Ik ben gesloopt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by suus28, Jun 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus28

suus28 Lid

Jul 30, 2007
    52
    0
    0
    Mijn dochter van bijna 15 weken slaapt sinds een week zo slecht. Eerst kwam ze om de 4 uur 's nachts toen om de 3 uur en vannacht om de 2 uur. Je begrijpt ik ben kapot. (Haar normale ritme was slapen van 23u tot 5/6u)
    Ze wil dan even drinken (ze krijgt bv), sabbelen bijna meer om dan weer verder te slapen. Maar dan ben ik dus weer wakker.
    We brengen haar nu om 21u naar bed ipv 23u dus dat zijn we wel anders gaan doen maar kan me niet voorstellen dat ze daarom om de 2 uur komt.
    Zou dit een sprongetje/fase zijn of moet ik er iets aan doen dit te doorbreken. En wat dan?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik denk een sprongetje.
    Het 19 weken sprongetje is best heftig, dat was het eerste sprongetje waar wij iets van gemerkt hebben. Bij ons begon het ook rond 15 weken.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    en als je haar even laat huilen?

4. Waarschijnlijk is ze aan het clusteren. Dit kan best even een poosje duren , helaas . Evy heeft dit ook best een tijdje gedaan. Vaak is het in combinatie met een sprongetje. Het clusteren is om het vraag aanbod weer opnieuw af te stellen en vaak zie je dat ze na het clusteren ineens veel sneller klaar zijn met drinken. Bij Evy was het eerst soms een uur voeden en daarna 5 minuten !

5. Oh ja .. ik ben toen haar een speentje gaan geven en dat heeft ook heel goed geholpen !

6. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Sluit me aan bij bovenstaande, lijkt op het afstellen van vraag en aanbod. Ik heb toen als advies van lactatiekundige gekregen dat het beter is voor de productie om korter en vaker aan te leggen dan langer en minder vaak. Je productie is dan sneller weer op pijl!

Succes!

7. suus28

suus28 Lid

Jul 30, 2007
    52
    0
    0
    Hoop dan dat deze fase snel overgaat.
    Het vreemde is dat ze overdag soms veel tijd tussen de voedingen laat zitten. Wat te doen, wel om de 3/4 uur aanleggen. Ben zo bang dat ze 's nachts aan het inhalen is. Denk ook wel dat het een combi is van sprongetje en clusteren.
    Speen krijgt ze trouwens al maar die neemt ze 's nachts bijna niet meer.
    Zou zo fijn zijn als ze 's nachts wat meer gaat doorslapen. Slaapt jullie kindje nog bij jullie op de kamer. Mijn dochter dus wel, vind ik wel zo makkelijk met de bv. Maar ik las ook ergens dat baby';s ook sneller wakker kunnen worden van hun ouders.

8. Evy slaapt sinds gisteren op haar eigen kamer dus ik weet niet of ze echt meer doorslaapt of niet daardoor. Ze heeft een periode doorgeslapen maar sinds er tandjes zijn doorgekomen komt ze 'snachts weer 1x .

Bij haar was het hetzelfde. Overdag netjes 3 a 4 uur en tegen de avond elk uur !

Share This Page