is het "slecht"....

Discussie in 'Voeding' gestart door meelezer, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meelezer

meelezer Niet meer actief

... om een dreumes geprakt eten te geven? Ze eet alles zelfstandig in stukjes zoals brood, fruit, ontbijtkoek, rijstwafel ed.
    Ik heb er een raar gevoel bij om een stuk aardappel neer te leggen of een stuk of 10 stukjes pasta. Heb dat gevoel niet bij fruit, dat vind ik dan weer normaal. Gek eigenlijk :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou ja slecht... absoluut onnodig.

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Onnodig inderdaad. Wij geven Emma gewoon hetzelfde als wij eten. Wij eten toch ook gewoon pasta? Lepel of vork erbij en zelf laten pakken. Misschien iets alvast aan de vork prikken dat ze leert de vork naar jaar mond te brengen.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Onnodig. ..Hier eet hij zelf dan niet stukken aardappelen en groenten gaan er zo in...prakkie dus voeren en dat wil hij niet dus weigerd.

Niet doe dus zo onnodig. Slecht niet hoor.

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik eet al vanaf 6 mnd alles geprakt. Vind ik lekkerder. Wel alles appart geprakt, en ik eet eigenlijk weinig aardappelen.
    Dus.. nee. Niet slecht of raar of onnodig. .

6. tuc

tuc Niet meer actief

Niet nodig nee...en hoelang wil je het dan blijven prakken?? Hier vanaf 6 maanden alle eten in stukjes voor zn neus. Eet alles zelf, heerlijk makkelijk.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :$ jij zegt dus dat jijzelf nog steeds alles prakt....

En dat zou dan niet genoeg reden zijn dat het onnodig is.... :)

sorry maar dat is echt niet 'normaal'. Dan is het eten toch hup schuif het erin en doorslikken....:) Het kauwen bevorderd de aanmaak van speeksel en daardoor werken je darmen beter, ook proef je dan meer.... :cool:

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Eet je echt alles geprakt? Hoe doe je dat dan met spaghetti of pizza of zoiets?
    Je snijd dus nooit je eten en neemt dan een hapje? Of snap ik het nu verkeerd?

9. Onje

Onje Niet meer actief

Nee hoor niet prakken, dat is zo onnodig.
    Gewoon lekker losse stukjes geven. Is het toch heerlijk zo voor een kind om alle smaken geuren en kleuren te ontdekken.
    Zometeen sta je op haar 18e nog alles te prakken ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af.

Ik kan me wel voorstellen dat iemand zijn gekookte aardappel ergens mee mengt. Mijn gerecht is namelijk niet klaar na het koken van aardappels, zou ook nooit zo'n heel ding op mijn bord willen om te eten.

Maar complete gerechten zou ik niet prakken, vooral dingen als pasta/ovenschotels/wokschotels enz enz.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ts, dat is dus een reden om niet te prakken;) bij veel dingen roep ik altijd: ach als ze 18 zijn is het wel over, maar dit blijkt dus niet voor alles op te gaan.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gekookte aardappels met groente eet ie overwegend geprakt maar pasta prakken, hoe moet ik dat zien?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is het slecht om stamppot te eten?

Alles prakken is niet nodig, het is ook niet bij alles even lekker (geprakte macaroni lijkt me niet echt smakelijk), maar slecht? Groot woord hoor.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik prak aardappels en groente ook gewoon hoor...
    En dan door elkaar.. En dat is echt niet heel vreemd ofzo
    Ik hoef echt geen bonk aardappel zo te hebben hoor... Bleg

Dus ja mijn prakkie prak ik en alle niet vast te pakken groenten maak ik een prakkie voor mijn zoontje, zoals met spinazie oid
    Met worteltjes oid krijgt hij het wel apart, in stukjes op zijn bord

Dus nee prakken is niet slecht... Het is maar net wat je lekker vind ;)

15. meelezer

Nee ik prak mijn pasta niet. Nooit gezegd. En nee ik geef mijn dochter niet iets anders als wij pasta eten.. Nooit gezegd.
    Ik heb altijd mijn eten geprakt. Aardappelen, groente door elkaar en vlees erbij. Ik knabbel nooit aan een stuk aardappel of een los stuk pasta dus ik vind het raar om dit ook bij mijn dochter op haar bord te leggen. Dus vroeg ik of dit slechter is...

En aangezien ze de rest wel in stukken krijgt...

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Aardappels en groente geprakt oké maar ben dan toch benieuwd hoe je je pasta eet, dat zijn en blijven toch losse stukjes?

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Begrijpend lezen is toch een kunst hoor....

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Niet slecht hoor...
    Hier prak ik mijn gekookte aardappel ook altijd met een beetje jus erdoor. Maar niet met iets anders.
    Wel eten we natuurlijk wel eens stamppot, maar dan is het vlees nog altijd apart!

Pasta is hier altijd gemengd met de saus en het vlees, maar niks geprakt of zo. Dat is dan toch op die manier 1 gerecht.
    Bij nasi eet je toch ook niet de rijst apart van de groenten, het vlees en de kruiden???

Ik snijd hier voor dochterlief een gekookte aardappel meestal in plakjes of stukken dan kan ze ze makkelijk opeten... hier ook wel een aardappelliefhebster in alle vormen!
    Groenten en vlees ook gewoon zoals wij ze eten.
    Heb hier zo'n 3 vaks bord voor de aardappel-vlees-groenten gerechten. Pasta in een dieper plastic bord.

Probeer het gewoon eens zou ik zeggen!

19. meelezer

Ja natuurlijk maar ik bedoel dat je het wel gemengd eet en niet eerst de macaroni, dan de blokjes tomaat, courgette en dan het gehakt.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    QUOTE .. om een dreumes geprakt eten te geven? Ze eet alles zelfstandig in stukjes zoals brood, fruit, ontbijtkoek, rijstwafel ed.
    Ik heb er een raar gevoel bij om een stuk aardappel neer te leggen of een stuk of 10 stukjes pasta. Heb dat gevoel niet bij fruit, dat vind ik dan weer normaal. Gek eigenlijk :) QUOTE

Wellicht toch gewoon een keer proberen..Voor jou een gek gevoel, voor je dochter denk ik heel leuk om lekker met eten bezig te zijn!

Deel Deze Pagina