Nooit verwacht dit topic te kunnen openen maar mijn zoontje heeft steeds honger!

Discussion in 'Flesvoeding' started by one of kind, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hallo meiden,
    Ik had nooit verwacht dit topic te kunnen openen aangezien we een hele moeilijk start hebben gehad door zijn reflux ( max 90 cc per keer drinken) maar mijn zoontje heeft telkens maar honger:$ iig 's nachts.
    Hij drinkt nu 5 x180+6 dus meer kan ik hem niet geven.
    Dit is het schema waar ik hem probeer in te houden:
    6.00 180+6 en terug slapen
    8.30 wakker
    9.30/10.00 180+6
    11.30/12.00 fruithapje ( liga met banaan en sinaasappel 3/4 bordje vol van olvarit babydoos;))
    slapen
    13.30/14.00 180+6
    15.00 slapen
    16.00 groentenhapje ( maar dit lukt nog niet zo;))
    18.00 180+6
    19.30 slapen
    22.00 laatste fles 180+6 ( met rijstebloem)

Hij krijgt de Nestlé NAN AR voor zijn reflux en dat gaat zoals jullie zien geweldig.( Deze voeding is HA ivm eerst vermoeden kma)
    Maar vannacht wederom om 3 uur ( zoals hij eerst altijd wakker werd) huilen.
    Heb hem drinken aangeboden ( water en diksap) maar dit was het niet.
    pas toen hij een flesje ( 60 cc+2) op had werd hij wat slaperig en kon ik hem terugleggen.
    Normaal krijg ik hem nog wel eens met zijn speen rustig.

Ik weet dus echt niet wat ik hem nog kan geven?
    Op aanraden van de ka zelfs de laatste fles eens 210+7 gegeven maar dit maakt niks uit hij meld zich toch weer.

Het is ook nooit goed heh:D

Maar als iemand een idee heeft graag:D

Groetjes OW

2. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Voeding voor hongerige baby's? En reflux bestrijden met Zantac + Nutriton (hier ook ervaring mee :()?

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Dat was net het hele probleem:(
    Zantac hielp niet , tegen nutriton kan hij niet daarom krijgt hij de nestle ( aardappelzetmeel).
    Hij heeft Losec gehad maar daar is hij nu sinds 2 weken gelukkig vanaf aangezien de voeding zo goed zijn werk doet:)
    De apotheker heeft me ook al de NAN AR 2 meegegeven daar doe ik 's avonds 2 schepjes van bij ( dus 4 van de ar 1)
    Maar het lijkt niet te helpen??
    Het is echt ongelooflijk!

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ziet mijn schema er verder wel goed uit?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    'Honger' zie je vaak bij kinderen met reflux. Vaak is het geen echte honger, maar drinken willen. Reflux is namelijk erg pijnlijk en zolang ze maar drinken voelen ze de pijn niet. Maar ze belanden in een vicieuze cirkel. Door meer te drinken is de maag voller, de druk op de pyloris groter, de reflux erger, en verergert de pijn.

Ik zou dus denken: terug naar de arts, en medicatie aanpassen!

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Dank je wel Dirksmama maar bij hem was het net andersom.
    Toen hij last had van zijn reflux dronk hij helemaal niks bijna.
    Ik was blij als ik 500 ml per dag erin kreeg.
    Het is sinds hij geen pijn meer heeft ( merk je ook aan hem hij is veeeeeeel vrolijker en tevredener)
    Het is net of hij zijn schade wil inhalen omdat het nu zo goed gaat.

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja dat was hier ook. Tijdens de moeilijke periode (lees eerste 4 maanden) heeft hij net aan 500 CC per dag gedronken. Niks ging erin. En nu hij pijnvrij is (dat merk ik echt aan hoe hij zich gedraagd) heeft hij behoorlijk wat in te halen lijkt wel want hoe klein hij nog is als ik al met de fles in de buurt kom pakt hij de fles vast en duwt hij deze naar binnen. Hij krijgt nu 200 CC per dag met wat rijstebloem. Soms is hij niet tevreden met zijn fles en maak ik er nog eens 100 CC bij. Dit komt niet vaak voor maar dan heeft hij ook gewoon honger!

