Schema van baby 6 week oud.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sanwol77, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hier ook een dame met een voorkeurshouding, maar dan naar links. Ze ligt ook al weken in zo'n zijliggingskussen en zo slaapt ze inderdaad ook iets beter. Minder schrikkerig met dr armen enzo. Ze heeft wel een afplatting gekregen in de eerste weken dus ze mag ook niet meer op dr rug.

Ze kreeg vandaag om 19.30uur de fles en is rond 21.15uur in slaap gevallen. Moesten wel een paar keer naar boven om dr tut te geven.

Hoe lang doen jullie kindjes over de fles? Want als ze die te snel leeg hebben dan krijgen ze dus ook eerder honger en worden ze niet moe van het drinken. Dan zou je eventueel nutriton (johannesbroodpitmeel) door de voeding kunnen doen om het wat dikker te maken.
    Wij doen dit ook door de voeding i.v.m erge reflux.

Ze vechten ook gewoon tegen de slaap he. Ze is dan echt heel erg moe maar ze wil er gewoon bij blijven.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik ben even hier gestopt met lezen, maar zo bijzonder is het niet dat de baby van deze leeftijd 's avonds onrustig is. Rond deze leeftijd zitten de babys in regeldagen, willen 's avonds clusteren en willen gewoon bij de ouders zijn.

Ik heb echt veel gehad aan het inlezen in hoe een baby eigenlijk in elkaar zit, en natuurlijk is elke baby anders. En het loslaten van allerlei schema's en zoveel-uur-tussen-de-voedingen enz.
    Dan heb je zelf ook echt veel meer rust..

Oh, en ABC Solgar werkt inderdaad goed tegen krampjes!

3. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt er ook joh.brood door de fles vanwege het spugen.. Ze heeft in het begin erg veel gespuugd, en ook echt met bogen eruit. Sinds we dat spul gebruiken is het dikste spugen over. Ze drinkt de fles binnen 15 minuten leeg. Dat gaat prima.
    Ze ligt nu op bed te slapen...al 45 minuten:)
    Ze zit nog wel steeds onder de pukkeltjes in haar gezichtje...Hormonen..

4. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaaaa....Ze slaapt nu al sinds half 2 weet niet wat ons overkomt!!;)
    En tuurlijk was papa alleen met haar thuis dus had alle tijd voor andere dingen!!

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Lekker. Hopelijk is het geen eenmalige actie van haar :)

6. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ja wij moeten echt medicijnen geven anders blijft ze zoveel spugen. Echt zielig, ze krijgt al medicijnen vanaf dat ze 4 weken was. Maar het helpt gelukkig wel.

ooh wat lekker dat ze zo goed heeft geslapen!!! En natuurlijk, altijd bij de papa's. lijkt wel of ze het ruiken.
    Als ik weg ben slaapt ze ook altijd langer. Zo gek is dat.
    Hopelijk blijft ze dit vaker doen, heb je tenminste ook eens tijd voor jezelf. En hopelijk slaapt ze vanavond ook goed he.

7. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook dat ze vanavond nog even slaapt....
    Ik denk dat ze aanvoelt dat papa minder gestresst is..:)
    en dat ze daarom zo lekker slaapt....
    Wat sneu zeg dat ze medicijnen moet hebben voor het spugen, dat hoeft bij ons gelukkig niet.
    Maar zonder het spul komt het er wel weer uit.

Doen straks even een poging om 'Ik hou van holland' te kijken.

8. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ja zal dat het zijn haha.
    Ik hoop dat wij ook een rustig avondje hebben. Ze ligt nu een half uur op bed, maar slaapt nog niet.
    We gaan zo proberen om een film te kijken, op hoop van zegen dan maar he haha.

9. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal een goed weekend gehad?
    Ik hoop een weekend met veel slapende kindjes;)
    Hier hadden we gister echt een mindere dag...15-20 minuutjes slaap en veel jengelen.
    Zou het weer een 'regeldag' zijn geweest?
    De laatste nachten gaat ze na de fles rond 3.00 a 4.00 moeilijk weer slapen, soms nog wel 1,5 uur met haar in de weer.
    Hoe is dit bij jullie kleintjes?
    Ze slaapt ook overdag steeds onrustiger lijkt het.
    Erg kort en snel wakker. En ze ligt wel in haar eigen bedje in de Puck a Baby...
    Ze ligt er nu al een poosje in maar ben al wel tig x heen geweest voor de speen en om te troosten....PFFF:$

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Schijnt dat baby's heel vaak rond een uur of 5 echt wakker zijn. Heb dit al zo vaak gehoord van mensen en dat is hier ook echt elke nacht. Maar ze krijgt geen nachtvoeding meer, toen ze die nog wel kreeg ging ze daarna gewoon weer slapen. Nu neem ik haar vaak bij me anders gaat ze huilen en dus echt niet meer slapen.

Hier verder een redelijk weekend gehad, alleen zaterdagnacht helaas niet.
    Zaterdag op de dag heeft ze een half uurtje geslapen smiddags maar ze was wel vrolijk verder. Savonds heeft ze wel lekker geslapen, alleen werd ze snachts rond half 5 wakker en ze was echt klaar wakker. Ging gewoon niet meer slapen en was aan het lachen en doen. Wel schattig, maarja dan slaap je dus zelf ook niet. Toen is m'n vriend op een gegeven moment met haar naar beneden gegaan want ik was echt gesloopt. Na een uurtje is ze in slaap gevallen, maar dat was maar voor een half uur, daarna kreeg ze de fles.
    Gistermiddag was ik weg en heeft ze bij m'n vriend gewoon 1,5uur geslapen.. waarom nou nooit eens bij mij hahaha. Alleen was ze savonds heel erg wakker en moest ze steeeds dr speen weer hebben.

Hoop dat ze vanmiddag ff een paar uurtjes gaat slapen want ik ben zoooo moe hahaha.

11. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken het gevoel kan wel een week bijslapen volgens mij!!
    Kan op sommige momenten bijna mijn ogen niet open houden.
    Dan ben ik blij als er visite komt, heb ik wat afleiding:)
    Ik ga haar deze week even een dagje naar oma brengen, heb ik even tijd voor mijn oudste.
    Want die heeft ook zijn aandacht nodig!
    Voel me daar wel schuldig over hoor, want hij schier er soms echt bij in.

12. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier een best redelijk weekend gehad. We hebben zaterdag alle flessen opgehoogd naar 150/5. En dat heeft zijn effect. Hij houdt het goed vol tussen de flessen. Veel slapen doet hij overdag nog steeds niet. Maar afgelopen twee nachten heeft hij wel van 23 tot 6 uur geslapen. Gisteren zijn we uiteindelijk met rekken op een avondfles van 19 uur uitgekomen. Vanochtend heb ik hem nog een uur in bed genomen en was zijn eerste fles om 7.15 uur. Vandaag heeft hij tussen zijn voeding van 11 en 15 uur twee keer een uur geslapen :). Zodat zijn fles van 15 uur pas om 15.30 uur was. Dus we gaan weer lekker uitkomen vanavond. Dus op zich gaat het hier lekker. Morgen krijgt hij zijn eerste inenting. Dus houd mijn hart vast. In ieder geval makkelijk eten gehaald, want zal wel zwaar dagje worden.

13. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Monique,
    Wat lekker dat de nachten zo goed gaan.
    Wij zijn ook aan het rekken, zitten nu op 6 flessen van 150cc.
    Maar ik wil straks wel naar 5 van 180cc, zodat ze idd de laaste fles rond 23.00 krijgt en dan slaapt tot ongeveer 6.oo.
    Tis hier moeilijk om er vaste tijden in te krijgen, 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 dat is een lekker schema.;)
    Ze slaapt nu ook wel regelmatig de nacht door, maar soms ook niet.
    Als ze overdag weinig slaapt is ze voor de laatste avond fles niet wakker te krijgen haast en dan drinkt ze maar weinig....en dan komt ze snachts dus veel eerder! Ze heeft vandaag erg goed geslapen voor haar doen. Ik leg haar steeds in de Puckababy in bed ongeveer 1 a 1,5 uur na de fles, en dit heeft vandaag gewerkt. Wel onder veel protest maar toch is ze in slaap gevallen.:)
    Hopen dat het morgen ook zo lekker gaat.
    Mijn dochter heeft alleen maar erg veel geslapen van de eerste prik!
    Verder geen lasten gehad gelukkig. Tis al sneu genoeg zo'n prik.
    Maar wel leuk om te weten hoe ze groeien ,en of alles goed gaat.

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @ sanwol, heel goed dat je haar deze week even een dagje naar oma brengt. Denk dat die dag zo om is omdat je dan je handen vrij hebt en lekker tijd hebt voor de oudste!

@monique, mooi dat je een redelijk goed weekend hebt gehad en dat de kleine goed heeft geslapen.
    Bij mij heeft ze ook beide keren heel veel geslapen na de prikjes dus wie weet bij jou ook wel!
    Inbakeren mag trouwens niet he 24uur als ze prikjes hebben gehad.
    Oh en goed fiets bewegingen maken met zijn benen, dat helpt maar dat wist je misschien al haha.

Hier is het vanmiddag heel goed gegaan. Heb haar om half 2 op bed gelegd en heb haar om 4uur wakker moeten maken!!! Moest wel 2x tussendoor dr speentje geven en de 3e keer heb ik het muziekje op de babyfoon aangezet. maar ze heeft dus wel lekker lang geslapen. Heerlijk zo'n middag!! Vond het gewoon zielig om haar wakker te maken maarja anders wordt de laatste fles weer zo laat.

Hoe is de avond bij jullie?

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nou mijn hongerlapje toch maar op moeten hogen naar 180 en hij heeft warempel inderdaad zoiezo 1 fles laten vallen :D en de andere dag 2. Dus hij heeft nu de ene dag 4 voedingen en de andere dag 5, dus moet nog even kijken hoe ik die ene fles ga laten vallen ;).

Uiteindelijk komtie met 4 flessen nog lager uit dan met de 5 a 6 flessen van 150.
    En met het spugen wat hij deed gaat het raar genoeg nu ook beter. Lijkt wel oftie zich omdat hij honger had juist veelste druk maakte.

16. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @Dnze, ooh kijk aan! Dat is mooi!! En ook wel lekker he minder voedingen op een dag. Zo kun je toch wat meer plannen. Anders moet je weer op tijd terug zijn enzo voor de fles Nu zit er wat meer tijd tussen.

Ik wil ook naar de 4 voedingen gaan maar durf t niet zo goed. Ben bang dat ze juist veel gaat spugen door meer voeding per fles en dat ze niet lang door blijft slapen. Al slaapt ze de laatste paar nachten ook heeeeel slecht :S

17. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ess85;
    Ik ga ook proberen om vandaag flessen te geven van 180cc en dan uitkomen op 5 flessen...als het lukt.
    De 1e fles vanmorgen heeft ze lekker leeg gedronken,. Het slapen lijkt ook steeds iets beter te gaan overdag.
    Ze is gister een dagje bij oma geweest...was wel even erg lekker hoor:(... En het ging prima bij oma.
    'Kon ik even wat met de oudste doen. Maar jou kleine is s nachts aan het spoken?? Honger of gewoon niet meer willen slapen?
    En dan hoop je dat ze overdag een beetje slapen dan kun je zelf ook even bijtanken..

@Dnze;
    Soms moet je gewoon dingen proberen denk ik. En dat pakt voor jullie dus goed uit. Beetje regelmaat erin.

