook een beetje water en thee aanbieden, dat ze tenminste iets drinkt.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Adi, ja hahaha 7 maanden... meteen even veranderd.

Ik geef dr tussen de hapjes door een flesje thee, daar drinkt ze best wat van dan... en fruit indd ook gewoon goed.

Ik zal een tuitbeker eens proberen... ze is zo gek aan het doen met de speen!

Tandjes kan ook ja.... pfff lastig he hihihi. Ik hoop dat ze snel weer goed gaat drinken, word er meteen zo onzeker van!

Share This Page