Hoi meiden Wat is jullie schema van kindje van bijna 3 weken op welke tijden krijgt hij/zij de fles ?? En hoeveel ? Groetjes anoniem
Leeftijd is niet helemaal de factor waar je naar moet kijken he? Gewicht van je kindje is leidend: het gewicht in kilo's vermenigvuldig je met 150 cc en dat mag je kindje dan maximaal hebben per dag. (Je mag daar wel eens overheen bij een dagje grote honger, maar niet structureel). Dus weet niet wat je kleintje weegt? En wat betreft hoeveelheid in de fles: sommige kids gaan snel grote flessen drinken, anderen houden het bij kleintjes. Dus als je wilt weten hoeveel flesjes je mag geven, neem je de max aan voeding wat je kindje mag en deelt dat door het aantal cc wat je kindje per keer opdrinkt. Dan weet je hoeveel flessen je mag geven Voorbeeld: je kindje is 4 kilo. Mag dan 4*150=600 cc voeding per dag. Drinkt flessen van 90/3=100 cc. 600 gedeeld door 100=6 flesjes per dag.
Ik voed hier trouwens op verzoek. Wat ze hier met 3 weken dronk is geen handig vergelijkingsmateriaal, want toen was ze net opgenomen in het ziekenhuis vanwege een hartritmestoornis, dus toen dronk ze echt heel slecht, (nog geen 60/2 per keer, en dat maar een keer of 5 per dag).
Ok dankje Mijne krijgt meer heb een extreem hongerige baby we hebben ook al forte maar hij komt voor de 3 uur steeds en krijgt flesjes van 125 die ongeveer altijd op gaan en dat 7 keer per dag hij is net over de 4 kilo, het zijn geen krampen want dan accepteerde hij de speen en als die honger heeft huilt hij door keihard totdat hij de fles heeft! Ik probeer somste rekken maar is echt geen doen. Groetjes anoniem
Ik betwijfel of het dan honger is, als zelfs de forte niet helpt en je daar ook al structureel teveel van geeft. Ik zou eerder denken dat je kleintje krampen heeft? Heb je dit met het CB besproken? Want een baby structureel te veel voeding geven, is ongelovelijk slecht voor de nieren en veroorzaakt (blijvend!) overgewicht... Niet helemaal wat je voor je kind wilt... Verse ouder verwarren pijnsignalen nogal eens voor hongersignalen, of zuigbehoefte voor hongersignalen. Op inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen en huilen. kun je eea lezen over de verschillen daartussen en wat vermoeidheidssignalen zijn. Verder is dan mogelijk een draagdoek een idee...? Iig: ECHT stoppen met teveel geven!
Mijn dochtertje is 3 weken, gister bij cb geweest en ze woog 4180 gram en is 55cm lang En ik moest de voeding verhogen naar 5x 120/4 = 135cc, de laatste fles zelfs 150cc geven en als ze 's nachts komt 90cc geven. Ik moet haar overdag echt wakker maken voor haar fles.
Hier gaf ik haar gewoon wanneer ze zichzelf meldde. Eerst wekte ik haar en dronk ze slechter omdat ze nog moe was. Sinds ik haar zelf de tijden liet bepalen sliep ze beter en was ze wakkerder om goed te kunnen drinken. Dat waren in die weken 7 maaltijden (soms 6), omdat ze 's nachts nog kwam. Nu met 11 weken zit ik op 5 voedingen. Ze was geen grote drinker hoor, maar als ik nu die berekening lees dronk ze normaal. Toen gaf ik flesjes van 100, maar die dronk ze vaak niet helemaal leeg. Zo dronk ze 100 of iets meer en dan weer eens 60 of 50 ml. Gelukkig bemoeit de kinderarts zich hier helemaal niet met de voeding, zoals het cb doet. Ik geef gewoon wat zij zelf vraagt, niet wat men voorschrijft. En daar doet ze het geweldig op. Zodra zij meer ging vragen, ging ik grotere flesjes maken. Zo simpel was het. Kom nu net dit tegen... Hoeveelheid voeding voor baby geeft hij zelf aan | Babyblog over slapen & voeden
Hallo, hij heeft absoluut geen krampen ik kan echt zien wanneer die dat wel heeft en wanneer die honger heeft, hij komt ook altijd rond de 3 uurtjes zou dan ook wel heel toevallig zijn als die iedere keer na 3 uur krampen heeft daarbij zuigt hij aan zijn speen als hij kramp heeft en als hij honger heeft wil hij dat absoluut niet! Bij honger wil die ook niet op me pink zuigen bij krampen wel. Ik vroeg me alleen een beetje de tijden af of hebben jullie die nog niet echt? En vanaf wanneer ging ongeveer de nachtvoeding eraf? Groetjes anoniem
En mijn zoontje is al i gebakerd hoor en hij is een uurtje wakker flessen knuffelen enz. En dan slaapt hij gewoon tot de volgende fles dus het is geen onrustig of overprikkeld kindje hoor, Yvonne dan komen wij ongeveer op evenveel uit dan mocht je da van cb geven? Dan geef ik dus niet teveel blijkbaar het is vaak ook wel wat verschillend per cb toch 1 wat strenger als de ander. Drinkt je dochtertje ook alles op ? Groetjes anoniem
Eehh je weet wel dat je kindje pas 3 weken is En elke 3 uur drinken doodnormaal is... En volgens mij is de max gewoon 180x kg licbaamsgewicht en geen 150 En daarbij is het ook heel normaal dat je heen vaste tojden heb.. En ritme bestaat meer uit structuur dan uit tijd En wbt die nachtvoeding.... Dan kan nog maanden duren maar ook een week... Dat weet je niet en meek je vanzelf als je kindje niet meer komt snachts
5*120 of 7*120 is nogal een verschil hoor.... Je zegt in een andere post dat ie 7 keer 120 krijgt. Dat is echt te veel!
