Schema voeding baby 3 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2011anoniem, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb ook een verborgen reflux kindje. Hier de volgende symptomen:
    Zuur ruiken uit mondje, vaak veel willen drinken, in slaap vallen tijdens fles, onregelmatig boeren, snel liggen na fles = krijsen, snel hikken en verslikken.
    Mss kunnen er mensen nog aanvullen?

2. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hij is sinds einde sn de middag namelijk aan het krijsen als ik hem in bed leg echtdoor krijsen ken dit echt niet van hem en de fles is binnen 7 minuten ineens leeg we doen tussendoor maar steeds de speen in verder wil hij niet in bed liggen maar alleen bij mij of iets omhoog, het is het Sinds einde van de middag denk ik een sprongetje oid hebben ze nog niet me 3 weken toch ?

Groetjes anoniem

3. kwebbel86

Zoo herkenbaar!! Hier had ze ook de fles binnen 7 min leeg en ook krijsen wat jij beschrijft. Ze hebben ongveer regeldagen Met 9 dagen en dan3 weken. Ik zou een afspraak maken met de huisarts! Wanneer moet je naar het cb?

Ik heb via de hap ook direct actie laten ondernemen. Welke fv gebruik je? Ik heb, toen jbpm niet werkte, friso comfort gehaald. Perfect!!!
    Van de ha-ass moest ik een week aankijken met jbpm maar ik laat mijn kind echt geen week huilen, ze kreeg obstipatie :( :(

4. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Heb gister een hele dikke deken onder het hoofdstuk gedaan hij had om 8 uur laatste fles heb hem on 23.00 ook niet wakker gemaakt hij sliep net hij meldde zich pas om 2.15 en daarna vanmorgen om 6.30 pas hij drinkt hem nu ook langzamer hij heeft forte voor hongerige baby s ik last hem nu even hoog liggen kijken wat hij nu overdag doet maar bel denk ik vanmiddag dan de ha misschien even, als hij het heeft waarom begint hij er dan nu pas om te huilen ? Waarom merk je dag niet eerder hij moet dan toch eerder last hebben gehad ?

Groetjes anoniem

5. kwebbel86

Wij merkten het pas na 5 weken! Geen idee, achteraf komen er wel heel veel dingen bekend voor, maar goed. Iedereen (kraamzorg, verloskundige, huisarts, cb, e.d.) zeiden dat klooien met de fles er nou eenmaal bijhoort...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Soms hebben ze wel gelijk al last, soms niet. In het laatste geval zie je vaak dat het zuur op zichzelf niet zozeer de last veroorzaakt, maar dat het zuur wat omhoog komt, langzaam de slokdarm aantast en dan uiteindelijk na een tijdje pas echt pijn gaat geven.
    En, wat ik eerder al zei: dat veel willen drinken zien veel ouders als honger, terwijl het eigenlijk pijn is en het weg willen drinken van de pijn...
    Steeds opnieuw voeding aanbieden, verergert dan de symptomen. En ik weet waar ik over spreek, want ook hier heb ik om die reden dus lopen 'rekken', (wat dus achteraf geen rekken was, want het was dus geen honger). Daarna werd het dan rustiger.

Symptomen hier: onrust, krijsen, niet kunnen slapen, op de rug weer weggelegd=binnen 5 minuten wakker, veel slikken, veel de hik, steeds minder per keer drinken, steeds vaker willen drinken. Hier dus verborgen reflux.

Wat je moet doen bij reflux: vaker kleine hoeveelheden voeden. Je flessen dus kleiner maken!
    Voeding indikken of de kant-en-klare ingedikte voeding nemen.
    Hoofdeinde ophogen, half uur omhoog houden na de voeding en goed laten boeren tijdens en na de voeding. Kleine speen op de fles, zodat ze echt 15-20 minuten over die fles doen. Sneller is om meerdere redenen niet goed, (teveel lucht mee naar binnen, maag te snel belast met teveel voeding).
    En evt buikligging proberen.

7. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Is buikligging niet gevaarlijk ? En ik heb de Difrax fles met een s speen kleiner kan niet,
    Hij heeft al wel een tijdje een wit mondje kan dit ermee te maken hebben? Het is geen spruw want krijg het weg met een gaasje en boeren doet die wel veel dat Zijden we gelijk al tegen elkaar verder de hik ongeveer een x per dag maar ik weet niet Hoevaak ze normaal de hik hebben ?
    Overstekken doet hij al vanaf de geboorte me kraamzorg zijook al dat hij da zo er had.
    En ik heb is op hem gelet hij is soms aan e smakken ofzoiets (ben erbij blijven zitten) steekt veel ze tongetje uit maar ik weet niet of baby s dat normaal ook doen ????

Groetjes anoniem

8. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    En hij is nu rustiger nabij zo omhoog lcht waardoor hij nu ook weer heel rustig drinkt en zijn fles van 135 niet meer opgaat.

Zou hij het hebbe wat denken jullie?

Groetjes anoniem

9. raspberry

1 keer per dag de hik lijkt me niet raar. Hier was het binnen 2 minuten als ze op d'r rug lag, dus wel tig keer per dag.
    Overstrekken: dan zou ik eens naar een osteopaat gaan.

Tong uitsteken: kan normaal zijn, kan teken zijn van voeding die omhoog komt. Smakken mag, als je echt hoort slikken, weet je zeker dat er voeding omhoog komt.

Vanwege het snelle fles leegdrinken, zou je de voeding ook in kunnen dikken. Hij kan nu overduidelijk de fles te snel leegdrinken, voldoet daarmee dan niet aan z'n zuigbehoefte en drinkt dan dus te veel.
    Als hij langer over de fles doet, kan hij z'n zuigbehoefte meer kwijt.
    Ik zou dan daarnaast toch echt je aan de max voor zijn gewicht gaan houden en na de fles een speentje aanbieden. Kan even duren voor hij die wil, jonge baby's moeten vaak wel even aan de speen wennen, en het is vaak even zoeken welke speen ze willen, maar het klinkt mij als een baby die z'n zuigbehoefte niet kwijt kan. Niet als een extreem hongerige baby.
    Verder zou hij wat lichte refluxklachten kunnen hebben, omdat je ook aangeeft dat het omhoog liggen nu lijkt te bewerkstelligen dat hij rustiger is en minder drinkt. Het is geen heftig refluxbeeld iig, maar als ophogen van matrasje ed voor meer rust en minder drinken zorgt, lijkt me dat je op de goede weg bent!

Buikligging is op zichzelf niet gevaarlijk. Rugligging heeft de voorkeur als dat gewoon goed gaat, maar dat betekent niet dat buikligging gevaarlijk is. Sterker nog: voor echte refluxkids is dus rugligging veel gevaarlijker, vanwege het gevaar van stikken in de eigen voeding :(

10. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    De fles halen we er al steeds uit en dan effe de speen erin heb net contact gehad met huisarts en ga Johannes broodpitmeel proberen kijken hoe het dan gaat.

Groetjes anoniem

11. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    En hij mag tussen de 600 en 720 zij het cb dus als ieder flesjes 100 is moet het goed zijn toch ? Ga er straks gelijk mee beginnen

Groetjes anoniem

12. raspberry

Ja, klopt :)

13. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden

Ik dacht ik laat even weten hoe het gaat de kleine man heeft nu 2 scheppen van die johannedbroodpitmeel erin en hij doet het super hij sliepvannacht zelfs van 12 tot 6 en krijgt nu om de 3.5 uur een fles we zijn echt super blij hij heeft nog steeds wel forte hij is gewoon te sloekerig. Als het goed is zit hij nu op 6 flessen !

Groetjes anoniem

14. raspberry

Fijn dat dat de oplossing is gebleken! Dan heeft hij dus toch meer last gehad dan je zo in de gaten had? :( Nou, gelukkig is het over dan nu! :)

Deel Deze Pagina