Vandaag bericht gekregen over een kennis. Zwanger! Dealt al jaren met alcoholisme, en papa is ontmoet bij de jellinek. Reageerde even heel heftig op het nieuws, niet tegen haar, maar tegen mijn omgeving. Iedereen heeft recht op een kindje, natuurlijk, en wie weet, komt het nu wel goed met ze. Maar komt toch even een heel naar duiveltje bij me naar boven. Zeker als je dan zelf ongesteld bent en hier verhalen leest van mensen die ik weet niet hoe lang al bezig zijn of de moed hebben (moeten) opgeven. Grrr. Najah, dat ben ik ook weer kwijt. .
kan me je reactie voorstellen hoor, soms voelen dingen niet eerlijk. Maar aan de andere kant; zoals je zegt, mss is het wel iets positiefs voor ze, ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze allebei niet meer drinken toch?
Ja ik ken je gevoelens. Ik werk zelf als doktersassistente en kom dan ook regelmatig 'oeps gevalletjes' tegen.. Erg confronterend omdat ik nu in m'n 16e maand zit. maarja, ik kan er niks aan veranderen.. Het ene moment kan ik me er goed van af schermen, het andere moment minder goed.
zelfde schuitje.. Collega, vriend die snuift, zij snuift af en toe.. jongen die in de bak heeft gezeten... Hoor net dat ze zwanger is.. wist dat we samen bezig zijn, ook nog eens net zo lang.. waarom zij eerder dan ons een kindje mag ontvange.. alles stukken minder goed voor elkaar.. zucht.. @jaloerszijn...
tis niet dat ik het der niet gun.. maar het zal wel het zelfde duiveltje zijn als waar jij het over hebt..
@zaterdag: Toen hij hoorde dat ze zwanger was, heeft ie weer het dieptepunt bereikt. Maar nu is hij heel blij, dus ja, gestopt, we moeten het afwachten. @bjanc: Jaloezie leeft in ons allen, denk ik, .