We gaven al een week 120 en zijn nu op advies van cb dus 135 aan het geven. En de laatste fles 150. En vanochtend om 05:00 vanochtend keam ze en heeft ze 90 gekregen en verbolgens hebben we weer geslaprn tot 09:00 uur en toen heeft ze dus weer 135 gekregen. Is dat naar jullie idee teveel dan? Het gaat hier namelijl erg goed en ze drinkt alles heel gemakkelijk op.
@Yvon: bij een gewicht van 4180 mag ze 4,2 maal 150=630 cc voeding. Zoals jij beschrijft, krijgt ze dat ook ongeveer en jij zit prima. TS geeft echter aan 7 keer 120+4 te geven en zit daarmee op 840 cc bij een baby die dus maar zo'n 600-650 mag hebben. Dat is echt veel te veel. En daar kleven dus twee gevaren aan: de eerste is de schade aan de nieren die hierdoor ontstaat: de nieren moeten structureel meer voeding verwerken dan gezond is voor het lijfje en dat levert dus schade op. Bovendien ontwikkelt een kind op deze manier overgewicht en dat is overgewicht wat je de rest van je leven helaas niet meer kwijtraakt, of met heeeeel veel moeite.
Oh gelukkig dan maar! Wel raar dan dat ze in dat boekje schrijven dat ze max. 1 liter per dag mag als dat maar niet structureel is.
Hebben ze daar niks van dat rekensommetje bij vermeld en dan dus dat zodra je met dat rekensommetje over de liter komt, die liter dus de max is? Want zo zou het uitgelegd horen te worden....
Tekst wat ze opgeschreven heeft (letterlijk): 5* 135cc, laatste voor nacht 150cc, 's nachts eventueel 90 max 100 cc. Totaal max 1 liter
Ja daar zou ik pas aankomen als ze 's nachts 3x zou komen. Of meer per fles zou geven. Nou moet ik zeggen dat ons meisje heel makkelijk is en dus alles op drinkt wat je aanbiedt. Ik zat laatst een uur abuis (te vroeg dus) maar daar kwam ik pas later achter en ze dronk de fles echt zonder problemen in 1x lerg.
Hihi, nou, dat zou ik hier niet hoeven proberen Onze dochter drinkt maar 3/4 van wat ze zou mogen en meer krijg ik er niet in, al zou ik willen... Als ik die te vroeg een fles voorschotel, kan ik die dus mooi ergens anders instoppen...
Hahahaha ok zie het voor me. De lippen stijf op elkaar hahaha. Nee hier gaat overal de mond boor open, de infacol, de vitamine d en natuurlijk de fles. Hopelijk blijft dit zo en wordt ze een makkelijke eter
Grappig dat het overal toch anders is, bij mij s door de kraamzorg en verloskundige bevestigd dat ik een extreem hongerig kindje heb wat moet ik dan hem van de honger laten krijsen van je moet maar wachten? Dat vind ik echt zielig hier is door cb gezegd tussen de 600 en 720 proberen kom er dus 100 overheen, verder heb ik ook altijd gehoord max een liter hoor. Hij krijgt hier trouwens ok half 11 11 uur laatste fles an komt hij rond 3 uu soms iets eerder en dan rond 6 uur half 7 en overdag echt 3 uurtjes, ben benieuwd wanneer de nachtvoeding er hier afgaat. Groetjes anoniem
@TS ik lees dat je al 2x jezelf afvraagt wanneer de nachtvoeding eraf gaat. Nou bereid je voor: de tijd dat een baby begint door te slapen is ongeveer 4 maanden en soms zelfs 6 maanden. Alles wat een baby eerder doet is mooi meegenomen. Je baby is 3 weken, kent geen ritme, kijkt geen klok, huilt bij honger, e.d. Welkom in de wereld van de moeders! (niet negatief bedoeld) Mijn uk had verschrikkelijk veel krampen en we kwamen er bij 5 weken achter dat ze verborgen reflux had. Ze wilde het zuur wegslikken dus huilde ze. Ik dacht toen aan honger. Ik was de hele dag beetjes aan het geven. Ik heb het wel goed gedaan: zuur = wegslikken door een beetje melk. Ze was altijd tevreden als ze tussendoor een beetje had gedronken. Wat zei het CB? Stoppen met 'toetjes'!! :x:x hier heb ik nooit naar geluisterd. Ze is een liefje, 3 maanden, komt nog steeds zo nu en dan in de nacht maar binnen het kwartier ligt ze weer lekker te ronken na een flesje. Ze heeft het nodig! Ik wil je niets verwijten of kwalijk nemen maar je baby en jij kennen elkaar nauwelijks. Je moet wennen aan elkaar. Wat ik er mee wil zeggen is: volg je gevoel!
