Hoe overgaan van fles op beker melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door RoAn1981, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter wordt volgende maand 1. Ze krijgt nog steeds 3 flessen: een van 180cc 's ochtends (pap wil ze niet, boterham krijgt ze soms wel en dan een flesje van 120cc ernaast), een van 150cc bij de boterham tussen de middag en 180cc voor het slapen gaan. De fles van tussen de middag laat ze steeds meer van staan dus ik denk dat we die binnenkort kunnen gaan vervangen door een beker melk. Maar hoe doe je dat? Bouw je de fles stapsgewijs af, of doe je half half? Ik weet het ff niet, graag tips!

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Rietjesbeker? Oefenen met een pakje limonade en zachtkes knijpen. Door dat effect zal ze gaan zuigen.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ging bij de eerste het drinken uit een beker niet meteen als vervanging van een fles. Omdat ze nooit de hoeveelheid binnen kreeg die anders in een fles ging. Rietjesbeker ook steeds maar slokjes.
    Uiteindelijk de fles vlak na haar 2e verjaardag vaarwel gezegd.
    Had het eerder gewild maar door omstandigheden met de zwangerschap was ik zelf niet thuis en toen besloten om het maar even te laten.

4. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd naar de adviezen. Onze man van 11mnd krijgt 's morgens nog 180 en 's avonds 120. Verder krijgt hij water uit de tuitbeker maar die wordt meer gebruikt om mee te gooien en tafel te slaan dan om uit te drinken. Daarom geef ik m soms wat water uit zijn fles. Bij het cb zeiden ze een tijd geleden dat hij vanzekf minder interesse zou krijgen in zijn fles. Nou, niets is minder waar. Zodra ik met de fles aankom stuitert ie alke kanten op, zo blij is hij dan. Heel aandoenlijk, maar vuur mijn gevoel gaat ie die nooit kunnen missen ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben vanaf 11 maand per fles overgegaan.
    Eerst de lunchfles gewisseld van fv (120/4) naar koemelk ( ca 120 cc)
    rond de 11,5 maand de pap in de ochtend aangemaakt met koemelk, of koemelk naast de boterham. Iets van 150-180 cc.

Het poeder opgemaakt met de avondfles. Daarna over naar lauwwarme melk, en dat al vlot over naar thee met een goede scheut melk. Dat laatste ivm de max hoeveelheid zuivel waar we anders ruim over ging.

De oudste heeft de fles nog gehad tot de 1,5. Hij wilde echt niks anders. Uiteindelijk nog gedwongen door geen drinken meer aan te bieden in de fles, alleen in de tuit of gewone beker. Daar hebben we 3 dagen drama van gehad en was het klaar.
    De jongste begon rond de 8/9 maand al glaasjes te pakken en dronk zijn poedermelk ook uit de tuitbeker.. Dat verschilt nogal per kind dus..

Deel Deze Pagina