ooh haha snapte m niet haha ja echt multi-taskers he. We zijn de hele dag maar druk. Nou denk dat ik wel meer als een week nodig heb hahaha. Hier lijkt ze ook wat rustiger, ze hebben gewoon hun slaap nodig en als ze die niet pakken zijn ze niet te genieten. oh oke, ja ik kreeg ook nog heel laat kraamvisite. Maar is idd ook wel even leuk. Heb je ook wat afleiding en idd andere praat haha. Nou ben benieuwd hoe deze dag gaat lopen
Hier een goede dag gehad. Ze heeft vanmorgen nog wat geslapen. Smiddags maar een half uurtje. Maar ze was heel lief en niet aan het huilen dus prima. Toen om 16.45uur naar bed gebracht en toen sliep ze tot 19.10uur!!!! Doet ze normaal nooit! We hebben heerlijk rustig met z'n 3en kunnen eten zonder dat 1 van ons haar vast heeft. Toen kreeg ze om 20.00uur de fles, is daarna zelf in dr bed in slaap gevallen en ze slaapt nu nog. Ga dr zo wakker maken voor de fles. Nu maar hopen dat het vannacht ook goed gaat!
@Ess85, Super zeg dat het zo goed gaat! Hoop voor je dat dit zo blijft! Hier ging het gister ook goed, ze heeft zelfs van 20.00 tot de 23.15 fles geslapen en hierna kon ze zo weer haar bed in tot 6.00 vanmorgen. Een fles gegeven en er weer in en ze slaapt nog lekker! Ze slaapt s middags niet zoveel, half uurtje hier half uurtje daar. Ze huilt in elk geval niet zoveel meer, dus daarin heeft ze wel meer rust gevonden. Vandaag gaat de oudste even een dagje naar oma en ik krijg gezellig visite... Lekker zo'n dagje.
Bij jou dus ook wat meer rust en minder gehuil. Lekker he. Ze heeft afgelopen nacht tot 06.00uur geslapen, toen heeft ze nog 1,5 uur bij mij gelegen en kreeg ze om 07.30uur de fles. Daarna nog een beetje geslapen. Alleen vanmiddag niet langer als 20 minuten helaas. Hoop dat ze zo nog even wil slapen en dat wij weer rustig kunnen eten. Zou lekker zijn haha.
Dank je, was idd erg gezellig. Mijn zus was er met haar zoontje, lekker bijgekletst. De oudste is nu helemaal moe van een dagje oma, dus lekker op bed straks. Dat overdag slapen lukt nog niet echt he... Maar ja, ik heb liever dat ze s avonds wat meer gaat slapen, dan heb je de avond weer een beetje voor jezelf. Kan je ook eens lekker tv kijken. Hoop dat jullie een rustige maaltijd hebben gehad en natuurlijk een rustige avond en nacht.
Slaapt de oudste normaal gesproken nog wel op de dag? Ik vind het ook lekker om savonds even lekker op de bank te kunnen zitten zonder kinderen. De hele dag draait tenslotte al om hun haha. We hebben wel rustig kunnen eten gelukkig, al heeft ze niet echt lang geslapen, maar toch.
@ess85, Mijn oudste heeft nog wel heel lang geslapen maar wilde er s avonds niet meer in.. dus vlak voordat de Lieke is geboren zijn we er mee gestopt. Helaas...want het was nog wel even lekker hoor! Maar nu kan hij er tussen 19.00 en half 8 in en slaapt ook meteen. We hadden hier gisteravond een erg onrustig meisje,(zo onrustig was lang geleden).Ze is na de 23.00 fles in slaap gevallen tot vanmorgen 7.45! Zo moe was ze, dus dit was het gevolg. Was ook wel lekker. Jullie ook een goede nacht gehad?