Ook nooit gedacht dat ik meer voeding voor hem moest maken omdat hij niet genoeg heeft aan 200 CC :D
    Ik geef het hem maar gewoon aangezien hij 4 maanden bijna niks gedronken heeft

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ongelooflijk heh Isis ik dacht door de bijvoeding gaat het beter dan maar nee hoor ;honger!!!

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier is hij trouwens ook helemaal happy als hij zijn fles ziet en pakt hem ook direct vast:D

10. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    @Ons wondertje, qua voedingen hebben we nagenoeg zelfde schema, alleen die van mij loopt een uur achter, we beginnen vanaf 7 uur. Bij ons gaat het goed.

Ik geef wel een combinatie van Nutriton en Zantac, als ik een weglaat gaat het niet helemaal goed. Het blijft uitproberen

11. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hij heeft weken die nachtvoeding nodig gehad om 3 uur ( ging dan van 21 tot 3 uur slapen) en sinds 2 weken sliep hij dus van 22 tot 6 maar nu helaas begint het weer terug met 3 uur ;)
    Het aardappelzetmeel heeft eigenlijk dezelfde functie als de nutriton en is ook heel erg dik maar ik twijfel of het kan komen omdat het HA voeding is?

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Maar het is ook echt niet van pijn want hij is zo goed gaan drinken sinds hij de Losec heeft gehad.
    En nu gaat het zelfs zonder goed.

13. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je overstappen bnaar standaard voedinh? Dat vult beter. En als dat niet werkt, misschien voeding voor hongerige baby's?

Als je kindje echt kma heeft, dan is ha ook niet genoeg (toch?) :)

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Nee hij had het uiteindelijk ook niet maar zit wel met een verhoogd risico daarom wilde hij hem daar nog aan laten:)
    Ik ga eens met hem overleggen.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hoi,
    Qua werk gezien (kdv) zou ik zoiets zeggen als schema:
    6.00 fles
    slapen
    9.00 fruithap
    11.00 fles
    slapen
    15.00 fles
    17.00 groente (als dit klein beetje is om te proberen)
    19.00 fles
    23.00 fles

Maar geen idee of het werkt hoor!!!
    Merk wel dat een eigen kindje anders is haha :D
    Krijg er ook echt geen 'goed' schema in hier!!!

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Dank je wel meid:D
    Ik ga het eens proberen:D

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik denk dat Dirksmama hier wel een punt heeft.

Het feit dat je kleine niet goed dronk door de reflux komt door de pijn van de slokdarm die toen waarschijnlijk heel geirriteerd was.
    Losec heeft dit gelukkig verholpen en door de voeding die je nu geeft raakt het niet meer geirriteerd.

MAAR dan kan je kindje snachts nog steeds maagzuur hebben (kans is zelfs enorm groot) maar hij heeft er geen pijn van.
    Maar dan nog is het logisch dat hij graag wilt drinken om dat gevoel weg te stoppen. Water helpt niet genoeg dan en melk wel.

Ik herken dat namelijk wel van mijn dochter die ook reflux had.
    Zij sliep ook gewoon door, maar soms (en dan ook dagen achter elkaar) kwam ze wel snachts en als ik dan een klein beetje gaf was alles over. Dat kleine beetje melk neutraliseerd dan toch het maagzuur.

18. fafje

fafje Niet meer actief

wat je ook kan proberen is bij 2 flesjes 1 schepje minder ne die dan wel snachts geven...

dus bijv op 2x 180/5 scheppen...en dna snachts 60/2 geven

Hier wa shet trouwens nadat de pijn bestreden was nog steeds opripsingen en maagzuur...maar dan niet pijnlijk...

en juist eigenlijk met die grote flessen

Share This Page