Hallo meiden. Voor het eerst in 2 jaar stap ik maar weer eens in een Forum aangezien ik heel veel behoefte heb aan jullie reacties, ervaringen en tips. Alvast bedankt voor het lezen en reageren Afgelopen mei is onze 1e ICSI behandeling afgelopen toen bleek dat er geen TP plaats okn vinden (4 follikels, 2 eitjes, 1 onrijp, andere uit elkaar gevallen op dag 2). Het UMCUtrecht raadde aan meteen weer aan de pil te gaan zodra ik ongesteld zou worden (10 dagen na de punctie). Dat heb ik gedaan. Gister heb ik een telefonisch consult gehad met mijn behandelend arts en zei gaf aan dat ik volgende week alweer zou mogen beginnen met de Deca. (Ik heb altijd het lange schema gedaan wat prima bevalt). Toch voelt het zo snel! A.s. woensdag neem ik de laatste pil van deze 1e strip. Ik heb meerdere keren gevraagd of mijn lijf niet langer zou moeten 'rusten' maar ze bleef aangeven dat er geen bewijs is dat rust de uitkomst verbetert. Ik heb al 2 IVF behandelingen gehad; maart 2010 (6 follikels, 4 etijes, 2 embryos teruggeplaatst) en hieruit is ons zoontje geboren (December 2012). 2e IVF was in november 2011 (6 follikels, 1 eitje, gestopt met delen op dag 3). Ik wordt over 3 maanden 37. Wel wil ik vermelden dat tijdens onze laatste poging naar mijn idee de punctie te snel heeft plaatsgevonden. Ook heb ik de laatste keer geen Pregnyl gebruikt maar Ovitrelle waar ik trouwens heel heftig op reageerde (ademhalings problemen). Mijn arts gaf aan dat Ovitrelle wellicht de eitjes minder goed los liet, maar ook hiervoor is geen bewijs. Wat blijft het toch een proces met veel onzekerheden! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt!
Ik begrijp wat je bedoeld. Voordat ik zwanger was van ons zoontje, heb ik bewust steeds een periode van ongeveer 4 maanden ertussen gelaten. Om mijn lichaam en geest een beetje rust te geven. Ik was toen 35/36. Nu ben ik 38 en heb ik het gevoel dat de tijd begint te dringen. Ik weet niet eens 100% zeker of ik alles een tweede keer aandurf! Maar we gaan toch volgende week naar de ferti afdeling m hierover te praten, want als we nu geen actie ondernemen, gaat het zeker niet meer gebeuren. Als jij het gevoel hebt dat je moet wachten, moet je dat doen! Zal vast geen invloed hebben op het resultaat, maar wel op je gemoedstoestand.
Alleen jij zelf kan hier wat over zeggen. Als het voor joou gevoel allemaal te snel gaat moet je misschien nog even wachten. Ik weet niet of het wat uitmaakt voor je lichaam. Tuurlijk krijgt het veel te verduren, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt aangezien hun jou hele cyclus gaan bepalen. Heel veel succes!
AMmoeder@ Begrijp ik goed dat je de hype-stimulatie doet met pil? En dat je maar 1 strip hoeft te slikken? Normaal 2 strippen en dan echo kijken of de boel plat ligt dan deca en ei kijken , dan puragon eitjes plus minus 22 mm of iets minder dan punctie . wat ik me zo kan herinneren .
Het AZM deed bij ons ook een strip en dan opnieuw beginnen. Maar wij kozen zelf ervoor om er een paar maanden tussen te houden omdat het zo intensief was en ik er even geen kracht voor had. Die keuze is aan jezelf hoor meis..als jij langer er tussen wil, gewoon doen. Ik was wel jonger, rond 27 jaar (ben nu 33) toen we ermee bezig waren.
Wat een verschil dan in ziekenhuizen . Ik ben nu 40 maar leeftijd moet niks uitmaken lijkt mij. Ziekenhuizen verschillen in protocollen erg veel als je hier op forum wel leest. Idd ts moet doen waar ze zich goed bij voelt .
Nou, afgelopen weekend de knoop doorgehakt en besloten toch door te gaan. Zelf vind ik het traject helemaal niet zwaar, ik word eerder lekker steady en gezellig van al die hormonen Reden is toch dat onze eigen arts aangaf dat het prima kan en zij het ook aanraadde. En ik had (heb) er ook echt zin in! Qua timing komt het heel fijn uit want ik ben de hele maand Juli vrij. Dus geen gedoe met smoejses/vrij regelen/ziek melden tijdens echocontroles en de punctie (+ herstel). Ook dit is een soort stress factor minder. Mocht tijdens de stimulatiefase toch blijken dat mijn follikels eigenlijk nog te moe waren, dan stoppen we voor de punctie. In dat geval zal ik wel een aantal maanden rust gaan nemen. Bijzondere is dat mijn vriendin in 2010 IUI heeft gedaan terwijl ik onze 1e IVF poging deed. We zijn toen allebei zwanger geworden en onze zoontjes zijn 10 dagen na elkaar geboren. Wat blijkt nu, mijn vriendin deelde mij 12/6/12 mee (wat een mooie datum, hm! De dag dat we onze 1e Deca weer hebben gezet) dat zij afgelopen weekend ook weer is begonnen met een nieuwe poging (IUI met alleen Puregon)! Hoe bijzonder zou het zijn als we nu weer samen zwanger zouden raken? Het geeft mij in ieder geval echt meer positieve energie!
Ammoerder@ Idd erg bijzonder dat je al eens samen zwanger waren. Meis veel succes en wie weet weer samen zwanger . positief blijven hoe moeilijk ook. En fijn dat je de mmm niet als zwaar ervaart . Als je nog eens vragen hebt stel ze gerust.