Dames ik heb jullie hulp/advies/ervaring nodig! Mijn zoon is nu ruim 11 maanden oud en weigert sinds een paar dagen zijn melkflessen. Om het hele verhaal compleet te maken, moet ik opbiechten dat we hem nog steeds 3 flessen per dag gaven (1 in de ochtend met granen, 1 rond 15.00 uur en 1 voor slapen gaan met rijstebloem). Hij dronk meestal niet allee flessen op, maar nu wil hij dus helemaal niets! Echt zijn lippen stijf op elkaar. Diksap en water gaat mondjesmaat. Eten gaat de laatste paar dagen ook iets minder. Verder is hij wel vrolijk, alleen heeft hij een naar hoestje. Eigenlijk willen we eens proberen om over te gaan op gewone melk; maar hier heb ik me nog helemaal niet in verdiept. Hierbij dus mijn vragen: 1) vanaf welke leeftijd gaven jullie gewone melk? 2) wat voor soort melk (halfvol, vol) 3) kun je gewone melk ook mengen met graanpoeder en rijstebloem? Dan nog de -misschien wel meest belangrijkste- vraag: herkennen jullie het flesweigeren rond deze periode????? Dank jullie wel alvast! Maak me er toch wel zorgen om!
Wij zijn met 11 maanden ook over gegaan op gewone (volle) melk. Of je dit kunt mengen weet ik niet. Onze zoon kreeg 's morgens en 's avonds een fles thee met een scheut melk. We hebben nooit rijstebloem oid gegeven, dit viel niet goed.
Ook met 11 mnd overgegaan op gewone melk, hier halfvol eigenlijk gewoon uit gewoonte (wel 10% vet yoghurt) kan je prima pap mee maken, je maakt gewone havermout/griesmeel/brintapap of bv pannekoekbeslag toch ook met gewone melk Waarom nog rijstebloem op deze leeftijd? En grote jongens melk gaat natuurlijk in een grote jongens beker, en niet in een fles! (behalve dan misschien de laatste, lekker sabbelend slaperig worden)
Hier was meneer ook met 11 maanden klaar met de fles, zijn toen overgegaan op een broodje met een bekertje gewone half volle melk als ontbijt en een klein flesje gewone warme melk voor het slapen gaan...
mijn zoon krijgt ook nog 3 flessen , smorgens 180 cc , tussen de middag sinds 3 dagen 120 cc gewone melk , dit gaat prima !! en voor het slapen nog 180 cc met pap . Als ons pak poedermelk op is , gaan we over op friesche vlag halfvolle melk. alles nog wel in fles , bekertjes is niet zo'n suc-6 , en wil de tuitbeker fase het liefst overslaan!
Hier weigert hij ook ineens de flessen, een tuitbeker wil hij ook niet meer zodra hij de melk proeft. Maar yoghurt enz,...spuugt hij een halfuur later altijd uit dus ik denk dat zijn maagje nog niet tegen gewone melkproducten kan
Hier ook pertinent geen gewone koemelk. Friso 3 vind ik onzin. Ik heb dus gekozen voor karnemelk met een scheutje roosvicee. Het cb had een hartverzakking en de verpleegkundige een rolberoerte D) jammer dan!
Mijn dochter weigerde een paar weken geleden ook ineens de fles... Zoals ze ineens weigerde, zo ineens begon ze weer te drinken! (Na een week) ik weet nog steeds niet wat er was, ze heeft geen tanden gekregen, had geen keelpijn want ze at wel heel goed en water ging er alleen met een glas in.. Zodra ze zag dat er een wit goedje in zat hield ze haar mond stijf dicht..
Hier hetzelfde verhaal, wordt het af en toe een beetje moedeloos van. Hij begint heel enthousiast, maar na 70 cc is hij echt wel klaar. In de ochtend eet hij nu een halve boterham en ongeveer 70 cc melk, niet echt veel dus. Hoe komen jullie dan toch aan de 300-500 cc zuivel? En wat geven jullie bij de lunch te drinken? Ook weer een beker / fles melk of iets anders?
En gewoon 1 fles pap maken en dit met een lepeltje geven? is in ieder geval al 1 fles minder Wij hadden hetzelfde probleem en hij vond gewone volle melk ook niet lekker. Toen hebben we nummer 3 nutrilon met vanille smaak gegeven en dat vond hij altijd wel lekker je moet wat he