Hallo, mijn zoontje van 3 maanden oud, stribbelt tegen als ik hem de fles geef, dat begint gelijk al, als ik de speen in zijn mondje doe. Dan maait ie met zijn armpjes en duwt ie de fles weg met zijn tongetje en armpjes. Als ik de fles dan uit zijn mondje haal, huilt ie dus het is niet dat ie geen honger meer heeft. De fles geven is een heel gedoe zo. Komt dit jullie bekend voor, of weten jullie mischien wat dit kan zijn?
Nee spruw is het niet, want hij heeft geen witte aanslag op zijn tongetje, en klontjes zitten er ook bijna nooit in. Mischien zou het aan de temperatuur kunnen liggen, maar ik proef altijd zelf eerst de temperatuur voordat ik de fles geef, en dan lijkt ie altijd goed.
mss ligt het aan de fles?? Ik gaf eerst met een brede hals en nu met een smalle, dit gaat echt stukken beter. Ook werkt hier liggend drinken erg goed, hij vind het niet prettig om in je armen gevoed te worden. Ook geef ik de fles op zijn kamertje, de rust werkt erg goed voor hem want hij is altijd erg snel afgeleid door alles hihi. Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes Kim
Klinkt als spruw. Daar hoef je niets van te zien. Witte tong is een vrij laat stadium. Kan ook te maken hebben met (verborgen) reflux of allergie, of oorpijn.
Normaal gebruik ik een fles van dr browns dus met een smalle hals, ik heb gisteren een tommee tippee gekocht dus met een bredere hals, hij heeft de fles tot nu toe nog niet weggeduwd enz. Ik hoop dat dat het is, maar wil niet te vroeg juichen
hier ook een klein ventje met af en toe kuren met het flesje geven hier ligt het waarschijnlijk aan de temepratuur van het flesje, te warm drinkt hij niet en soms heeft hij problemen na het boertje op de helft van de fles.....dan stribbelt hij tegen, Dan leg ik hem even 10 minuten weg om het daarna weer te proberen. Dan drinkt hij de fles meestal wel zo leeg.....???? wat daarvan nou de oorzaak is??? Hij doet het namelijk niet altijd???? succes
Hier is het de laatste dagen precies hetzelfde.. Na het boertje (doet ze bijna altijd op de helft vd fles) drinkt ze slecht verder. Bemoeit ze zich er allemaal mee met dr handjes en is ze meer aan het spelen. Dan laat ik dr even uitbuiken in de wipper en drinkt na 10 minuutjes weer verder. Soms begint ze ook al meteen er mee, en dan ineens in een rare houding drinkt ze wel door. Haha, gekke meid hebben we .
Mijn dochter kan ook behoorlijk tegenstribbelen tijdens de fles! Het beste werkt op dit moment voor haar; plat liggend op de bank met een hydrofiel over haar hoofdje. ipv dat ze gaat maaien met haar armpjes pakt ze de doek beet en gaat er lekker mee frutten. sinds ik de doek gebruik is ze veel rustiger en drinkt ze ook (eindelijk) de fles leeg!!! Als ze erg boos is weigert ze de fles, terwijl ze wel honger heeft. Ik stop dan maar even, laat haar lekker even rondkijken en probeer het weer opnieuw. Vaak is de fles bijna koud, maa rhier heeft ze geen problemen mee gelukkig. per kindje zal het uiteraard verschillen wat ze prettig vinden, probeer het op je gemak uit.