2 weken geleden heeft ons zoontje flinke buikgriep gehad. Overdag weigerde hij de fles en veel diarree. ‘s nachts accepteerde hij de fles wel en dronk al slapend de fles leeg. Mama blij! Dus dan maar snachts. Nu 2 weken later drinkt hij nog 2x snachts terwijl hij al doorsliep van 19-7 uur. Hij krijgt flessen op verzoek. Hoe zouden we de nacht fles(Sen) er weer af kunnen krijgen, jullie een idee? Grotere flessen lukt ons niet. Hij is heel duidelijk, genoeg is genoeg. Dit is zijn schema nu ongeveer: 0.00 -165 cc 4.00 - 165 cc 9.00 -165 cc Fruit 13.00 - 165 cc Warm eten (weigert hij vaak nog) 16.30 - 90 cc 19.00 - 200 cc
Hoe oud is hij? Onze dochter is bijna 6 maanden en hier gaan we er nog gewoon in mee. Wel krijgt ze in de nacht maar een flesje van 100/2 aangeboden en aan het eind van dat flesje slaapt ze vaak alweer. Ik zou dus in de nacht wel voeding geven, maar steeds wat verder afbouwen en hopen dat hij dan vanzelf weer door gaat slapen.
Hij is nu 6 maand. Afgelopen nacht kwam hij zelfs 3x voor een fles meer dan overdag. Tussendoor slaapt hij prima.
Even bij je nemen en weer in slaap wiegen helpt niet? En dus verdunde flesjes geven, zoals ik al aangaf. Maar hier is ze de laatste 2 nachten ook erg onrustig, wordt echt wel een paar keer wakker terwijl ze ook makkelijk 8 uur achter elkaar door kon slapen. Alleen is het hier begin van de nacht geen honger, dan gaat ze namelijk met een speen of even troosten bij ons op de arm gewoon weer slapen.
Ik zou het nog even aanzien, meestal gaat het met een paar weken vanzelf weer over als een kind ontregeld is door ziekte. Als het met een dag of 10 nog niet veranderd is zou ik inderdaad flessen gaan verdunnen, of kijken of hij ook water accepteert of een speen en knuffel ipv een voeding.
Bedankt voor het meedenken. Afgelopen nacht was hij al vroeg weer wakker en accepteerde de speen. Pas 3 uur later een echte "honger-huil". We volgen hem maar gewoon en zien het wel. Hij bedenkt vast wel weer eens dat een hele nacht slapen ook heerlijk is.