5 weken, 6 flessen, welk slaapschema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sandra G, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Ik ben aan het hannesen met het schema (wat er eigenlijk nog niet echt is) van onze tweede. Suffe is dat ik me niet meer kan herinneren hoe het met de eerste ging, maar ja, toen was het wat makkelijker omdat hij alleen was en we daarom heen konden werken.

Onze tweede is nu ruim 5 weken, ruim 5 kilo en zit op 6 flessen die ik maak van 150+5. Hij drinkt ze niet allemaal helemaal leeg, zodat ik rond de geadviseerde 800ml uit kom van het CB. Ik geef voeding voor hongerige baby's, want hij zou wel vaker en soms ook 'meer' willen drinken...

Hij komt 's nachts variƫrend tussen 3:00 en 5:30 uur voor een fles. Daarna varieert het ook weer, maar ik probeer 's ochtends wel maximaal rond 8 uur met een fles te beginnen, omdat het 'schema' anders helemaal de soep in loopt.
    Waar ik nu op vast loop, is rond etenstijd 's avonds. Hoe doen jullie dat? Ik probeer zo uit te komen dat hij tussen 19-19:30 zijn fles krijgt. Maar idealiter hoort hij daarvoor dan toch wakker te zijn, zodat hij daarna kan gaan slapen? Toch? Maar doordat hij dan wakker is (en gaat huilen omdat hij honger krijgt) gaan onze eigen avondmaaltijd met onze oudere zoon de mist in. Soms slaapt hij, dan kunnen we rustig eten, maar dan blijft hij weer 's avonds lang wakker. Vaak slaapt hij pas rond 22:00 uur.

Ik ben benieuwd naar schema's van kindjes rond deze leeftijd, maar dan ook wanneer ze slapen, wakker zijn en eten. Bij ons is het 'wakker zijn' nog steeds behelpen, omdat hij dan eigenlijk altijd onrustig is en we hem moeten sussen met een speentje/vasthouden/lopen, etc. Wat weer niet handig is omdat de eerste nog aandacht vereist :)

Deel Deze Pagina