Vandaag bericht gekregen over een kennis. Zwanger! Dealt al jaren met alcoholisme, en papa is ontmoet bij de jellinek. Reageerde even heel heftig op het nieuws, niet tegen haar, maar tegen mijn omgeving. Iedereen heeft recht op een kindje, natuurlijk, en wie weet, komt het nu wel goed met ze. Maar komt toch even een heel naar duiveltje bij me naar boven. Zeker als je dan zelf ongesteld bent en hier verhalen leest van mensen die ik weet niet hoe lang al bezig zijn of de moed hebben (moeten) opgeven. Grrr. Najah, dat ben ik ook weer kwijt. .
kan me je reactie voorstellen hoor, soms voelen dingen niet eerlijk. Maar aan de andere kant; zoals je zegt, mss is het wel iets positiefs voor ze, ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze allebei niet meer drinken toch?
Ja ik ken je gevoelens. Ik werk zelf als doktersassistente en kom dan ook regelmatig 'oeps gevalletjes' tegen.. Erg confronterend omdat ik nu in m'n 16e maand zit. maarja, ik kan er niks aan veranderen.. Het ene moment kan ik me er goed van af schermen, het andere moment minder goed.
zelfde schuitje.. Collega, vriend die snuift, zij snuift af en toe.. jongen die in de bak heeft gezeten... Hoor net dat ze zwanger is.. wist dat we samen bezig zijn, ook nog eens net zo lang.. waarom zij eerder dan ons een kindje mag ontvange.. alles stukken minder goed voor elkaar.. zucht.. @jaloerszijn...
tis niet dat ik het der niet gun.. maar het zal wel het zelfde duiveltje zijn als waar jij het over hebt..
@zaterdag: Toen hij hoorde dat ze zwanger was, heeft ie weer het dieptepunt bereikt. Maar nu is hij heel blij, dus ja, gestopt, we moeten het afwachten. @bjanc: Jaloezie leeft in ons allen, denk ik, .
Oh ja ik voel me ook zo! Gisteravond te horen gekregen dat een vriend z'n vriendin ook zwanger is, de tweede ronde al. En ik zit nu in ronde 23 ofzo (ben de tel kwijt). Ze hebben beiden niet eens een vaste baan en voor mijn gevoel doet iedereen maar waar ze zin in hebben. En ik werk keihard, ook voor m'n gezondheid en doe altijd zo mn best. Het lijkt soms alsof het afgestraft wordt. Ook al gun ik iedereen heus het beste en ik wil ook niet gemeen zijn, maar nu wil ik ook eens... Ik heb het er nu even moeilijk mee, gaat vast wel weer over.
Allemaal hele normale reactie's. Het is in vele gevallen nu eenmaal niet eerlijk verdeeld. Mijn neef en nicht hebben het kinderen krijgen hoofdstuk moeten sluiten en nu ook te horen gekregen dat ze geen pleegouders mogen zijn door problemen bij een van de familieleden en doordat hij suiker heeft. En in de tussentijd zie je dat de minst "geschikte" mensen zwanger worden door alleen nog maar te knipperen. En wat is dan fijner dan dat je je hier even lekker kunt afreageren en je hart kunt luchten?!
Nouw ik schaam me voor mijn eigen gedachten daarin! ik gun het iedereen maar me zelf nog meer lijkt t wel...
Nou inderdaad de 'minst geschikte' mensen, zo voel ik dat ook! En ik neem het mezelf wel kwalijk dat ik me zo voel...het heeft toch iets arrogants, terwijl ik mezelf echt niet beter wil voelen dan iemand anders. Maarja het zijn gevoelens, kan er niets aan doen. En ik weet dat het niets helpt... Maar ik vind dat de mensen die er echt heeeeeel bewust voor kiezen, nu ook eens aan de beurt zijn ik kan er wel als een klein kind bij staan stampvoeten hihi.