hoe zit dat met bijvoeden

Discussie in 'Voeding' gestart door maggie100, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ongeveer begonnen met introduceren van groente toen onze dochter ong. 4,5 maand was. Echt kleine beetjes....nu zijn we met fruit bezig maar ik merk vandaag en gister dat ze echt sneller honger heeft (kan ook door het weer komen) maar kan ik de bekende groentes (die ze dus al heeft gehad en geen reactie op heeft gehad) geven terwijl ik aan het introduceren ben van fruit? Verder krijgt ze 4x 240 per dag maakt dat nog uit? ze mag niet boven een liter uitkomen met melk maar geldt dat ook inclusief bijvoeding?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bijvoeding is bijvoeding, dus dat valt niet onder melk. Ik weet niet hoe oud je kindje nu is, maar je mag inderdaad de bekende groenten die goed gaan, geven terwijl je een nieuw soort fruit uitprobeert. Je mag zelfs, als je bijvoorbeeld wortel geeft en dat gaat goed, en gaat proberen of broccoli ook goed gaat, 2 hapjes broccoli geven en dan wortel tot ze voldoende gegeten heeft. ( Zo adviseerde de diƫtiste het toen wij gingen bijvoeden )

Flessen van 240 is wel heel erg groot hoor, dan kan je in mijn ogen beter terug naar flessen van 180 en dan een 5e flesje want bijna een kwart liter melk in zo'n klein kinderbuikje rekt het maagje wel gigantisch op.

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat het grote flessen maar met minder neemt ze geen genoegen! Dan is het echt krijsen! Dus geen optie..... Maar goed om te horen dat ik de groente mag geven wanneer ik fruit aan het introduceren ben. Hoeveel mag ze dan hebben van bijvoeding?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe oud is ze dan?

Ik heb nooit afgemeten of gewogen, gewoon gegeven wat ze wou. Qua groenten was dat een bordje, en qua fruit meestal 2 stuks, maar ik ben bij 6 maanden begonnen. Ze zeggen altijd dat bijvoeding nog geen fles mag vervangen voor de 6 maanden, dus dan zou ik dat maar aanhouden? En qua hoeveelheden misschien afkijken van het formaat van de potjes: 4 maanden = 100 of 125 gram, 6 maanden is 200 gram.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Uit je openingspost kan ik afleiden dat je kindje in ieder geval nog geen 6 maanden is, gezien de liter flesvoeding die ze nog mag krijgen.
    Persoonlijk vind ik zo'n kwart liter melk in zo'n klein maagje ook erg veel, hierdoor rekt het maagje op waardoor ze dus ook minder snel tevreden is met minder en weer sneller honger krijgt.
    Bij opvolgmelk nr2 zul je toch ook naar kleinere flessen moeten, want daar mag je maar 800cc geven per dag.

Verder sluit ik me bij mijn voorgangers aan mbt het geven van groenten en het verder uitbreiden.

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga dan maar eens kijken wat ze op wil..... En die flessen ik weet het maar als ze op het krijsen zet hoofd helemaal rood aanloopt lijkt me dat niet helemaal goed..... Ik hoop dat zodra ze meer voeding krijgt dat de flessen minder worden... Mijn dochter is 5 maand en dol op dr fles met inhoud :)

Deel Deze Pagina