geen melk wel pap

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door saskie, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Mijn zoontje (nu 5,5 mnd) is altijd al een beetje een moeilijke drinker geweest. De laatste tijd is het regelmatig zo dat hij geen melk wil drinken maar als we dan een papje maken met rijstebloem dan krijgen we het wel naar binnen. Hij krijgt hypoallergene voeding maar heeft ook nog steeds veel last van krampen, dit zou na 3 a 4 mnd toch ook minder moeten zijn?

De fruit en groentehappen gaan wel in een recordtempo naar binnen.
    Wanneer mag je eigenlijk met biogarde beginnen? Heb t idee dat ie dat hij gewoon nooit een melkdrinker zal worden maar biogarde of karnemelk er wel in zal gaan.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    yoghurt mag vanaf 6 maanden.

Heb toch even een vraagje, ik neem aan dat er een reden is dat je hypoallergene voeding geeft. en je kindje heeft nu nog steeds krampen, ben je al lang begonnen met bijvoeden?

3. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Ik gaf eerst borstvoeding en vanaf 3 mnd ben ik dat langzaam af gaan bouwen en toen hij 5 mnd was heeft hij voor de laatste keer bv gehad. Men adviseerde naast bv hypoallergeen te geven. Ook heeft hij in de eerste maand in het ziekenhuis hypoallergeen door de borstvoeding gekregen om sneller aan te komen (hij had een ernstige infectie)
    De krampen zijn altijd geweest, maar werden wel erger naarmate hij meer kv kreeg. Ook kreeg hij meer last van obstipatie. Alle middeltjes geprobeerd (extra water, rooibos thee, lactulose, cinababy etc) maar niks hielp dus toen bij bijna 4 mnd was ben ik met fruit begonnen en sindsdien geen last meer.
    Groente begonnen met 5 mnd. Dat vindt ie nog lekkerder dan fruit, elke hap is hmmmmmmmmmmm.
    Melk is altijd moeizaam geweest, in het begin zaten we regelmatig een uur met 1 flesje. Nu bieden we hem 4 x per dag 200 cc aan maar ik ben blij als hij daar 500 cc van opdrinkt

4. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Rijstebloem kan ook krampen of opstipatie veroorzaken, dus ik zou daar een beetje mee oppassen.
    Als je kindje niet zoveel melk drinkt is het denk ik verstandig om over te gaan op opvolgmelk, ik ben zelf ook met 5.5 maand overgestapt omdat mijn zoontje niet meer zoveel melk dronk, daarin zitten meer voedingsstoffen dan in nr1. Dan zou je over kunnen gaan naar 3 flessen.

Maar eerst even over de krampen, is je kindje wel eens getest op koemelkallergie?

5. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Ok, dat is misschien wel een goed idee.
    Nooit getest nee, bij cb zeiden ze dat dat pas met een jaar kon (dat testen dan pas betrouwbaar zijn ofzo?) maar ik zal het de volgende keer nog eens vragen.
    Ik weet dat rijstebloem kramp en obstipatie kan geven, maar het rare is dat de melk via de fles niet naar binnen gaat (als ie de fles ziet gaat ie soms al kermen en werkt de speen gelijk naar buiten) en het papje met rijstebloem gaat weer wel naar binnen en lijkt minder krampen te geven.

6. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    #6 mamavanukkie, 11 okt 2009
    Laatst bewerkt: 11 okt 2009
    Ze kunnen je kindje al eerder testen op koemelk allergie. Je zou het ook eens aan kunnen kaarten bij je huisarts, die kan je verder helpen als het cb, of als je daar niet verder mee komt, overgaan op pepti, en dan kijken hoe je kindje daar op reageert, die krampen komen toch ergens vandaan...

7. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    ok, tnx voor de tip!

8. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou het in elk geval aankaarten voor je over 2 weken eventueel yoghurt wilt gaan geven, stel dat het wel KMA is en je gaat dat geven, worden de krampen alleen maar erger.

Deel Deze Pagina