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Zooo schrok me vanmorgen het apenzuur. Meneer had om 00.00 zn laatste fles gehad en moest hem om half 7 zelf wakker maken. De eerste x dat hij echt goed doorsliep hahaha.

@Sanwol77
    ja inderdaad, al was ik heel huiverig oftie het wel aan zou kunnen. (heb een tijdje het vermoeden gehad dat hij verborgen reflux zou hebben, hij bleef maar zuur opgeven, maar dat is nu ook al iets minder). Maarja een huilende onrustige chaggerijnige baby van de honger is ook niks.
    Tis een klein ventje, die kennelijk veel verbruikt hahah. 1ntje met temperament zal bij zn haarkleur passen (rood ;P).

En Ess85 ik zat op een begeef moment in een rotcirkel met hem. Door de honger wou hij niet slapen en omdat hij zolang niet sliep, werd hij zo moe dat hij niet eens KON slapen.
    Mijn oma zegt altijd: als ze echt TEVEEL krijgen, dan gooien ze het er wel uit en dan weet je genoeg.

Hou trouwens wel mn hummeltje na het eten ff rechtop en lekker rustig uitbuiken tegen me aan. Geen drukke spelletjes gelijk na het eten. Zal ook wel wat uitmaken denkik.

19. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dnze22,

Zo dat is lekker, heb je een goede nacht kunnen maken...
    Dat lijkt me ook wel wat:) Mijn oudste sliep op deze leeftijd allang door en zat toen ook al op 5 flessen a 180cc. Ga toch een beetje vergelijken..
    Slaapt jouw zoontje overdag ook goed? Volgens mij schelen onze kids 1 dag!
    Mijn dochter is ook aardig temperamentvol en laat zich regelmatig goed horen. Een echte meid ;).
    Ik hoop dat ze ook snel door gaat slapen door de vollere flessen.
    Misschien anders stiekem een beetje pap door de laatste fles, vriendin van me heeft het ook eerder gedaan dan 'mag' en dat was de oplossing voor het doorslapen.
    Moeten het maar even aankijken.

20. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @sanwol, ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de 5x 180.
    Lekker he een dagje je handen vrij en even tijd voor de oudste. En super dat het zo goed is gegaan bij oma:)

Ja ze is tegenwoordig rond half 5 wakker en gaat dan gewoon niet meer slapen. afgelopen nacht begon ze ook nog eens heel hard te huilen dus heb haar toen op een gegeven moment rond 6uur de fles gegeven (terwijl ze die normaal tussen 7 en 8 krijgt) maar ook na die fles ging ze niet slapen. Dit gaat nu al een paar dagen zo, ik slaap hooguit 3uurtjes per nacht. Ben echt helemaal gesloopt en zit er op het moment een beetje doorheen. Ik weet niet meer wat ik moet doen want op de dag slaapt ze ook nog steeds niet. Hoop dat dit snel over gaat want hou dit niet nog weken vol :S

@Dnze, dat klopt, die cirkel zit ik nu ook in. Ze is echt doodmoe en dus echt oververmoeid waardoor ze super veel huilt en niet meer kan slapen.
    Helaas heeft de kleine zware reflux waardoor ze dus echt al heel veel spuugt en haar slokdarm ook bijna verbrand is geweest door het vele spugen. Ze krijgt dan ook behoorlijk zware medicijnen die wel redelijk helpen gelukkig.

Ze krijgt nu 5 x 150cc
    Misschien moet ik het toch nog iets proberen te verhogen, in ieder geval bij de laatste fles. Want jullie kindjes zijn jonger maar krijgen al veel meer.
    Hoeveel wogen jullie kindjes bij de geboorte en wat wegen ze nu?
    Die van mij woog 3040 gram en woog met 3 maanden 4800 gram. Dus ze zal nu zo rond de 5300 gram zijn denk ik.

Deel Deze Pagina