Ons meisje heeft echt super veel krampjes waardoor ze niet in slaap komt, overdag is helemaal een drama, slaapt hooguit 2x 3 kwartier voor de rest veel krampjes en onrustt. We leggen haar toch bij eerste tekenen van vermoeidheid in bed maar ze wordt iedere 10 min wakker met veel windjes. We gebruiken infacol en hebben ook daarvoor de druppels van vsm geprobeerd daar heeft ze geen baat meer bij. na de laatste fles zijn we zo 1 uur bezig om haar in slaap te krijgen, speentje, even huilen, knuffelen en ga zo maar door ( dit gebeurd overigens alemaal op haar kamer we nemen haar niet mee) daarna slaapt ze wel 8 uur achtereen, maar als de dag begint begint de ellende. Ze poept goed, boert goed spuugt niet, drinkt flesjes zo goed als leeg. Het is echt pas sinds anderhalve week, nadat ze de bewuste 4 weken in gepasseerd ik heb de difrax flessen al aangeschaft, want daar staat ook op dat t anti krampjes is. Heeft iemand ervaring met de comfort vanwege krampjes? en werkte het direct? ben je eerst gaan mengen? of volledig in een keer overgestapt? ze krijgt nu 5x 120/4 5.00-6.00 10.00-11.00 15.00-16.00 18.30 22.00-23.00
Hier goede ervaringen met Friso Comfort. Wij zijn ook overgestapt vanwege krampjes. Ik heb het eerst gemengd met de standaard voeding; 1e dag 1 schepje Comfort, 2e dag 2 enz. Dit omdat het wisselen van voeding vaak ook weer krampjes geeft. Let wel even op de andere bereidingswijze (met heet water). Ik maak altijd 2/3 van het water heet en meng dan het poeder erdoor, daarna voeg ik de rest van het water er (koud) bij. Ook is het wat dikker, waardoor je misschien een speen met een groter gaatje nodig hebt (hier was dat niet nodig, want m'n zoontje dronk altijd supersnel en door de iets dikkere voeding ging hij langzamer en minder onrustig drinken) Het werkte binnen een week; hierna hebben we bijna geen krampjes meer gehad. Nu meng ik inmiddels weer met standaard voeding (half om half) en dat gaat ook goed. Wie weet gaan we binnenkort helemaal terug naar standaard voeding
ik heb ook vreselijke huilpartijen met mijn dochter gehad uiteindelijk na veel zoeken kwamen we erachter dat nutrilon totaal niet bij haar paste en zijn we overgestapt op friso comfort na 2 dagen waren we van die kramp ellende af!
Bij zulke erge krampen, heb je al aan KEA gedacht? In zo''n geval schiet je meer op met een pepti-achtige dieetvoeding. De werking van middeltjes als Infacol is nooit bewezen.
wat bedoel je met KEA? We zijn gisteren gestart met de comfort, omdat ik er helemaal klaar mee was, en de nacht is super gegaan. de ochtend tot nu ook wel redelijk, tuurlijk wat krampjes dat hoort erbij maar lang niet zo erg als het was. Wel doen we half om half. En de voeding is inderdaad dikker waardoor ze helemaal lang over haar fles doet, dus hebben we nu de M speen erop zitten en doet ze er nog 20 min over. Ik hoop dat het door de voeding komt waardoor ze rustiger is en niet schijn blijkt te zijn maar dat zullen we dan verder wel merken.
Wat een verbetering zien we nu al. we hebben de flesjes opgehoogd naar 150/5 3 comfort en 2 standaard, 5x per dag. ze laat soms nog wat staan drinkt ze niet allemaal leeg. MAar ze slaapt weer overdag. Heeft nog wel af en toe krampjes maar lang niet zo veel meer als voorheen. Ze laat nog veel windjes maar huilt en niet altijd meer bij wat een verademing en rust... voor ons en voor haar.
Nee meestal komen die niet direct. Een allergie heeft vaak wat tijd nodig om zich op te bouwen. Kramp, verstopping, veel scheetjes, naar ruikende luiers, het kan allemaal op KEA wijzen.
Wij hebben ook hele goede ervaringen met friso comfort. Duurde wel 2 weken ongeveer omdat we de juiste speen niet vonden. als jou kindje M speen goed drinkt en er nog 20 minuten overdoet is het prima! Ik hoop voor je dat het werk, want zo weinig slapen is echt niks he!
V zit ook op de friso comfort op advies kinderarts. Dit gaat goed, hij spugt minder en heeft minder krampen. vraag me wel af of er mensen ervaring hebben met de kruidvat comfort..
Ricmar, in KV Comfort zit per 100ml 0.4 gram johannesbroodpitmeel en in Friso Comfort 0.46 gram. Best een groot verschil, waardoor V ook meer door kan gaan spugen
hij heeft nu friso dus het zou dikker moeten zijn toch?? vannacht en vanmorgen ging het goed nu net de fles van 15 uur denk ik dat van de 120 ml hij zeker een kwart uitgespuugd heeft in grote golven..
Friso is idd dikker dan Kruidvat! Heb Friso gebeld omdat ik aan overstappen dacht, maar dan moeten we nutriton bijvoegen en dan zijn we net zo duur of zelfs duurder uit. Dus ik kies nu voor het gemak en we blijven bij Friso. Hoeveel cc kreeg V vanmorgen toen het zo goed ging? Wat hier goed werkt is de bodem en dop van de fles superstrak aandraaien. Dan spuugt Nikki ook minder als wanneer die wat losser zitten
hij had om 7 uur en 11 uur 120 cc en om 15 uur dus ook maar dat was weer mis. om 19 uur krijgt hij weer 120 cc en om 23 uur en 3 uur 100 cc, wij blijven ook op de friso zitten, moet gewoon kijken hoe het gaat en desnoods kunnen we altijd nog wat anders proberen. ik draai de dop en speen zo strak mogelijk, heb ook de 3 stand speen er af en weer de kers er op, omdat het gat kleiner is...