Hallo mijn naam is Femke en mijn zoontje is nu 8 weken oud. Jari krijgt om de 4.30 a 5 uur de fles van 165cc+ schepje nutriton. De laatste keer woog Jari 4555 gram op het cb dit is 3 weken geleden. Zijn schema ziet er als volgt uit: 0415 Fles 165cc+ schepje nutriton Daarna slapen tot +/- 07.00 Naar beneden lekker bij papa of mama op de bank(valt soms weer in slaap) 0915 fles 165cc+ schepje nutriton Na de fles even bij papa en mama knuffelen +/- 30 min en dan lekker in de wipstoel omdat hij verborgen reflux heeft zetten we hem in de wipstoel. Meestal een uur na de fles begint hij te mopperen en leggen we hem op bed. Vaak valt hij dan na een kwartier in slaap. De ene keer slaapt hij tot de volgende fles de andere keer is hij eerder wakker 14.00-14.15 fles 165cc+ schepje nutriton 19.00-19.15 fles 165cc+ schepje nutriton. Meestal valt hij hier in een diepere slaap en slaapt hij langer en maak ik hem wakker voor de fles van 23.45. wederom 165cc+ schepje nutriton. Nou slaapt hij 's nacht erg onrustig. Jari is vaak tegen 02.45 aan het wakker worden af en toe helpt het om de speen weer te geven maar gaat dan wel weer onrustig slapen (veel geluidjes maken en bewegen). Nu heb ik hem na de fles van 19.00 laten slapen totdat hij zelf wakker werd in de hoop dat hij langer door zou slapen. Jari werd om 00.30 wakker en hij is daarna weer naar bed gegaan tot 06.00 (onrustig geslapen) Slapen jullie kids wel langer door en rustiger zo ja hoe doen jullie dit? geven jullie de laatste fles meer voeding? Of is jullie kindje overdag meer wakker?
hoi, ik vind dat voor 8 weken er wel erg veel tijd tussen de voedingen zit. bij onze dochter (kreeg bv) zat er in t begin 3u tussen de voedingen en kreeg ze er 6 a 7 per dag. 24.00, 06.00, 09.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00. dat was in t begin. verder weet ik niet zo goed welke wanneer is weg gevallen. meer maar toen ik weer ging werken in februari deden we om de 4u voeden, en dat doen we nog steeds eigenlijk. ze zit nu wel op 4 flessen per dag, omdat ze de hele nacht doorslaapt. ik denk eigenlijk dat hij te weinig voeding binnen krijgt en daarom rond die tijd wakker word. rond de 8 weken kunnen ze ook regeldagen hebben misschien heeft hij daar wel last van. wat staat er op het pak voeding, hoeveel voedingen moet hij per dag krijgen, kan je het misschien beter verdelen over de dag? mijn mening is om hem beter wakker te maken voor de laatste fles dan hem door laten slapen ze worden toch wakker als ze honger hebben. als hij hem niet wilt of nodig heeft valt hij tijdens het drinken wel in slaap. maar van 00.30 tot 06.00 is toch best netjes aan slapen? zo'n 6a 7u slaap is niet gek voor een kleintje van 8 weken! veel succes met de kleine, gr
Ik vind ook dat als je kindje slaapt van iets na 24u ( 00.30u) tot 6 uur, je een geweldige doorslaap nacht hebt! Onze dochter heeft maanden lang ( tot 5 maanden oud! ) om 4 a 5 uur 's nachts nog een fles gedronken.
Mijn dochter krijgt bv, maar heeft wel even kv gehad, toen was ze wel jonger dan Jari. Wat ik deed was de hoeveelheid voeding wat anders verdelen over de dag, zo kreeg ze 's avonds als laatste fles een grote fles, 's ochtends ook, en overdag wat vaker kleinere flesjes. Dus niet alle flessen gelijk qua hoeveelheid. In het begin kreeg ze 's nachts ook een klein flesje, maar op kv sloeg ze die al snel over. Nu met bv drinkt ze veeeel vaker, haha, echt iedere drie uur, 's nachts laat ze er soms vier uur tussen