Oh dat is wel lekker dat hij savonds wel zo goed slaapt. Dat is er in ieder geval al 1 haha. Balen dat jullie meisje zo onrustig was gisteravond maar zo heb je in ieder geval wel een rustige nacht gehad. Nu allebei nog haha.. Mijn oudste heeft nog nooit goed geslapen. Sliep al met 3 weken helemaal nooit op de dag en ging pas rond 23.00uur slapen. Wel de hele nacht door gelukkig. Nu gaat ze om 20.30uur naar bed, eerder gaat niet want dan is ze 2uur later klaarwakker. Maar de ene keer gaat ze snel slapen, de andere keer lig ik 1,5uur naast haar en soms lukt het helemaal niet en dan neem ik haar maar mee naar beneden. Niet verstandig, maarja ik heb al zo weinig rust en heb dan geen zin om de hele avond bij haar te liggen en daarna gelijk mn eigen bed in kan. Wij hebben een goede nacht gehad. Ze kreeg om 00.00uur dr fles en heeft toen geslapen tot 7.15uur in dr eigen bed en de oudste kwam ook pas rond die tijd!! Heb toen dr fles gegeven, daarna weer in bed gelegd maar de buren waren zo'n herrie aan het maken dus ik dacht dat gaat nooit lukken. Is ze toch in slaap gevallen tot 10.00uur!! Nu is ze heel vrolijk in dr schommelstoel aan het lachen en geluidjes aan het maken. Heerlijk eindelijk weer eens een vrolijk meisje!
Heb je trouwens toegevoegd als vriend, moet je ff accepteren, wou namelijk de foto van je meisje even bekijken
Heb je toegevoegd hoor...snap van de helft niet hoe het allemaal werkt maar goed!' Jeetje dus geen goede slaper, en je moet wat he. Wij zeiden ook altijd we doen de kids niet in ons bed...Nou daar kom je wel van terug als ze er tig x uit komen of alleen maar huilen. Nou heeft Lars nooit bij ons in bed geslapen, we hebben hem wel altijd terug gelegd. Maar ja je wilt zelf ook wel een beetje rust, en s nachts ben ik niet op mijn best Hoe oud is je oudste? Lars heeft ook perioden dat het s nachts steeds mis is al vanaf kleins af aan...en elke x denk je dat hij er wel over heen groeit. Not!!Toen Lieke net geboren was heeft hij de eerste weken ook liggen spoken en hadden we ze 'gezellig' samen wakker steeds s nachts! Hij heeft toen ook nog kroep gehad en dat hielp ook niet mee natuurlijk. Nu denk ik als hij naar school gaat gaat het vast anders Ben je alweer aan het werk of ben je een thuis-mama? Lieke slaapt nu(net een stuk gewandeld), wel erg koud trouwens. Maar nu moet ze de fles.... Toch zo maar even wakker maken denk ik.
haha dacht dat je foto's in je album had maar die heb je niet haha. Mijn vriend zei ook altijd, we nemen geen kind in ons bed. Maar toen we wekenlang en echt uren naast haar ledikant zaten en ze uiteindelijk nog niet ging slapen hebben we haar toch maar bij ons genomen. We waren echt kapot en moesten natuurlijk smorgens weer vroeg ons bed uit. En terug leggen hebben we ook heel lang volgehouden maar dan kon je na een half uur weer opstaan om haar te halen dus zijn we toen ook maar mee gestopt. Nu komt ze soms tussen 2 en 4 bij ons liggen maar de laatste tijd gaat t veel beter en slaapt ze wel de hele nacht in dr eigen bed. Komt vanzelf goed! Maar weet nog dat een vriendin van mij toen zei, nou dat gebeurd mij echt niet hoor, zou dat noooooiit doen.. En je raadt het al, beide kinderen bij haar in bed! Ze wordt over 2,5 maand 4 jaar. dus het heeft even geduurd haha. Gaat Lars naar de peuterspeelzaal of een kinderdagverblijf? Daar kunnen ze ook weleens moe van worden. Ik ben een thuismama maar niet voor lang als t goed is haha. en jij? Ja koud he, maar ook wel lekker vind ik.
Ach je moet wat he.En een ander heeft makkelijk praten maar die hoeven er s nachts niet steeds uit Lars gaat 1 dag naar een gastouder en 1 dag komt oma hier thuis opppassen. Hij wordt in mei 4 en mag dan naar school, ben benieuwd hoe hij dat vindt, hij is niet zo driest... Ik werk 20 uur in de kinderopvang. Maar hoef ik januari pas weer aan het werk, alhoewel het soms misschien wel even lekker is om nu al te mogen. Tis idd lekker fris , lekker even uitwaaien buiten. Probeer toch elke dag er even uit te gaan met ze, kunnen straks nog lang genoeg binnen zitten.
