Hoi Allemaal, Ik zit een beetje in dubio. Mijn zoontje is 3 maanden en 2 weken oud, ons voedingschema is nu: 7.00 11.00 15.00 18.30 22.30 Dit gaat heel erg goed, maar we moeten s'nachts sowieso nog 1 a 2 keer eruit (tussen 4 en 6) voor zijn speentje. Gelukkig is hij van de nachtvoeding af, want ik ben sinds 2 weken weer aan het werk. Ik weet dat ik niet mag klagen, maar ik ben soms erg vermoeid, als ik de laatste voeding om 22.30 geef, dan lig ik meestal om 23.15 in bed, en dan moeten we er weer uit voor de speen s'nachts, mijn man gaat er ook wel eens uit, maar ik wordt toch iedere keer wakker van zijn gebabbel/gejengel. Nu zat ik zo te denken, als ik hem eerder voeding geef s'avonds dan kan ik misschien eerder naar bed, en ben ik wat uitgeruster s'morgens als ik moet werken. Zou ik de voeding van 22.30 bijvoorbeeld eerder kunnen geven bijv om 22.00 uur ofzo? en kan je dan het beste het met een kwartier afbouwen? Bij een week of 2 om 22.15 en dan 22.00 Wat zijn jullie schema's en wordt jullie kleintje s'nachts ook nog wakker? Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden Grt bella
Ik denk dat je dat prima kan proberen hoor. Je merkt het vanzelf wel als hij 's ochtends erg vroeg wakker gaat worden. Maar ik denk dat hij dat wel redt, Lynn kon op die leeftijd makkelijk 10 uur tussen de laatste en de 1e fles laten zitten.
Ik heb die voeding ineens weggelaten van 23 uur. Toen was Esmee 3 maand. Ze kreeg 5 flessen van 6 schepjes en nu 4 flessen van 7 schepjes. Ze sliep ineens door tot 9 uur 's ochtends! Had ik nooit verwacht, je kunt het toch altijd een keer proberen? Nu slaapt ze nog steeds van 20 uur tot 9 uur.
Een vriendin van me zei tegen mij dat het nog niet mocht, de voeding van 22.30 weglaten. omdat ie te jong is. Lucas krijgt nu 5 voedingen met 6 schepjes, hij drinkt bijna elk flesje leeg van 200 ml. Ik vind het zo moeilijk, hij slaapt wel vast om 22.30, we moeten hem wel telkens wakker maken. Wat denken jullie? Voeding weg laten of afbouwen? Hij wordt nog wel bijna iedere nacht wakker tussen 4 en 6 voor zijn speentje, maar honger heeft ie niet. We doen wel 1 lepeltje Rijstebloem door zijn voeding van 22.30
ik voed ruben ook om 22.00 voor het laatst en dan word ie de volgende morgen om 9.00 wakker. waarom zou ie er te jong voor zijn? als je kleintje honger heeft hoor je het vanzelf wel. zou het gewoon proberen en ff aankijken wat ie dan doet.
Hoe drinkt hij zijn laatste fles? Als hij die goed drinkt zal ik m nog niet weglaten. Bij het cb hier is de ondergrens 4 maanden en 7 kilo voor flessen. Ik ben overgegaan met 4 maand naar 4 flessen, Lynn woog toen echt nog geen 7 kilo. Maar ze sliep 's ochtends uit tot half 10...daardoor heb ik bedacht dat die laatste fles er wel af kon.
Runner, ik bedoel te jong voor de voeding van 22.30 weg te laten. Lucas drinkt zijn flesje van 22.30 bijna altijd leeg. Dus ik denk wel dat hij het dan nodig heeft. Lucas slaapt eigenlijk nooit langer dan 7.00, wij maken hem wakker voor de fles van 7.00 omdat ik 3x per week naar het werk moet. En de rest van de dagen en het weekend maak ik hem ook wakker om 7.00. Ik weet eigenlijk niet tot hoe lang hij het kan volhouden. Maar omdat hij s'nachts wakker wordt (tussen 4 en 6) pakt hij daarna de slaap niet meer zo vast. herkennen jullie dit ook?
ik heb hier hetzelfde probleem en dezelfde voedingstijden, maar dan bij borstvoeding. Ook onze zoon wordt tussen 4 en 6 wakker en slaapt dan met speen verder.... en ik werk ook 3 dagen per week. alleen Nick is al ruim 5 maanden.... Ik heb het voorlopig maar geaccepteerd en ik ben ook moe, maar ik ga dan in de avond soms maar eerder naar bed en laat mijn man mij weer wakker maken voor de voeding. Als jij de fles geeft zou je eventueel ook je man de laatste fles kunnen laten geven en zelf al een keer vroeg je bed in duiken.... Sterkte, het ene kind is nu eenmaal sneller dan het andere.
