tuitbeker

Discussion in 'Voeding' started by mamamadelon, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mijn dochter mag al aan de beker. maar een gewone beker werkt nog niet daar is ze nog niet aan toe.
    dus wil ik een tuitbeker.
    Welke hebben jullie?
    -anti lek of niet?
    -welk merk?
    - zachte of harde tuit?

:(:D

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
  3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    die had ik idd gezien bij de kruidvat,leek me een goeie!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn verder gegaan op onze Avent flessen. Eerst een zachte tuit (witte) en daarna verder gegaan. Met een maand of 11 een rietjesbeker geintroduceerd.

5. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben Nuby tuitbekers (gekregen). Ze hebben zachte tuit en zijn niet antilek. Ik vind ze persoonlijk heel lomp, maar de kindjes drinken er prima uit.
    Ik wil binnenkort kijken of we kunnen overstappen op harde tuit of een rietjes beker. Uit een rietje drinken snappen ze iig nog niet.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij zijn begonnen met een Nuby beker met zachte tuit. Tot ze die tuit kapot begon te bijten. Nu heb ik per toeval een aventbeker met harde tuit en dat gaat goed.

Beiden overigens antilek.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik heb een nuby antilek(nou ja hij lekt goed) maar hij drinkt er wel uit maar ga toch eens kijken voor de boven genoemde difrax

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij zijn begonnen met de groene tuitbeker van de Ikea. Dat is een hele simpele tuitbeker met handvaten en zónder anti-lek. Dat drinkt namelijk voor die kleintjes een stuk gemakkelijker, omdat ze niet zo keihard hoeven zuigen.

Toen ze het eenmaal goed snapte, hebben we ook een anti-lek gekocht, om mee te nemen. Inmiddels drinkt ze thuis uit een gewone beker (met of zonder rietje). Niet te laat beginnen met ook dat te oefenen! Gewoon in bad oefenen!

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben die van Difrax en die lekt wél! Dus rechtop in je tas! Hij begon hier na 4 weken te lekken...

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb eerst nuby tuitbekers met zachte tuit gehad. nu drinkt hij uit een kruitvat tuitbeker met harde tuit.

beiden anti-lek.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wij hebben gewoon zo'n groene Mepal van de prenatal, zonder antilek en met harde tuit. Twee redenen voor de anti lek: Ze heeft schisis en kan niet zuigen, en zo leert ze zelf ook dat drinken kan soppen. Ze mag dus ook niet met de beker door de kamer lopen en heeft gewone drinkemomenten in haar stoel. Binnen een maand kon ze ook uit een beker drinken, maar daarbij moeten we helpen. De tuit drinkt ze helemaal zelf uit. Natuurlijk wel even bij in de buurt blijven want soms is het helemaal gaaf om ermee door de keuken te gaan sproeien :D

12. tulip

tulip Niet meer actief

Ik gebruikte de tuitbeker van avent, een zacht tuitje. Vanaf 9 maanden volledig over op een open beker (behalve in de auto, haha;))

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik las ergens dat zachte tuit slecht voor de tanden was, of zo. Dus heb meteen een harde tuit gekocht en de antilek eruit gehaald, want dat snapte hij niet. Ook gelijk uit de gewone beker laten drinken, want dat is een kwestie van oefenen. Met een jaar kon hij uit een gewone beker drinken vrijwel zonder hulp. Om mee te nemen hadden we een rietjes beker. Alle bekers gaan trouwens volgens mij op een gegeven moment lekken, lijkt me.

Share This Page