Hai, Mijn zoontje van 14 maanden is nooit een goeie eter geweest maar groente wil hij helemaal niet eten. Als het door de pasta zit dan eet hij het wel maar op dit moment heeft hij weer zo'n fase dat hij al het avondeten weigert. Als hij de lepel met eten richting zijn mond ziet gaan dan is het al krijsen en met de armen slaan. Dan houd ik zijn armen vast en probeert mijn vriend de eerste hap in zijn mond te krijgen, als dit lukt dan zie je hem proeven en denken 'dat is eigenlijk best wel lekker' en dan gaat het eten daarna wel redelijk. Die eerste hap is echt een drama en soms lukt dat dus echt niet en krijgt hij helemaal geen avondeten binnen. Tot 10 dagen geleden at hij ook heel goed fruit, ik kon hem wel 4 mandarijntjes op een dag geven die hij dan uit het vuistje at. Nu moet hij niks meer, hij stopt het in de mond, trekt een vies gezicht, haalt het uit zijn mond, knijpt het fijn en gooit het op de grond. Dat gaat met al het fruit zo. Ik hoop dat dit een fase is. Wil jij eens kijken naar schema? Is het erg dat hij dus nu al een poosje (lees 10 dagen) geen fruit en geen warm eten wil eten en zou dit vanzelf weer overgaan? 07.00/07.30 bord pap van 200ml sojamelk 10.00/10.30 fruit, maar nu dus niet meer, tussen de 50 en 100cc drinkyoghurt uit een beker om te oefenen 12.00 twee boterhammen met boter en beleg en dan tussen de 100 en 150 cc melk 15.30 tussendoortje en zo'n 200/250 cc roosvice 17.30 warm eten (wat hij dus nu helemaal niet meer wil) en 100cc yoghurt 19.00 tussen de 100-150cc sojamelk als hij slecht gegeten en gedronken Veel liefs Nataly
Hallo Nataly, Ik denk ook dat het een fase is hoor, dat zie je vaker. Het kan niet direct kwaad. Wanneer het drinken wel goed gaat, kun je proberen om je kindje een vruchtensap of fruitsmoothie voor kindjes te geven. Soms wil een kindje wel soep, dat kun je ook proberen. Groeten Eveline