Esmee dronk hem ook wel leeg hoor om 23 uur, maar ik heb hem wel weg gelaten. Het mocht van de cb arts al met 3 maanden, Esmee was toen 6700 gram.
Chacha, Lucas weegt nu ongeveer 5700 Wat ik wel merk is dat hij de fles om 22.30 helemaal leegdrinkt maar die van s'ochtends daar laat hij nog wat inzitten.
Ik zou gewoon de fles vervroegen, ik vind het een ander verhaal als je hem amper wakker krijgt en hij maar een beetje drinkt. Dan zou je kunnen proberen om het over te slaan. Maar normaal gesproken adviseren ze 4 flessen tussen 4 en 5 maand Misschien dat hij de ochtendfles ook wel beter gaat drinken als er langere tijd tussen zit. Maar Lynn dronk de ochtendfles ook het slechtst van allemaal.
Ik denk ook dat je het wel kan afbouwen hoor gewoon beetje bij beetje, dat werkte bij Finn ook alleen is Finn wel een stuk zwaarder.
Jarissa is even oud en krijgt 4 flessen van 220 (10 ml extra water, dan poept ze beter) en 7 schepjes. Dat is dus per dag 880 ml water en 28 schepjes. Bij 5 flessen geef je 180 + 6 = 900 ml en 30 schepjes. Bijna hetzelfde. Jarissa krijgt rond 7 uur, 11 uur, 3 uur en 7 uur. Bij benadering hoor, ik voed op verzoek. Jarissa ging zelf haar laatste fles vervroegen en even later laten vervallen. Gewoon proberen waar jij je lekker bij vindt: vervroegen of weglaten en zien wat er gebeurd.
Grappig, mijn dochter is ook 3 maanden en 2 weken oud (9 februari geboren), zit op precies hetzelfde voedingsschema, weegt ook 5700 gram en wordt ook meestal rond 5 uur wakker voor het speentje (en soms helaas om kwart over 5 ook, en 6 uur en half zeven...) Ik zou zeker proberen de fles iets te vervroegen, bij ons denk ik dat ze niet door honger wakker wordt, maar omdat ze lichter gaat slapen rond 5 uur. Maar helemaal weglaten zou bij mij nog niet lukken denk ik Ik vind het ook wel erg vermoeiend. wij proberen de laatste fles een beetje af te wisselen, in het weekend kan eentje langer uitslapen. Ik hoop dat ze snel ophoudt met zo vroeg wakker worden. Maar laten huilen zie ik ook niet echt zitten
Hoi Maaike, Wat toevallig allemaal! Ik ben met lucas vorige week naar het CB geweest en hij weegt nu 6 kilo en 300 gram. Volgens hun moest ik maar proberen die fles van 22.30 eraf te laten. Maar helaas dit was geen succes! om 4 uur werd ie huilend wakker, hij was echt aan het schreeuwen, we kregen hem met geen mogelijkheid stil.. wel met een flesje, die heeft hij helemaal leeggedronken, ik heb het geprobeerd maar ik denk dat Lucas het flesje dan nog nodig heeft... misschien volgende maand nog eens proberen?
tuurlijk waarom niet als dat fles om 2200leeg gaat prima toch. ryan zijn schema is op dit moment 0900 eerste fles 1230/1uur 1600/1700 1930/2030 2230/2330 zijn flessen zijn 5x 180/6 weegt 7kilo een erg lui kind zoals je ziet
Toen Tymen zo oud was hebben wij op advies van het cb de laatste fles eraf gehaald. Ik moest hem ook altijd wakker maken, en geloof me, daar werd hij niet blij van. Hij dronk hem wel goed. Binnen twee weken nadat we gestopt waren sliep hij door van 19 uur tot 7 uur. Vanaf 4 maanden heb ik trouwens wel nutrix in zijn laatste fles gedaan. Hij woog 4715 gram en was 58,5 cm toen we de vijfde fles eraf haalden.
Hoi Bella, Ik moet morgen naar het CB maar ze zal nu ook wel rond de 6300 gram zitten. Ik geef nog steeds de 5de fles en heb nog niet echt geprobeerd 'm te laten vallen. Ik moet haar wel wakker maken maar ze drinkt 'm helemaal op en slaapt zo weer verder. Och, we geven 'm om 22.30 zodat we om 23.00 in bed liggen. En dan slaapt ze door tot ergens tussen 6.30 en 7.30, sinds Pinksteren geen geschreeuw om speentjes meer in de vroege ochtend! Daar ben ik heeel blij mee!