Mijn dochtertje eet erg slecht Vandaag heeft ze in totaal maar 150cc kv op, 70cc bv, 1 borstvoeding, 100g fruit en 200g groenten en 1 hap boterham (ze wilde niet meer). Veel te weinig toch Kan ik er nu vanuit gaan dat ze wel om meer eten gaat vragen als ze honger heeft? Voor de duidelijkheid, ik bied haar beduidend meer aan, maar ze als ze geen eten meer wil, krijg ik het er ook echt niet in. Ik houd er niet van om er een strijd van te maken dus als ze aangeeft niet meer te willen, dan dring ik niet aan.
Nee, ze gaan niet allemaal gillen als ze honger hebben! Ik heb ook zo'n minieme eter in huis en die zou het bij wijze van spreken al uithouden op 3 erwten per dag als je haar haar gang laat gaan. Maar jouw uk is nog maar 7 maanden, dus erg jong nog. Hier aten ze op die leeftijd ongeveer een stukje groente per dag, als ze er al zin in hadden, maar ze kregen wel zoveel borst als ze vroegen, elk moment van de dag of nacht. Vergeleken met mijn kinderen is jouw dochter een grote eter hoor! 200 gr groente, wauw! Ik zou persoonlijk in jouw geval wel vaker een borst aanbieden. Dan weet je namelijk zeker dat ze op dat punt voldoende binnenkrijgt, tot een jaar bevat het in principe alles wat je kind nodig heeft en is de rest iets voor erbij (vandaar dat het BIJvoeding heet). Zelf deed ik bij de bijvoeding meestal eerst 1 borst, dan wat eten en dan weer een borst. Vergeet niet, andere dingen eten is voor die kleintjes toch weer een nieuw avontuur, en het kost tijd daar aan te wennen! En elk kind is toch weer heel anders op dat punt. Het ene kind worstelt met een halve boterham per dag terwijl een leeftijdsgenoot er makkelijk 3 verstouwt. Maar wachten tot ze gaan huilen? Werkt niet bij elk kind is mijn ervaring.