Ja mijn dochtertje drinkt alles op, zonder problemen en is daarna altijd tevreden! Volgens cb mogen ze zelfs max 1 liter per dag, mocht ze 's nachts een keer extra komen. De hoeveelheid is overigens door het cb niet verplicht maar altijd een advies. Maar onze dochter doet het hier erg goed op. En overdag moet ik hasr ecjt wakker maken voor de fles. Elke voeding "moet" min. 3 uur tussen zitten en max. 4 uur, overdag dan. En vanacht heeft ze weer heerlijk door geslapen van 23:30 tot 09:00! Sorry voor eventuele typefouten, type dit via mijn tel.
Hier drinkt ze dus 5* 135cc + 1* 150cc en eventueel 's nachts nog 90cc als ze komt en dat is echt niet teveel.
Nee, maar 7 keer 120+4 is voor een baby van 4 kilo dus wel echt te veel. Ze mogen nu ook echt nog geen liter hebben hoor! Pas als ze over de 6 kilo zijn, gaat die max van een liter gelden, daarvoor is je max dus lager! Er staan tabellen op de verpakking van je voeding en daar moet je je echt wel -ongeveer- aan houden. Eens een keer 's nachts een extra flesje is niet erg, maar structureel teveel is schadelijk voor de nieren.
Maar 7* 120+5 is evenveel als wat mijn dochtertje krijg als ze 's nachts wel komt. En misschien komt het babytje van ts wel standaard 's nachts. Mijn dochtertje kwam ook steevast elke nacht 1x toen we de laatste fles nog dezelfde hoeveelheid aan hielden en 's nachts kreeg ze dan ook weer dezelfde hoeveelheid. al moet het wel 120 water en 4 schepjes zijn, (=135cc) ik weet even niet meer of dat ook is wat ts doet. Maar ze zal vast de verpakking hebben gelezen. Volgens kraamverzorgster en cb mogen ze max. 1 liter per dag, idd niet structureel maar daar komt ze (en ik ook niet) niet aan. Cb heeft het zelfs in het groeboekje erbij geschreven en ik mag toch aan nemen dat een kinderarts wel weet wst ze doet/zegt.
Nou, die is blijkbaar echt even vergeten dat je de max aan voeding horend bij het gewicht aan moet houden tot ze 6 kilo zijn. Als ze dan 's nachts komen, moet je dat flesje meetellen in hoe je de voeding verdeeld, die mag niet structureel extra erbij! Er worden echt behoorlijk stomme fouten gemaakt op het CB, kan ik je vertellen na een aantal jaren ervaring....
7x 120+4 lijkt mij idd heel erg veel. Mijn zoontje is 6 weken, 4055 nu. Hij kreeg voorheen 90+3 (5 voedingen overdag en 1 s nachts. Omdat hij nu over de 4 kilo is mochten we flesjes van 120+4 aan gaan bieden. Je moet eigenlijk de flesjes van overdag tellen en de nacht is extra. Mijn zoontje krijgt met de 150 regel ook iets te veel, maar de HA waar ik toevallig vrijdag was zei dat het idd 150-180 maal de kilo's is. Die 180 is dus echt de absolute max. Daarbij scheelt het ook in leeftijd, mijn zoontje is dus al 6 weken, niet te vergelijken met een pasgeboren baby van 4 kilo, die kun je nog niet al 120+4 geven.
hier werd het wel anders vertelt..maar misschien scheelt het ook hoe oud een kindje is. Want als je de nachtvoeding meetelt krijgt een kindje dus daarmee maar net genoeg voeding terwijl met 6 of 8 weken bv zouden ze in principe al zonder die nacht moeten gaan kunnen, dus als je die nachtvoeding mee rekent in het totaal dan eet een kindje overdag niet voldoende om de nacht door te kunnen zonder eten.
Ja, klopt. Als je echt al een ritme erin zet zonder nachtvoeding, moet je die niet meetellen in hoe je de flesjes verdeelt, want dan hebben ze overdag niet genoeg om de nacht op door te kunnen slapen. Maar als ze structureel die nachtvoeding nog pakken, dan moet je die wel echt meetellen dus met de hoeveelheid voeding. Het is wat anders als een kind overdag de max aan voeding pakt en dan eens een keer 's nachts wakker wordt en dan een klein flesje krijgt, of een kind dat elke nacht nog wakker wordt en bovenop de max wat ie overdag krijgt, dan ook nog structureel die nachtfles krijgt.