een hele blonde vraag misschien, maar geven jullie je kindjes water te drinken uit dezelfde speen als waarmee ze melk drinken? florian heeft nu speen 2 van avent, maar water is natuurlijk veel dunner en vroeg me af of ik dan beter speen 1 kan gebruiken. gr. ilse
Daan krijgt melk uit pap uit 3standen speen, melk uit speen 3 en water of thee of diksap krijgt ie uit een antilekbeker. Als ik dat wel uit fles doe, dan gewoon de melkspeen idd.
Ik heb een aparte fles voor gekocht. Niet echt met reden, leek me gewoon prettiger. De melkflessen poets is altijd als een bezetene uit uit angst voor bacterien e.d. Volgens mij mag er ook wel water oid in, maar laat mij maar lekker moeilijk doen
Ik had ook andere flesjes (kleinere) voor het drinken dan voor de melk. Ik gebruikte wel altijd de spenen van nuby, dit zijn antilek spenen dus zo kon Kylian zelf zijn flesje al vrij vroeg vasthouden. In die spenen zit een soort van kruisje dat zich alleen opent als er aan gezogen wordt. Hoe harder ze zuigen (bij pap dus) hoe verder het kruisje open gaat. Groetjes Anita
Ik gebruik voor ander drinken dan melk een antilekbeker. Die van nuby daar lukt het drinken uit (zachte tuit), die van Avent lukte nog niet, maar misschien nu ze bij dat nuby ding doorheeft hoe het moet, dat het bij die van Avent ook wel lukt...
Het is wel een goed idee om waar je kind melk uit drinkt en waar je kind iets anders uit drinkt apart te houden hoor. Is voor je kind ook duidelijker: er komt niet ineens iets anders dan de 'verwachte' melk uit.
Die tuitjes heeft Kylian ook een hele tijd gehad, hij wilde gewoon geen harde tuit in zijn mond. Voor zijn verjaardag had ik een tuitbeker gekregen van de action en toen hij een jaar en 3 maanden was accepteerde die het in 1 keer wel. Op dit moment probeer ik hem te laten wennen aan een gewone beker maar daar wil hij nog niets van weten. Groetjes Anita
alicia krijgt al het andere drinken zoals thee, water of sap uit een tuitbeker en niet uit een flesje je zou dat dus kunnen proberen. melk krijgt ze wel egwoon uit een flesje en doe dit eigenlijk al vanaf dat ze een maand of 4 was. en ze dronk er meteen goed uit. ook krijgt ze wel is een pakje drinken nu met deze hitte met een rietje en dit gaat ook oged. moet we zeggen dat het consultatie bureau het knap vond dat ze met 6 maanden al uit een rietje kon drinken dus weet niet of dit normaal is maar je kunt het natuulijk altidj proberen je hebt bij de apie heijn bijvoorbeeld pakjes water voor onderweg en dat is erg handig voor deze ukkies. het nadeel van een flesje te gebruiken voor sap etc is dat het er gewoon uitstroomt en je kindje zich zo heel vaak verslikt in de meest gevallen omdat ze niet verwachten dat er iets anders inzit dan melk en dus gewoon hard gaan zuigen terwijl het er zo uitstroomt. alicia drinkt trouwens niet uit een zachte tuitbeker want dan knikt ze al nee als de beker er aan komt ze heeft er een van nijntje en dat is een harde anti-lek tuitbeker en die vind ze geweldig
Ik wil ook een zachte tuit gaan proberen. die zijn er ook gewoon voor de difrax flessen! Ik heb wel een tuit beker met harde tuit, maar dat ga ik nog maar niet proberen denk ik.
ik heb nu van avent de tuitbeker gekocht met een zachte tuit 3+, dadelijk eens proberen! is inderdaad wel handig om in een andere fles het sap te geven, dankjewel voor alle tips!
Onze zoon krijgt normaal altijd sapjes en water uit de tuibeker, maar met dit warme weer wil ik dat ie genoeg drinkt en dus krijgt ie nu sap uit de gewone melkfles... die drinkt ie met Avent nr 3... net als de melk... Gaat prima en doordat ie lekker kan zuigen drinkt ie meer als uit de tuitbeker...