Hoi, vanaf welke leeftijd mag een kindje roosvicee verdunt met water drinken? Dominique is erg verkouden en nu moest ze vannacht erg hoesten ik heb haar een heel klein beetje roosvicee verdunt met water gegeven en dat vondt ze schijnbaar erg lekker. Mag ik dit zo tussen door wat geven en hoeveel mag ze daar dan van? Henriette
diksap? waar kan ik dat kopen in de supermarkt? heb wel een kant en klaar drank van olvarit, drinkfruit op de fles staat ook dat dit vanaf 4 maanden mag, is dit ook goed? henriette
ik heb van dat opgroei roosvicee, daar zitten alleen natuurlijke suikers in, is natuurlijk wel suiker he! Ik merk dat ze het erg lekker vind om zo tussendoor een beetje te drinken, helemaal nu ze verkouden is, ik vindt drinken ook lekker wanneer ik verkouden ben! Henriette
Ik weet niet of ik op de verkeerde flessen kijk maar ik zie op Roosvice vaak staan vanaf 1 jaar. Ik geef vaak diksap, ongezoete appelsap, thee of die kant en klaar flesjes van Olvarit.
Rooibosthee mag je geven! Persoonlijk zou ik met roosvicee e.d. zo min mogelijk doen, en als het te kort is misschien iets meer. Zo leer je ze niet gelijk dat hoe zoeter hoe lekkerder is. Qua suikers maakt het inderdaad niet zoveel uit, qua e-nummers wel!
Domme vraag misschien, maar hoe geef je dan rooibosthee en hoe maak je het klaar? Maak je het eerst klaar en laat je het afkoelen, als icetea zeg maar, of geef je het gewoon warm? @Roxyrox: je kan alle dranken gewoon indikken met nutriton he, misschien wel een goed idee aangezien Joey toch ook reflux heeft?
Ma2be, klopt dat speelde ook al door mijn hoofd! Je kan het lauw geven of afgekoeld als het warm weer is
Ik ga Kim nooit roosvicee geven. Heb ik mijn eerste wel gegeven en die wilde op een gegeven moment niets anders meer (lekker zoet natuurlijk). Na een tijdje ging ze steeds slechter eten en werd het zelfs een beetje zorgelijk. Wat bleek: de roosvicee voedde haar zoveel suikers dat ze verzadigd was en dus geen honger meer had. Stom dat ik dat niet zelf doorhad. Toen ik dat hoorde bij het cb ben ik meteen gestopt met roosvicee en binnen 2 dagen ging ze weer over op een normaal eetpatroon! Wat een opluchting was dat. Dus tja met die ervaring associeer ik roosvicee met 'slechte troep'. Dat zal niet zo zwart/wit zijn, maar echt goed is het niet denk ik. Leuke van een tweede kind is dat je je ervaringen van de eerste nu hebt en kunt gebruiken. Ik ga mijn jongste dus aanleren vooral water en af en toe thee te drinken.
Hier wordt er water gedronken, en bij het vieruurtje venkelthee of vanillethee. Voor de rest geen andere toestanden. Gr.
Mij is verteld dat kindjes vanaf 7 maand thee mogen. Er zit iets in (moeilijk woord) wat ze nog niet kunnen `verwerken` of wat slecht voor ze is. En natuurlijk merk je het niet als je het je kindje eerder geeft, maar ach, ik wacht er dus nog even mee