Ja precies. Dat merk ik nu ook weer. Als ik vertel aan mensen dat het best zwaar is 2 van die wakkere kindjes en dan vooral de jongste doe zoveel huilt enzo. Nou dan krijg je van die stomme opmerkingen van "ja alle baby's huilen weleens of zijn weleens wakker" Goh dat weet ik ook wel, maar zo extreem als deze 2 dat is niet normaal!! Kan er zo ontzettend boos om worden als mensen zo reageren. Moeten ze hier eens een weekje komen zitten, dan piepen ze wel anders. Maarja, niks is zo makkelijk als andersmans kinderen opvoeden he. Oh dus onze oudste schelen ook niet zoveel. Grappig Ben ook zeer benieuwd hoe ze het vindt op school. Ze gaat vanaf februari. Dus jij zit echt altijd in de kinderen, is het niet thuis dan wel op je werk haha. Lijkt me ook best wel vermoeiend. Ja ik probeer ook wel elke dag eventjes naar buiten te gaan. We zijn nu alleen allemaal behoorlijk verkouden.
Probeer maar eens te koken met 2 jengelende kids, of te stofzuigen...laat staan een telefoongesprek voeren Ik vind het ook zwaar 2 kids en dan zeuren we maar in andermans ogen..helaas! Ik heb zo'n schoonmoeder, verder een schat hoor',maar vroeger was alles anders, en had ze het ook druk:x Of haar dochter had het ook zo zwaar met de kids, ik wil af en toe gewoon even erkenning dat het zwaar kan zijn!!! En dat ik het af entoe gehad heb! Soms heb ik idd mijn werk niet mee, want dan ga je van de jengelende kids naar je eigen jengelende kids thuis...af en toe best pittig! Maar ik neem ze allebei niet mee naar de creche dus het is wel iets van mezelf. Nee onze kids schelen idd niet veel.. Wij/ik hebben bewust iets meer tijd tussen de kids . Ik heb bij de eerste een hele nare bevalling gehad dus dat wilde ik eerst even niet weer ervaren! Maar uiteindelijk was de 2e bevalling net zo erg, maar goed dat je het allemaal niet weet van te voren....
haha ja, ik moet ook echt tijd maken om naar iets te bellen en dan nog hoor je er vaak 1 of 2 kinderen doorheen. Het is vooral irritant als mensen die zelf geen kinderen hebben dan heel "wijs" gaan zeggen hoe je het moet doen. Daar kan ik zo kwaad om worden. Dan mag ik hopen dat ze zelf zulke moeilijke kinderen krijgen. Dan praten ze wel anders! Snap wat je bedoeld met erkenning krijgen, helaas is dat ver te zoeken. Daarom is zo'n forum wel handig haha. Dat is wel beter ja dat je werk echt van jou is en niet dat je daar ook nog met het opvoeden van je kinderen bezig bent. Wij hebben ook gekozen voor wat meer tijd tussen die 2. Zo is de oudste wat meer bewust van het feit dat ze grote zus is en ze vindt het ook geweldig om te helpen met haar te wassen enzo. Ze is ook geen moment jaloers geweest al had ik echt verwacht dat ze dat wel zou zijn. Ze is super lief voor dr zusje, zo leuk om te zien. Is dat bij jullie ook zo? Vervelend dat je zulke nare bevallingen hebt gehad. Heb je bij allebei een keizersnee gehad? Ik heb gelukkig wel 2 super bevallingen gehad!
Zo...weer een lekkere nacht achter de rug...onze oudste kwam er een paar keer uit, en toen dacht de jongste ook dat het al tijd was voor een fles. Dus weinig slaap hier... Maar goed weer een lekkere frisse dag voor de boeg, erop uit met de kids. Onze oudste moest wel heel erg wennen aan zijn zusje , zo lang alle aandacht alleen gehad...was wel even moeilijk voor hem. Maar gaat nu super, hij heeft gelukkig ook nooit raar gedaan tegen haar. Ik heb idd bij beide kids een spoed-keizersnee gehad..dus dat was allemaal niet echt fijn. (veel bloedverlies, er lang ingezeten,foute ruggeprik...) Er ging heel veel niet goed helaas. Maar in principe houden we het bij 2 dus hoef ik het niet weer mee te maken. Ik had zo gehoopt dat ik op mijn moeder leek die beviel binnen een paar uur van mij en mijn zus...Helaas pindakaas Maar ja als je ziet wat je er voor terug krijgt.....