Maar als hij nu met 3 weken al zoveel krijgt, hoe wil je dan in vredesnaam ooit de 4 en 6 maanden gaan halen op max 1 liter? Want hij zal meer en meer en meer gaan vragen! Die max van een liter geldt ECHT pas vanaf 6 kilo, dus ik zou je ECHT aanraden om met je CB te gaan overleggen, want nierschade is echt een reeel probleem en ik zou in jouw geval heeeeel zeker willen weten dat het niet iets anders is. Zuigbehoefte, krampen, pijn van reflux; ouders zien dat allemaal aan voor honger en je zult echt de eerste niet zijn die dat met elkaar verwart. Daarmee zeg ik niet dat dat het zeker weten is, maar ik zou echt nog eens iemand anders mee willen laten kijken, om zeker te weten dat je met de gedachte 'het is gewoon honger' goed zit.
Pffff wat een gedoe! Je hebt vast een heel goede reden gehad om voor fv te kiezen, maar wat was (en is) het toch makkelijk om gewoon je borst aan te bieden wanneer je kindje wil, geen schepjes tellen, geen schema's, nooit bang te zijn teveel te geven, geen onderscheid tussen honger en zuigbehoefte... En als je t verkeerd hebt ingeschat en het zijn krampjes, dan happen ze niet aan en weet je dat ook weer zonder iets te hoeven weggooien.
ja mijn dochter heeft bv gekregen daarom vraag ik me af van de nachtvoeding omdat ze zeggen dat ze met bv nog langr snachts komen. vind de nachtvoeding opzich geen probleem. (maar ik heb wel zoiets als die afvalt scheelt het alweer een flesje, en hoe ik het straks ga redden? ik denk met 3 maanden(geloof dat het dan mag) in 1 of 2 flesjes rijstebloem doen en dan daarna krijg je vanzelf het fruithapje en groente wel ik ga me daar nu nog niet druk om maken zie wel hoe het loopt. @ kwebbel ik weet dat je het goed bedoeld hoor! ik volg ook mijn gevoel ik weet gewoon 100% zeker dat hij honger heeft! hij meld zich gewoon echt om de 3 uur voor een fles ze gaan ook op heb al minder gedaan maar dan meld hij Zich eerder (heb ook al gewone flesvoeding gedaan maar dan red hij het net iets langer als 2 uur )als hij krampen heeft accepteerd hij de speen en bij honger niet! het is verder een heel lief rustig kindje als hij zijn fles heeft gehad gaan we even lekker knuffelen spelen enz. en hij licht binnen het uur inc. flessen weer in bed en dan slaapt hij ook gewoon tot de volgende fles! het is verder geen huilbaby of wat dan ook. na zijn 11 uur fles en zijn nachtvoeding slaapt hij ook gelijk na de fles weer door! @ madeinusa ik heb idd. een goede reden in de kraamweek begon het hongerige al hij huilde snachts heel veel enz ik moest toen van mijn vk s nachts een fles gaan geven en s avonds met als resultaat dat hij gewoon heerlijk lag te slapen overdag melde hij zich ook heel vaak ook zo`n 2 uurtjes ik heb hem 2 weken b.v. gegeven omdat ik het toch graag wou maar ik heb een blaas en nierbekkenontsteking gekregen en een zware antibiotica kuur en pijnstillers en toen hebben we besloten omdat het toch al niet goed liep om te stoppen. groetjes anoniem groetjes anoniem
@ rozemarijke stel dat het wel om reflux zou gaan hoe herken je dat dan? want dan zou het ook verborgen reflux moeten zijn neem ik aan??? Groetjes Anoniem
het is in weze niet overal anders hoor, maar iedereen interpreteert de adviezen anders Ik laat mijn kindje ook niet krijsen van de honger, maar wil ook zijn niertjes niet onherstelbaar beschadigen. Hier heeft hij soms ook niet genoeg aan een flesje (niet bij elk flesje) en ik heb dus een draagdoek om hem tevreden te houden. Dat werkt heel goed, want hij valt dan heerlijk in slaap. En die max van een liter is echt niet voor zulke kleine jonge kindjes. En rijstebloem is ook echt pas vanaf 4 maanden of later en houd er rekening mee dat veel kindjes dit niet kunnen verdragen omdat het vaak verstoppend werkt, dus dat je het misschien wel helemaal niet kunt geven.