Welke flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Donutlover, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    oke, t voelt echt als eeeeeuwen geleden aangezien mijn dochter kunstvoeding kreeg en mijn middelste volledige bv.

Nu geef ik weer bv maar onze mini groeit heel erg langzaam omdat hij steeds genoegen neemt met te weinig en zijn maagje niet ‘meerekt’. Afgelopen maand was hij 25gr aangekomen nu telkens 30-60gr per week dus dat is al een hele vooruitgang.

Hij drinkt erg weinig al gaat het nu steeds wat beter.
    Voorheen 60cc en sinds een paar dagen 70-100cc

Omdat ik fulltime kolven niet trek en de opbrengst daarvan ook niet voldoende is doe ik het nu om-en-om.
    Ene dag alleen maar live voeden, de andere dag alles kolven en dat vul ik aan met kunstvoeding waar nodig. (Meestal kolf ik 60/70 en we willen elke keer 100 aan bieden zodat hij even een inhaalslag kan maken en sterker kan worden)

Momenteel heb ik zakjes van nutrilon maar die zijn bijna op, zaten er maar 3 in om 100cc te maken. Op een kolf dag gebruik ik bijna een heel zakje.
    60/70cc borstvoeding en dan 30/40 kunstvoeding

Nu wilde ik gewoon en bus halen ipv die zakjes maar welke? Jeetje er zijn er echt veel.
    Zag dus Nutrilon, Biobim, Kruitvat eigenmerk, Hero, nestle?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik pak hier altijd gewoon een huismerk en dan eigenlijk net waar ik in de winkel ben als ik het nodig heb. Alleen AH voeding valt niet zo goed bij d'r.
    Flesvoeding moet allemaal aan dezelfde (strenge) eisen voldoen, dus als er verder geen andere problemen zijn kan je gewoon een standaard voeding van een huismerk pakken, scheelt enorm in je portemonnee.

Donutlover vindt dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier bij alle 3 hero

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Wij hebben altijd Nutrilon

5. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Eigenlijk maakt het helemaal niks uit. Sommige merken komen zelfs bij dezelfde fabrikant vandaan.
    Handig is wel om een merk te kiezen die vaak voorradig is. Een AH eigen merk bijv als je daar je boodschappen toch al
    Doet, of een etos/kruidvat als die om de hoek zit. Kijk eens in de schappen of er nog genoeg staat. Je wil niet zonder zitten.
    Qua voedingsstoffen etc zit er niet veel verschil in. Het 1 kan wat zoeter smaken dan de ander, maar daar wennen ze vaak wel snel aan. En ze weten ook niet beter.
    Ga je nog naar een kdv? Geven ze daar een speciaal merk? Dan is het misschien wel handiger om dat merk aan te houden.

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oke thanks! T maakt dus niks uit dan weet ik dat haha

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  7. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    wat ook handig is om mee te nemen in de beslissing is de verpakking. Want ik lees dat je kv sporadisch geeft. zo ben ik ook begonnen, en heb daarom voor kuidvat eigen merk gekozen. Die zitten in 2 zakjes van 400gram ipv een hele bus van 800. Aangezien het maar 4 weken geopend mag zijn (wat geen probleem is bij fulltime kv, maar wel bij af en toe)

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wij gebruikte eerst Etos eigen merk, maar daar kreeg ze veel krampjes van. Nu Hero en dat gaat perfect.

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij gingen van Nutrilon naar Ah eigen merk (heel bitter) naar Etos en dat gaat goed. Voordeel is ook wat Alayna zegt: de zakjes van 400gr.

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hier Kruidvat eigen merk.

11. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik wilde voor kruitvat eigenmerk gaan, kom ik daar was heel nr 1 op :eek: Nu maar nutrilon gedaan

12. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor Nutrilon gekozen. Voelde toch het beste. Ondanks dat alle merken in Nederland goed gekeurd zijn.

Deel Deze Pagina