Wij hebben een beetje een vervelend schema en daardoor krijgt hij teveel voeding. Ik heb bv gegeven tot een maand of 2,5 en volledig op verzoek. De flesjes gaan ook redelijk op verzoek maar het zou toch fijn zijn als we er nu een beetje ritme in zouden krijgen. Het hoeft niet heel strak te zijn maar wel beter dan dit Rond 05.30u: 150+5 tussen 09.00u en 10.00u: 180+6 tussen 12.00u en 13.00u: 180+6 tussen 16.00u en 17.00u: 180+6 Maar nu komt het.. hij deed zelf eerder rond 20.00u a 21.00u de laatste bv ronde zeg maar, maar nu met het flesje komt hij ook rond 21.00u uit maar dan slaapt hij 's nachts zo rot. We hebben nachten gehad dat we er 10 tot 15 keer uit moesten. Wij zijn toen de laatste fles gaan splitsen. Dus.. Om 20.00u: 90+3 En om 22.00u: 150+5 Maar dan komt hij dus op 1060cc per dag. Alhoewel hij ook weer niet altijd alles opdrinkt maar toch. 6 flessen is ook wel wat veel of niet? Hoe zouden jullie het aanpakken. Die laatste fles toch maar weer op 21.00u proberen en dan 180+6 geven?
Ik zou proberen tussen de eerste en tweede fles zolang mogelijk tijd te laten zitten.Als dat niet lukt bij de volgende voeding 4 uur er tussen laten zitten. Moeilijk hoor,ik heb zelf ook zo gezeten.Maar ik denk dat je dan 's avonds beter uitkomt met de fles. Ik legde hem een uurtje(of 1,5) voor de volgende voeding in zn bedje en langzaam aan kwam er mooi 4 uur tussen. 's avonds kwam hij op die leeftijd wel steeds eerder maar dat is dan niet erg. Succes ermee!
Ik ben inmiddels opgedroogt Wij zijn over gegaan op kunstvoeding omdat hij niet goed groeide op de bv Vandaar.. anders had ik het met alle liefde gedaan.
Allereerst denk ik dat die 60 cc per dag te veel geen drama is hoor. Ok, het is teveel, maar je heeft aan dat hij soms ook niet alles op drinkt dus de keren dat ie echt 60cc teveel krijgt..... Mn dochter ging vorige week ook rommelen met dr schema en toen hadden we ca 3 dagen waarop ze 1150 kreeg... het moet niet structureel (veel) teveel blijven. Maar dan: wat bedoel je met dat hij rot slaap? Door krampjes? Of honger? Of gewoon niet doorslapen? Ik begrijp niet zo goed waarom je bent gaan splitsen? Ik zou niet gaan beginnen met splitsen, zo blijf je aan het voeden en wekt volgens mij ook onduidelijkheid in het kader van regelmaat. Waarom niet 5x 180/6? 5:30: 180+6 dan blijft er misschien ook makkelijker 4 uur tussen? 9:30 180+6 13:30 180+6 17:30 180+6 21:30 180+6 Laatste fles zit dan tussen de 2 tijden van nu in, misschien reageert hij daar hetzelfde op dan? Maar je hebt wel iets meer regelmaat. En misschien slaapt ie met 180/6 ook beter door Bij mn dochter is het nu wel hoe later de laatste fles, hoe korter ze slaapt. Waarschijnlijk haal ik haar dan uit dr diepste slaap waardoor ze daarna niet meer zo diep en lang doorslaapt. Misschien heeft je zoontje dat ook wel??
Hey druif Nou... toen ik bv gaf deed hij 's avonds heel veel clusteren tot een uur of 21.00u Toen we overgingen op de fles kwamen we ook zo uit met de laatste fles maar begon hij ineens vanaf een uur of 1 te spoken 's nachts en dat de hele nacht door. We hebben toen geprobeerd dat clusteren na te bootsen door die laatse fles te splitsen. Toen we dat deden ging hij wel ineens goed slapen. Vandaar dat we die gesplits hebben toen. Ik ga vanavond gewoon proberen om die laatse fles rond 21.00/21.30 te geven en dan 180+6.. kijken hoe hij het erop doet vannacht.
Aha, nu snap ik het Dat clusteren daar heb ik geen verstand van, ik heb zelf nooit BV gegeven... maar de samenstelling van FV is natuurlijk een constante samenstelling die in elk flesje gelijk is. Mijn ervaring is dat het ook niet zozeer uitmaakt hoeveel ze in de laatste fles krijgt of hoe laat ze die krijgt, maar meer hoeveel ze over de gehele dag binnen heeft gekregen wat invloed heeft op het doorslapen. Maar ik zou sowieso proberen die 2 laatste flesjes te bundelen tot 1 van 180/6, dan heb je iig weer wat regelmaat terug! Ben benieuwd hoe dat gaat...
Misschien is het inderdaad tijd om op te hogen waardoor hij ook meer tijd tussen de flesjes laat. Bij mijn zoon heeft dit meteen geholpen. Schijnbaar was hij er aan toe! Probeer het eens. Als hij het flesje leeg drinkt weet je genoeg. Mijn schema is: 06:00 200ml 10:00 200ml 14:00 200ml 18:00 200ml 22:00 200ml Soms is hij een half uurtje eerder, maar dan maak ik hem wat later wakker voor zijn laatste flesje en dan komt het ook wel weer goed.
Hier vanaf 3-4 maanden dit schema: 6.30 200ml 10.30 200ml 14.30 200ml 18.00 200ml 20.15 200ml Eerste fles hangt af van tijdstip van wakker worden, ergens tussen 6 en 7.30, laatste twee flessen altijd op dit tijdstip.
mijn zoontje zat met 3,5 maand op 4 flessen van 180+6ml ik heb de ervaring dat hij slechter ging slapen als hij te vol zat dus met 5 flesjes en hij drink de fle svan 00.00 uur niet meer op. denk ook dat je hem uit een diepe slaap haalt waardoor hij niet meer erin komt. heb weleens gehoord dat kindjes de eerste 6 uur de diepste slaap van de nacht hebben. wij hadden het schema: 8.00uur 200ml 12.00uur 200ml 16.00uur 200ml 20.00uur 200ml later werd dit 19.00uur omdat hij gewoon op was.