Geen brood, wel cracotte! Niet goed van lepeltje willen happen!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by belliebel, Dec 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 6 maanden, en van het CB mocht ik beginnen met brood gaan geven. Hartstikke leuk natuurlijk!

Maar nu het volgende: Dinand (mijn oudste) die at het brood eigenlijk meteen goed. De eerste paar keren kokhalzen, maar na een paar dagen slikte hij dit gewoon door. Niks geen geklooi met een schaaltje melk ernaast om het brood in te dopen o.i.d.

Fabiënne daar en tegen zit bij alles te kokhalzen. Heb al best wat geprobeerd. Zonder melk, met melk, hele kleine stukjes, maar ze blijft kokhalzen!

Zou ze er nog gewoon niet aan toe zijn? Ik heb van die cracotte crackers in huis, worden vrij snel zacht, en dat zit ze (bij wijze van) zo op te eten. Lijkt mij dat het niet erg is dat ze nog geen brood wilt eten. Haar fruithapjes gaan goed, maar groente wilt ze niet goed van het lepeltje eten. Ze doet haar mondje er niet voor open. Terwijl ze fruit en groente toch al een kleine 2 maanden krijgt!

Heb je misschien tips voor me?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Misschien gaat het beter als je je brood licht roostert? Het is sowieso voor het wennen belangrijk dat je het regelmatig aan blijft bieden. Sommige kindjes eten de korstjes van het brood beter, dat kan je nog eens proberen. Dan kan ze het ook zelf pakken en sabbelen/eten.

Met groenten kan je ook eens proberen om zacht gekookte groenten in pakklare stukjes aan te bieden, zodat ze zelf kan sabbelen. Sommige kindjes doen het daar wat beter op (dit heet de rapley methode, daar kan je eens op googlen).

Groetjes Linda

Share This Page