schema of niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ons Kleintje, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

voeden jullie volgens schema? wij hebben nu steeds ons zoontje bv in fles gegeven, om de 3 a 3,5 uur. Als hij het zelf aangeeft dat hij honger heeft (gaat hard huilen) Maar nu heeft hij er stiekem een voeding tussengeplakt. dus inplaats van 7 nu ineens 8 ontdekte ik.
    ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. het lijkt mij opzich wel handig om volgens een vast schema te werken.hij is 3 maanden maar elf weken te vroeg geboren, Hij drinkt nu 755 ml per dag, dus 115 per voeding.

En hoelang duurde het bij jullie voor ze gingen doorslapen. En slaan ze dan gewoon de geplande nachtvoeding over? en als hij een uur later komt, hem dan alsnog voeding geven. Ik weet het even niet meer.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geef gewoon normaal BV, dus da's wel wat anders, hoef je geen hoeveelheden af te passen in een flesje, (alhoewel, voor haar papa-dag en de 2 middagen bij de gastouder moet dat wel), maar hier doen we het niet volgens schema hoor. Ik vind dat Thirza moet kunnen drinken als ze honger heeft en let gewoon op de signalen: veel sabbelen is meestal het teken dat ze honger heeft. Op www.inbakeren.nl kun je daar trouwens meer over lezen.
    Over het algemeen betekent een minder aantal voedingen natuurlijk wel dat ze meer per voeding drinken... Thirza drinkt bij de gastouder minder vaak, maar pakt dan 150 cc per keer, terwijl ze bij papa tussen de 100 en 120 cc uit een flesje pakt. Bij mij drinkt ze wisselende hoeveelheden, als ik het aan het kolven afmeet... beetje afhankelijk van het moment van de dag.
    Thirza slaapt nog niet door... en als ze ziek is ben ik de hele nacht in de weer, (vannacht 5 of 6 keer... :().

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, by the way: nog een argument voor mij om op verzoek te voeden: ik wil graag dat Thirza leert dat ze drinkt tot ze genoeg heeft en niet omdat de fles opmoet. Dit schijnt op latere leeftijd problemen met overgewicht te voorkomen, (omdat ze geleerd hebben naar de signalen van hun lichaam te luisteren).

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik jou was zou ik niet op een schema gaan voeden. Maar gewoon lekker voeden wanneer de kleine aangeeft dat hij honger heeft, en zo te lezen doet ie dat prima! Om weer op een voeding minder te gaan zitten dan zou je kunnen proberen om wat meer per voeding te doen, maarja ook dat geeft geen garanties, omdat ze gewoon drinken tot ze genoeg hebben en weer honger hebben wanneer ze weer honger hebben ;)! Zelf heb je ook niet altijd om dezelfde tijd trek en ook heb je zelf niet altijd even veel trek :D!

Verder wel eens met wat Rozemarijke zegt ;)!

Doorslapen deed Malou hier vanaf een maand of 10-11 (bijna elke nacht, uitzondering daargelaten) en Ruben sinds een week of 10-11 ;)!

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

maar als je nou een keertje ergens heen moet of je wilt graag wat eerder slapen.
    Dan kan je toch wel in de dag een keertje op mijn verzoek voeden??
    Anders komt ze elke keer rond half 12 voor de nacht en ik ga liever om half elf toch wel richting bed. Daarna weer op verzoek?

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja hoor, dat kan. Dan voed je gewoon een keertje op jouw verzoek. Ook als kindjes uit zichzelf maar weinig komen kan je ze op jouw verzoek voeden. Maar een schema betekend vaak dat er gerekt moet gaan worden omdat er perse 4 uur tussen een voeding moet zitten, en dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Honger is honger ;)! Maar voeden op jouw verzoek kan best zo af en toe hoor!

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

alleen drink ze dan weinig zeg.
    Pfff kan beter wachten wanneer zij wil.
    Deed vanochtend op mijn verzoek maar ze was aardig moet en verslikte zich keer op keer.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dan zal ze idd wat minder drinken, omdat haar buikje haar nog helemaal niet verteld dat het trek krijgt en ze dus nog niet zelf bedacht heeft hmmm ik lust wel een slokkie :D! Misschien kan je voorlopig even beter op haar wachten want verslikken enzo dat is natuurlijk niet fijn voor de kleine (en niet voor mama). Dan probeer je het over een week of 2-3 nog eens en kijk je hoe het dan gaat.

Deel Deze Pagina