9 maanden - weinig melk willen

Discussie in 'Voeding' gestart door sunnyke, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hallo,

ik vroeg me af of hier nog mama's zijn met hele goede eters qua vaste voeding, maar waarbij de flesvoeding te wensen overlaat?

Mijn zoontje eet superflink zijn groentjes en fruit (elk wel 300g!). Hij lijkt echter volledig uitgekeken te zijn op melk, want 's morgens krijg ik er met moeite 150cc in, en 's avonds zal het ook zo iets zijn (hij is ooit eens met 90cc in zijn buikje gaan slapen, en heeft het de hele nacht uitgehouden!).
    Zelf was ik aanvankelijk er erg mee bezig om het minimum te halen (500cc - advies in België), maar dat werkte zo frustrerend dat ik het nu wat heb losgelaten. Maak me soms alleen nog wat zorgen om het feit of hij nu wel voldoende calcium binnenkrijgt...

Wie herkent zich hierin?

Groetjes,
    Sunnyke

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ligt t aan de melk of aan de manier van aanbieden?
    Doe je t nog in de fles? Mss eens een tuitbeker of gewone beker proberen.

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja hoor heel herkenbaar, mijn dochtertje is vanaf 6 maanden van de melk af.. ze weigerde gewoon continue.. terwijl ze een hele goede eter is.. 4 boterhammen op een dag en goed fruit en groente etc.

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier weigerde Finn ook vaak. In overleg met het cb zijn wij toen met 9 maanden ook gewone melk gaan geven. Nu krijgt hij sochtends en savonds nog fv en daarnaast gewone melk, yochurt enz...

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hier was het een paar weken geleden ook drama met melk drinken. Meneer hoefde de pap 's ochtends niet meer en ook zijn 2 flessen werden radicaal geweigerd door hem. Bij ons was het gelukkig een fase, zijn boventanden kwamen door... Nu gaat het hier gelukkig weer erg goed, 's ochtends pap, 's middags een fles van 180+6 en 's avonds een fles van 180+6, en ze gaan allemaal weer schoon op...

Ik hoop voor je dat het een fase is! Wat wij op gegeven moment ook deden was van het restant wat hij nog over had van de fles (vaak meer dan de helft) pap maken, dat wilde hij op gegeven moment weer wel. Zo kreeg hij toch voldoende cc binnen! En ik gaf ook veel yoghurt e.d.

Succes!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zaten met 9 maanden nog op zo'n 300ml opvolgmelk en toen ben ik er dus ook maar yoghurt bij gaan geven. Ging prima en als ze verder goed eten is er echt niets aan de hand. Hij haalt zijn voedingstoffen uit andere voedingsmiddelen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zuivel is een belangrijke voedingsbron vanwege de eiwitten (en calcium en vit. A en D).
    Die zijn belangrijk voor de groei en halen ze nog niet uit andere voedingsmiddelen.
    Bij 9 maanden heeft je kind echt nog tussen de 300 en 500cc zuivel nodig.

Je kan van alles proberen:

pap in fles of uit bord
    opvolgmelk uit (tuit)beker
    overgaan op aangelengde volle koemelk (als je kind nooit verschijnselen van allergieen heeft vertoond mag dat bij 9 maanden)
    of yoghurt of kwark geven

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je kunt vitamine D erbij geven. Dit heeft een baby veel meer nodig dan een volwassene en zit onvoldoende in het eten.

Hier hetzelfde hoor, fles is niet interessant, smaakjes zijn veel lekkerder. :)

Hi, hi heb je de melk al eens zelf geproefd? Ik kan ze niet ongelijk geven, wat vies is dat zeg! :$

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier ook een kindje dat geen intresse meer heeft in melk, de eerste helft van de fles gaat nog wel maar daar na is het wurmen, spelen, voeten pakken en kokhalzen. Lastig is het wel ja, want brood gaat nu ook weer minder. Fruit en groente gaan wel goed gelukkig.
    Soms lijkt het ook alsof hij gewoon geen honger heeft. En hij is al vrij smal en licht.

10. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook. Dochtertje van bijna 8 mnd eet goed maar drinkt weinig melk. 's Morgens 100-150 ml flesvoeding, wat ze niet opdrinkt als pap geven. 's middags 100 ml en ' savonds 100 ml. We bieden wel altijd 150/5 aan. Ze krijgt rond 16 uur wel 80-100 ml volle yoghurt. Maakte me er eerst best wel zorgen over, omdat ik ook dacht dat ze minimaal 500 ml moest drinken. Maar dat heb ik losgelaten, ze eet goed, fruit, groente en boterham en krijgt genoeg vocht binnen (ze drinkt wel graag water). Ze heeft genoeg plasluiers en is hartstikke vrolijk. Niet elk kindje is hetzelfde toch. En ik zou nog niet gewone melk geven hoor. Dat is veel te vet en kunstvoeding is zo optimaal mogelijk samengesteld voor je kindje.

Deel Deze Pagina