Hoe is afgelopen nacht gegaan? Bleven de kindjs nu wel lekker slapen? De oudste slaapt nu al de hele week in dr eigen bed, echt fijn! Gisterochtend heeft de kleine tot half 8 in dr eigen bedje geslapen en heb haar toen de fles gegeven. Afgelopen nacht werd ze om 4uur wakker maar ik dacht dat het 7uur was dus wilde haar gaan verschonen en een flesje geven maar toen keek ik even goed op de klok en was het pas 4uur!! Dus toen was ze inmiddels klaarwakker en heb ik haar bij me genomen, toen heeft ze gelukkig nog tot 7uur geslapen. Jeetje wat een bevallingen zeg! En dan moet je ook zo lang herstellen van die keizersnee. Geen pretje dus allemaal. Mijn bevallingen zijn wel goed gegaan. Bij de oudste ben ik in 3uurtjes bevallen, en bij de 2e heb ik wel de hele dag lichte weeën gehad, maar niet pijnlijk ofzo. Toen begon het om 1uur snachts wel echt pijnlijk te worden en ook om de 3/4 minuten. Maar ik durfde de verloskundige niet meer te bellen omdat ze een uur daarvoor al was geweest en toen was er nog niks aan de hand zei ze. Dus ik dacht van nou ik wacht het wel af.. Maar om 5uur kreeg ik het gevoel dat ik moest persen dus toen toch maar de verloskundige gebeld, die was er rond half 6. Toen had ik dus al 8cm ontsluiting en mocht ik niet meer naar het ziekenhuis, wat eigenlijk de planning was. En heeft ze mn vliezen gebroken. Nou letterlijk 3x geperst en toen was ze er al. De verloskundige was ook maar net op tijd. Echt super bevallingen dus. Alleen was het wel even spannend omdat het zo super snel ging en ik moest eigenlijk in t ziekenhuis bevallen omdat ik de hele zwangerschap bloedverlies heb gehad. Maarja dat kon niet meer. Achteraf ben ik daar alleen maar blij om al heb ik altijd gezegd dat ik nooit thuis wilde bevallen, nu zou ik er juist wel voor kiezen haha. Maar goed, heel verhaal haha. Wij krijgen vandaag vrienden op bezoek met hun 2 kinderen. Die schelen maar 3/4 maanden met die van ons dus dat is wel heel leuk. Fijne dag vandaag, hopen op rustige kindjes de hele dag en aankomende nacht natuurlijk haha.
Zo dat heeft even geduurd voordat ik reageerde. We hebben een gezellig weekend met veel visite gehad... Goed weekend gehad? Vanaf wanneer sliep jullie jongste ook gewoon s avonds? Af en toe slaapt Lieke een stuk van de avond maar vaak is ze een poos nog wakker.. Ik wil haar straks wel op bed hebben s avonds maar als ze nog zo onrustig is wordt dat lastig Ze is toch al 2,5 maand. Overdag slaapt ze nog steeds halve uurtjes. En ook, net als die van jou, is ze steeds rond 5.00 wakker, soms lukt het met de speen en slaapt ze verder. Maar soms ook niet. En dan moeten we echt rekken zeg maar. Anders komen alle flessen in de war. Ze drinkt nu 180cc en 5 x. En daar doet ze het goed op. Wat drinkt jullie kleine nu?
Wij hebben ook een druk weekend gehad, maar wel gezellig Volgens mij ging ze rond de 2,5 / 3 maanden savonds slapen. Daarvoor was ze ook de hele avond tot de laatste fles wakker. Maar dat schijnt normaal te zijn zeiden ze op t consultatiebureau. Nu moeten we haar voor de laatste fles echt wakker maken. Dus hopelijk slaapt Lieke binnenkort ook lekker savonds. Heb je in ieder geval dan rust! Gedoe altijd met die flessen he, dat rekken moet ik ook vaak haha. Vrijdag hebben we echt een super dag gehad met haar. Heb haar toen rond 2uur smiddags op bed gelegd en ze heeft toen tot kwart over 5 geslapen!! terwijl ze eigenlijk om 3uur de fles moest. dus kwam toen wel in de knoei met de laatstr fles dus die heb ik overgeslagen. ze kreeg nu om 21.30uur de laatste fles en heeft toen tot de volgende ochtend 6.30uur geslapen! Verder slaapt ze op de dag nog steeds hazenslaapjes maar ze is wel een stuk vrolijker en heeft van de week voor het eerst van dr buik naar dr rug gerold! daar is ze wel vlot mee maar daardoor is ze wat meer tevreden in de box, ze kan zichzelf bezig houden daarmee. ze krijgt nu 5x 150cc en daar laat ze vaak nog van staan. hoe was jouw dag vandaag? beetje rustig?