Beetje rare titel haha Ik zou graag schema's zien van baby's tussen de 6 en 7 maanden oud die net als mijn dochter al vroeg de 1ste fles krijgen. Ik zie hier namelijk alleen maar schema's vanaf 7/8/9 uur. Mijn dochter wil haar eerste fles al rond 5.30 uur. Ik vind het lastig dan een fijn/handig schema te vinden i.v.m weer vroeg moe en weer vroeg honger.. Nu gaat het soms zo: 5.30 uur - 220/7 Soms nog slapen Tussen 7/8 uur - broodkorstje, soms nog met het binnenste Slapen Ergens rond 10 uur - fruit, geprakt en een banaan bijv uit de hand Meestal wil ze ook echt meteen een fles, krijg dit vaak nog wel gerekt 10.30 - fles 200/6 11.30 - broodje met roomboter Slapen 14.30 - fles 200/6 Kort dutje ergens rond 17 uur 17.45 - warm eten, groente met rijst/aardappel/pasta/couscous oid 19.15 - fles 220/7 Slapen tot 5.30 ongeveer Opzich gaat het redelijk maar ik vind vooral de ochtenden lastig. En ik zou juist toe willen werken naar rond de middag een boterham met daarna een (kleinere) fles. Willen jullie je schema's delen van kindjes met dezelfde leeftijd en die ook vroeger wakker zijn dan het gemiddelde kind
Hoi, Mijn zoontje is geen vroege vogel maar heb misschien wel een tip. Waarom begin je 's ochtends niet met een bordje pap? Die vult goed en geeft meer energie om de dag mee te beginnen. Kans is dan groot dat ze langer vol zit. Je dan toe kunnen werken naar een schema wat er ongeveer zo uitziet: 5.30 bordje pap 9.00 fruit 11.30 broodje en direct daar achteraan een fles 14.30 fles 17.30 warm eten 19.00 fles Als ze na het fruit om een fles blijft vragen kun je er eventueel een klein flesje bij geven of anders een beetje water/thee proberen. Verder mag je nu ook al na de boterham direct een fles aanbieden. Ik bied onze zoon een normale hoeveelheid aan. Wat hij op kan kan hij op en als hij vol is laat hij vanzelf wel staan. Ik denk dat ze dan meer voldaan is om het te redden tot de volgende fles van 14.30. Even een vraag, waarom geef jij flessen van 200/6 of 220/7? De verhouding water/voeding moet toch 180/6 of 200/7 zijn??
Wordt ze echt wakker van de honger of is ze gewoon uitgeslapen? Mijn zoontje werd ook rond die tijd wakker toen we de laatste fles eraf haalde. (23.00) Nu we die weer geven wordt ie tussen 7.30/8.30 wakker. Ik geef liever nog een fles in de avond dan 's ochtends zo vroeg op...
Oh en wij geven om 12.00 brood en dan om 13.15 ongeveer fles. Wij eten altijd om 17.00 dus dat houdt ie wel vol.
Cammy: Als ze wakker wordt heeft ze echt honger en geen geduld voor een bordje pap. Een fles pap ben ik geen fan van (vond ik bij de oudste altijd zo'n gedoe), dus vandaar na de fles vaak broodkorstje (vanochtend ook een droge boterham op). Ik doe meer water in de fles omdat ze altijd erg hongerig was. Eigenlijk is dat er ingebleven en zou ik best gewone verhoudingen aan kunnen houden haha Jusi: Nee het is echt honger. Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ze pas sinds kort doorslaapt. Enkele weken terug wilde ze nog een late avond en nacht voeding. De late voeding heeft ze er zelf afgehaald en ik ben er niet zo'n voorstander van deze op ons verzoek weer in te gaan voeren. Ze heeft het zelf immers goed aangegeven dat ze hem niet meer nodig had en daar waren we al heel blij om Kort daarna viel de nachtvoeding ook af Ik vind het overigens niet erg hoor, die vroege fles. Ik sta daarna meteen op en kan lekker op tijd gaan werken dus voor mij echt geen probleem. Het is alleen dan een geschuif met de rest van de dag, vandaar Nu had ik gisteren na de fles beneden een hele boterham in 4en gescheurd en op het blad van de kinderstoel gelegd en die heeft ze lekker op zitten eten. Ze redde het toen heel goed tot 11 uur dus ik denk dat dit al een goed begin is! Nu kunnen we kijken of we het rustig aan naar 11.30 kunnen trekken, dan weer een broodje en daarna een flesje. Of is dat teveel voor haar leeftijd? 2 boterhammen per dag? Zou toch gelijk staan aan 1 papfles en 1 broodje lijkt me? (dat zie ik in heel veel schema's) Volgens mij zijn er hier niet veel vroege vogels haha
Ik had al het vermoeden dat je meer water in de fles geeft omdat ze hongerig is. Maar volgens mij schiet je met 20cc extra water je doel voorbij, omdat de verhouding water/voeding dan niet meer klopt. Kan een reden zijn dat ze tussen de maaltijden door weer sneller honger heeft. Ik zou proberen of de normale hoeveelheden aan te houden of 'slechts' 10cc extra water te gebruiken. Maar als ze na de fles nog een boterhammetje eet, lijkt me dat idd prima. Ik zou alleen niet wachten tot 11 uur tot ze weer wat te eten krijgt, maar dan rond 9.30 uur fruit geven. Dan ben je de honger voor en blijft ze lekker verzadigd. Dan kun je voor de rest van de dag een 'normaal' schema aanhouden met rond 12.00 lunch, rond 15.00 iets tussendoors etc. etc. In elk geval zou ik streven naar 5 eetmomenten per dag ipv de 7 die je nu hebt (laatste fles niet meegeteld)
Extra water werd juist geadviseerd om minder honger te krijgen. Maar ik besef pas sinds jouw bericht dat ik dat nog steeds zo doe dus gewoonte Stop er vanaf vandaag mee. Ze krijgt inderdaad ook fruit tussendoor Dat moet ook wel want anders redden we 11 uur al helemaal niet Ja hier wil ik naar toe en hopelijk gaat dat ook lukken 05.30 uur - Fles 210/7 of 180/6 daarna iedereen aankleden e.d. 07.00 uur - Droog boterhammetje +/- 08.00/09.00 uur slapen voor een uurtje ongeveer 09.30 uur - Fruit 11.30 uur - Boterhammetje met roomboter, daarna fles 150/5 12.00 uur - Slapen meestal zo'n 2 uur minimaal 15.00 uur - Fles 180/6 17.45 uur - Warm eten (groente met rijst/aardappels/pasta e.d.) 19.15 uur - Fles 210/7 En mocht ze dan toch steeds langer door gaan slapen dan komen het 1ste flesje en de boterham gewoon dichter bij elkaar.