Hallo, Ben ik weer. Wat verschrikkelijk zeg om zo onzeker te zijn over alles. Ben zo bang dat mijn ventje wat te kort komt dus drop ik hier nog een vraag. Wat is een beetje een normale schema voor een baby van 1 maand oud. Mag er nu wel of niet 6 a 7 uur tussen de nacht en ochtend fles zitten? Kan ik al proberen mijn kleine in een ritme te krijgen? En zo ja hoe kan ik dat het best doen? Soms komt hij al na 2.5 uur soms ligt hij zo lekker te slapen en moet ik hem wakker maken na 4 uur (is dat goed voor overdag?) Hij krijgt nu 120 ml en 4 schepjes nutrilon. Hij slaapt vooral avonds heel goed. Krijgt hij om 7 uur de fles kan ik hem zo laten liggen tot 1 uur 's nachts. Ik heb alleen liever dat hij 's nachts die lange rit maakt. Kunt u mij een soort van schema geven wat een baby van 1 maand moet binnen krijgen ,wat de tijden tussen de voedingen moeten zijn? Het lijkt wel of hij soms niet genoeg heeft aan die 120 ml namelijk terwijl het best veel is. Sorry voor mijn lange verhaal. Grtz Laila p.s. hij was bij de geboorte 53cm en 4100 gram
Hoi! Ik kan me goed voorstellen dat je soms onzeker bent, dat hebben de meeste vrouwen die moeder zijn geworden en is hartstikke normaal! Je mag hier altijd je vraag stellen of ons even bellen. Hopelijk kunnen we je wat zekerder maken (dat komt vanzelf hoor). Vanaf een maand mag je zoontje wat langer slapen. We houden meestal een max aan van 10u, dus 6-7 uur is prima. Als je dat fijn vindt, dan kan je de dag op een vast moment beginnen. De meeste baby's van 1 maand hebben nog niet echt een ritme, dat is normaal. Maar als je de dag op een vast tijdstip begint, heb je meer kans dat je een ritme krijgt. Hoeveel flesjes krijgt je zoontje per dag? En hoe zwaar is hij nu ongeveer, weet je dat? Groetjes Linda
Hoi Linda, Wat fijn dat ik mijn vragen hier kwijt kan. Voel me soms al een beetje schuldig dat ik weer een berichtje plaats, maar ik ben zo bang dat hij te kort komt. Kan ik dan vandaag beginnen met alle flessen te rekken zodat we morgen de eerste fles geven volgens een ritme. Zou dit dan kunnen? Hij krijgt nu 6 a 7 flesjes (ligt eraan of die 's nachts om de 4 o 6 a 7 uur slaapt) van 120 ml en 4 schepjes. Kan ik dit schema aanhouden? 120 ml 4 schepjes: 07:00 uur 11:00 uur 15:00 uur 19:30 uur 00:00 uur (extra grote fles 150 ml 5 schepjes?) 07:00 uur Zou ik dit kunnen aanhouden? Ik weet niet precies hoe zwaar hij nu is? bijna 2 weken geleden gewogen en toen woog hij 4250 gram en 54 cm.
Hoi, Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen hoor. 6 flesjes van 135 ml is prima voor zijn leeftijd. Schema ziet er ook goed uit zo. Groetjes Angelique
Hoi, Bedankt voor je antwoord. Moet ik de laatste avondfles dan ook 120 en 4 schepjes of mag het ook zoals o aangaf 150 ml en 5 schepjes zijn en dan kijken wat hij opdrinkt... Ik merk dat hij overdag al vaak na 3 uur weer trek heeft. Het rekken gaat dan ook lastiger. Moet ik toch al niet meer geven? Hij is best een flink mannetje. Grtz Laila
Hoi, Evt. bij het laatste flesje 150/5 is goed. Wanneer dit goed gaat kun je kijken om op 5 flesjes van 165 ml (150 ml water + 5 schepjes voeding) over te gaan. Totaal is dit hetzelfde als wanneer je 6 x 135 ml geeft. Dit is een goed hoeveelheid voor zijn leeftijd/gewicht. 15-20 minuten is een goed drinktempo, niet te langzaam of te snel. Groetjes Angelqiue
Hoi, Bedankt voor je antwoord! Lastig vind ik dit allemaal! Max heeft vannacht weer lekker lopen spoken en doorslapen geen helemaal niet. Ik heb even opgeschreven wat hij heeft gekregen, maar hij heeft zelfs een fles extra gehad. Ik wil wel over op flesjes van 150/5. Hoe kan ik dit het beste doen? Is het dan om de 4 of om de 5 uur voeden? En als hij 's nachts dus nog wakker wordt krijgt hij dan een fles extra en heeft hij dan niet veel te veel? Hoe kan ik dit allemaal het beste doen? Kunt u mij het duidelijk uitleggen misschien met een schema! Heel erg bedankt!!!
Hoi, Dat is een beetje afhankelijk van hoelang je zoontje 's nachts doorslaapt. Ongeveer om de 4 uur, bijvoorbeeld 7-11-15-19-23 uur. Wanneer je zoontje 's nachts nog komt, dus totaal 6 voedingen, kan je beter nog even 135 ml geven, totdat hij paar weekjes ouder is, boven de 5 k weegt, dan kun je evt. 6 x 165 ml geven. Kan je hier wat mee? Groetjes Angelique