hoi hoi, Ik heb even een vraagje. Onze Niek is nu 5,5 maand, wel 10 weken te vroeg geboren. Hij weegt nu 6360 gram. Toen hij 4 maanden was, gaf hij aan savonds langer te willen slapen, en vandaar dat hij sindsdien 4 flessen krijgt. Ik ben toen op gaan hogen, hij kwam steeds eerder voor zijn flessen en gaf ook aan meer te kunnen drinken. Hij krijgt nu 07:00 210 + 7 10:00 fruithapje (nog niet zoveel, zijn pas sinds 2 weken bezig, het wisselt nogal) 11:30 210 + 7 16:30 210 + 7 21:30 210 + 7 Hij drinkt zijn flessen binnen 10 minuutjes leeg en is pas tevreden als alles op is. Nou ben ik vandaag naar het CB geweest en kreeg ik op mijn donder ik hem flessen van 210 + 7 geef. Dat mocht absoluut niet van haar, want dat was niet goed voor het maagje. In plaats daarvan moet ik max 180 + 6 gaan geven en bij elke fles een schep rijstebloem. Ik hoef niet per see terug naar 5 flessen. Maar nu gaat het goed zo, hij groeit geweldig en is erg tevreden. Ook lees ik hier overal op internet dat mensen gewoon 210 + 7 geven. Ook kindjes die te vroeg zijn geboren en even oud zijn als onze Niek. Ik wilde hier even checken wat jullie van dit advies vinden, want ik wil mijn zoontje ook niet tekort doen. Hij zit trouwens nog niet op opvolgmelk.
Persoonlijk vind ik 210+7 erg groot (inderdaad omdat het maagje dan zo word opgerekt, plus ik het zelf ook een sloot vind om zo weg te drinken) , maar lees het hier op het forum regelmatig dat er 210+7 word gegeven. Bij mijn dochter heb ik het nooit gegeven. Mijn zoontje is een echt hongerlapje. Die zit al op Forte voeding en zou denk ik liever ook 210+7 gaan drinken, maar ik vind 180+6 groot genoeg.
Mijn meisje heeft toen ze 2,5 maand oud was ooit eens 300 ml weggedronken,maar dit was afgekolfde bv in een fles. Nu ze al dik 3 maandjes op flesvoeding zit krijgt ze niet meer dan 200 ml per fles. De ene keer eet ze 4 flessen en soms 5,waarvan 4 van opvolgmelk. Vaak kunnen die maagjes het niet aan zo'n grote plons.
Ik vind het ook veel, vooral voor een prematuur kindje, gezien zijn gewicht kun je zijn maag vergelijken met een baby van ong 4mnd. Er zijn idd mensen die het geven, maar het blijft een kwart liter aangemaakte voeding dat een baby van 6kilo in 10min opdrinkt. Ik krijg het haast niet weggeklokt en weeg 10x zoveel. Mijn kinderen zijn ook 10 weken te vroeg geboren, en hebben bijna nooit meer dan 180cc aangemaakte melk opgedronken in 1x. Maar wel meer flessen per dag.