Ymke krijgt flesvoeding en dan mag er max 4 uur tussen de flessen zitten. haar laatste fles krijgt ze ron 23:00 en haar eerste rond 7:00. Het komt eigenlijk regelmatig voor dat ze niet wakker wordt als die 4 uur om is overdag. Vaak bij het slaapje van 11:00 tot 15:00 moet ik haar wakker maken en voor haar laatste fles eigenlijk ook altijd. Nu zou ze eigenlijk haar fles om 22:00 uur moeten hebben, maar ze slaapt nog. Meestal kijk ik het een half uurtje aan, maar zou het echt kwaad kunnen als ik haar gewoon laat slapen tot ze wakker wordt? Dat is dan niet een keertje, maar bijna dagelijks. Ik wil overigens nog niet naar 4 flessen, ze komt ook wel eens eerder voor een fles dus die 5 flessen krijgt ze nog wel op!
Dat heeft Sanne ook. Ik krijg haar ook niet wakker om 15.00 uur, meestal maak ik haar dan om 15.30/15.45 uur wakker. Sanne krijgt de laatste fles om 00.00 uur, maar ze slaapt dan erg vast. Als ze dan geen fles krijgt dan wordt ze tegen 02.00 uur wakker en dat willen we liever niet. Ben benieuwd hoe anderen dit doen.
Laura sliep met 5 weken al van 23.00 tot 5.00 en dan ging ik haar echt niet wakker maken voor een fles! Als ze niet loom zijn als ze wakker worden was er niets aan de hand zeiden ze bij het cb!
Ik ben er altijd voor de natuur zijn gang te laten gaan. Als zo'n kleintje wil slapen, gewoon laten slapen .Die meldt zich wel als ze honger heeft. Ik denk niet dat het goed is de slaapcyclus van een baby te verstoren.. Mijn baby sliep na 4 dagen al door... en is overdag eigenlijk altijd wakker (behalve tijdens het borstvoeden (dan haalt de slaap haar in) of in de wandelwagen).
mijn dochters drinken rond 19.00 hun fles en de fles van 23.00 halen ze niet, ze slapen gewoon door tot 6.30 s'morgens. en ik laat ze, ben van mening dat als ze honger hebben ze wel wakker komen. wel maak ik hun eerste fles en laatste wat dikker met nestum zodat ze toch voldoende gevuld zijn
Zoë krijgt over het algemeen nog 5 flessen, maar het gebeurt ook wel eens dat ze "maar" 4 flessen krijgt... de laatste krijgt ze rond een uur of half 9 - 9 uur en ik pak haar dan zelf om half 8 (voorheen half 6) gr.smoekie
het gaat me ook niet om 's nachts, dan laten we haar gewoon slapen. Het gaat me om overdag. Is het erg als ze langer slapen dan die 4 uur die maximaal tussen 2 flessen mag zitten?
volgens mij maakt een half uurtje langer niet veel uit hoor. als amy slaapt laat ik haar ook lekker slapen. ( niet dat dat nog vaak voorkomt) savonds laat ik er ook wel eens 5 uren tussen. als me dat beter uitkomt. als ze echt honger heeft word ze echt wel wakker. maar er word idd geadviseerd max 4 uren maar ik hou me er dus ook niet aan. de ene keer zit er 5 tussen en de andere keer maar 3. wij eten ook nit altijd op vaste tijden toch?
nee hoor je zult zien dat ze straks zelf waarschijnlijk om de 5 uur zal "roepen" omdat het "etenstijd" is, zodra dat het geval is geeft zij aan dat ze 4 flessen "genoeg" vindt... vanaf 6 kilo adviseren ze je vaak om terug te gaan naar 4 flessen, maar zoals ze het zelf nog nodig hebben (willen) geef ik ze die 5 flessen...merk nu aan Zoë dat ze soms ook wel eens op 4 flessen uitkomt ipv 5 geeft niks meid... gr.smoekie
Ik ben er ook geen voorstander van om haar wakker te maken. Ik denk altijd maar dat ze haar slaap harder nodig heeft als de fles als ze blijft slapen. Anders zou ze namelijk wel wakker worden. Ik maak haar alleen wakker voor de fles van 23 uur. Nou ja, ik geef haar de fles dan, ze slaapt zo ongeveer door terwijl ze drinkt. Overdag zit er vaak veel minder tijd tussen de flessen, soms zelfs maar 2,5 uur, maar soms ook meer als 4 uur als ze net lekker slaapt. Al met al kom ik nog steeds op 5 flessen uit. Ze gaat wel steeds vaker wat laten staan, dus wie weet is ze er binnenkort aan toe.
nou ik denk dat ik haar vooraan lekker laat slapen! 6 kilo zal ze wel zijn, een maand geleden was ze 5300 ongeveer. Dus als het een keertje 4 flessen worden geeft dat niet lijkt me. Ik wil het volgende week ook even op het CB overleggen, maar het valt me ook op dat haar slaapgedrag aan het veranderen is. Het middagslaapje doet ze heel goed en de rest wat minder. Vandaag op het KDV ook alleen 's middags tussen 12 en 3 heel goed geslapen.
Meestal laat ik Sanne s'middags ook wat langer liggen. Meestal geef ik haar tegen 15.45/ 16.00 uur de fles ipv 15.00 uur. Ik maak me daar niet zo druk om. Het middagslaapje doet Sanne ook goed en s'nachts ook. De rest is ook wat minder. s'Morgens slaapt ze bijna niet meer.
Boh het eerste wat ik dacht was "slaapje van 11 tot 15 uur? en dan wakker maken?" Mijn god, de dagen dat Dax in totaal 4 uur slaapt overdag zijn op 1 hand te tellen..... Maar dat terzijde. Ik zou haar ook niet wakker maken. Ik zou wel opletten dat ze niet straks de schade 's nachts gaat inhalen. Dan zou ik haar wel om de 4 uur pakken overdag.
Ik realiseer me net dat Dax volgens mij pas 1 keer 4 uur heeft geslapen overdag wat ik me zo herinner.....
Suzanne, dat is ook weer zo, ze moet wel de nacht door blijven slapen! Ik vind het wel prettig dat ze die middagslaap zo goed doet, als dat nou zo blijft als ze wat ouders wordt... De slaapjes ervoor en erna worden echt minder. Ze is vandaag op het KDV geweest, maar heeft tot nu toe nog niet meer dan 10 minuten geslapen, terwijl ze daar toch moe van zou moeten zijn. Het is/was immers zo'n slaapkop! Na het badje/flesje ook niet gapen ofzo, dus nog maar een half uurtje in de box en even op schoot. Nu ligt ze pas weer te slapen.
Het "jammere" van Dax is dat hij én niet goed slaapt smiddags én ook niet uitgerust is en dus huilerig/jengelig na korte tijd. Maar goed, gaat wel een keer over.