Ben eventjes benieuwd? Wat doen jullie bij de rijst of er door voor de kleine? En met de pasta? Mijn dochter heeft nog maar een enkele keer rijst op, en dat vond ze erg lekker maar toen had ik er gewoon rijst zonder iets gegeven. Met pasta kook ik vaak tomaten en wortels die ik dan iets fijner maak en dan meng met de pasta. Dit is eigenlijk het enige wat ze als een "prakje" krijgt als ik het zo mag noemen. Voor de rest krijgt ze alles namelijk a la Rapley. Iemand suggesties???
In principe kun je alle groenten met rijst of pasta geven. Courgette, aubergine, broccoli. Als het droog is al prakje kan je er wat water bij doen, of (opvolg)melk.
ik maak ook wel eens pasta met pesto, wat room en (zongedroogde) tomaatjes en wat pijnboompitjes - goed kleinmaken! Voor Noah doe ik er vaak wat gehakt doorheen (eet zelf geen vlees). Met rijst is hier favoriet: rijst zalm groene groenten zoals boontjes, erwtjes
Zo snel al reacties! leuk hoor wij eten zelf eigenlijk nooit courgettes of aubergines Dus hoe maak je die klaar
Voor Kyra kook ik de courgette en aubergine nog vaak. Gewoon een minuut of 5 in kokend water mikken. Voor mijzelf roerbak ik ze meestal in blokjes. Wat je ook met aubergine kunt doen is in plakken snijden over de lengte en deze dan insmeren met olie en een beetje zout en dan grillen. Verder kun je ze uithollen en vullen met gehakt en dergelijke en dan in de oven met een beetje kaas erover. Mogelijkheden te over.
* rijst met kip en boontjes * rijst met kip en worteltjes * pasta met champignons en tomaat * pasta met tomaat en gehakt
Nou ze heeft vanavond lekker rijst met wortels op En ze heeft gesmuld Mijn dochter krijgt voorde rest nog geen vlees/vis of kip. Dus die recepten vallen nog ff af . Mar dankzij jullie heb ik weer inspiratie voor nieuwe gerechten Hoe wel ze ook gek is op aardappels en groente. Maar ja 7 dagen per week aardappels is ook zo wat he
Een reden waarom ze geen vlees/vis of kip krijgt? gewoon nieuwsgierig hoor... Isabella vind rijst met kip en boontjes ook erg lekker, ook pasta met tomaat, beetje oregano en gehakt is een favoriet!
Hier kregen ze tot hun verjaardag ook nog geen vlees of vis hoor. Gewoon omdat het nog niet nodig is, en ook omdat het nogal allergeen is. Wat hier lekker gegeten werd op z'n rapleys was wat grotere pasta met schijfjes gekookte wortel en blokjes gekookte courgette erdoor, en een beetje geraspte kaas er over. En rijstomelet (als je al ei geeft): rijst even aanbakken met evt wat groente (geraspt werkte heel goed) en daar een ei over breken, heel kort roeren en dan laten stollen. Dat aten de groteren trouwens ook met smaak. Gewoon op je bord wat ketjap en sambal er op doen. Of zout en peper. Of ketchup.
Ze krijgt dat nog niet omdat ze het tot een jaar nog niet nodig hebben Ze krijgt ook nog geen ei maar ga het recept onthouden! bedankt
Ok, ook weer overal verschillend dus, ik moest zo snel mogenlijk met vlees beginnen voor de ijzer behoefte, in borstvoeding zat volgens onze arts op het concultatieburo te weinig ijzer, daarom vanaf 6 maanden 5 gram vlees per dag bijvoeden voor de zekerheid. Zo zie je maar weer dat het echt overal anders is...
Pasta maak ik met courgette/aubergine, tomaat, oregano, gehakt Zilvervliesrijst maak ik met courgette/aubergine, tomaat, gehakt Ik wil combinaties die ik zelf ook zou eten. Wortel bij de pasta is niet mijn ding, dus geef ik de kleine ook niet. En de rijst is best droog, vandaar de 'natte' groenten.
Ik maak de pasta met doperwten, tomaat, beetje tomatenpuree, tonijn en wat rozemarijn. In geval van TS dus zonder de tonijn Hier erg populair