Hallo, onze zoon van nu 6 maanden geniet erg van zijn bijvoeding, alles gaat erin! Heel fijn natuurlijk, maar ik vraag me af hoeveel hij ongeveer mag hebben.Het CB zei: zoek maar wat op internet! Ik geef nog borstvoeding, en voordat hij naar bed gaat krijgt hij 1 fles kv 180 water + 6 schepjes. Nu is het "schema"ongeveer: 7.30 bv 10.00 100-150 ml fruit 11.30 bv tussendoor korstje brood (hij wil wel meer!) 14.30 bv 16.30 groente,aardappel ongeveer 150 ml 19.00 (in ieder geval voordat hij naar bed gaat) 22.30 bv en 's nachts nog 1 a 2 keer. het "schema"verschilt per dag, ivm bv op verzoek, maar de tijden ertussen kloppen wel ongeveer. Hij schreeuwt iedere keer om meer,hij is een echte hongerlap, en weet heel goed wat eten is!ik wil hem ook niet overvoeren, dus vandaar mijn vraag: * hoeveel geef jij en wanneer ongeveer?
wij geven flesvoeding dus dat is weer net iets anders. maar ons schema is: 7.30 fles 180+6 + 3 schepjes rijstenbloem 10.00 fruit ong 150gram(aan het opbouwen naar 200) 11.30 1/4 boterham met boter(aan het opbouwen ben toevallig gister begonnen)+ 180+6 (deze drinkt hij niet helemaal leeg 3/4 ong.) 15.00 groentehap. groente, aardappels vlees ong. 150gram (Opbouwen naar 200) + 1801+6(hier drinkt hij ongeveer de helft van) 19.00 fles 180+6 + 3 schepjes rijstenbloem fijn he bij het cb. aan mij hebben ze ook niks uitgelegd maar met een beetje hulp van dit forum komen we er gelukkig wel uit.
En als ze wel tips geven maar het is niet naar iemands smaak, dan is het ook weer niet goed. Ik wil hiermee zeggen dat het CB het volgens mij nooit goed kan doen.
Het is trouwens een beetje lastig vergelijken want wij en ik denk jij weten niet hoeveel voeding je kleintje uit jouw borsten ontrekt Maar ik denk dat als ie echt een hongerlap is, je wel meer bijvoeding kunt gaan geven... Ik weet niet hoeveel ml zo'n 6 maanden potje is? De 4 plus maanden is 125 gram.