Laatste weken; wie herkent dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fay0407, Jun 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment ben ik ruim 39 weken zwanger en het lijkt wel een startsein voor vriendinnen om alles nauwlettend in de gaten te houden. Vanaf deze week kan ik mn klok erop gelijk zetten; tussen 6 en 8 's avonds krijg ik van de een na de ander een berichtje; hoe gaat het? Nog aan het genieten? Hoe voel je je? Het lijkt allemaal heel belangstellend, maar zodra ik reageer komt er 9 van de 10 x een reactie als; oow de bevalling is nog niet begonnen. Oow ik zag dat je al de hele middag niet op whatsapp had gekeken dus ik dacht.... Ja ik vond al dat je zo stil was op facebook, dus wie weet.... Ja ik had al de hele dag niets van je gehoord dus vandaar...

Ik irriteer me hier echt groen en geel aan... Alsof ik normaal dagelijks elke scheet meld. Ergste vind ik nog dat het vooral vriendinnen zijn die, toen ze zelf tegen het eind liepen, niet wisten hoevaak ze moesten zeggen hoe vreselijk irritant zulke berichtjes waren.. Ik haal het zelf niet in mn hoofd om iemand elke dag tegen het einde te 'controleren' Zijn hier meer meiden die hier last van hebben? En hoe gaan jullie hier mee om? Of moet ik me hier maar overheen zetten en hoort dit erbij :p

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het er een beetje bij hoort.
    Weet van mezelf dat ik absoluut niet zo ben (maar heb daardoor dus ook wel eens het verwijt gekregen dat ik niet voldoende belangstelling toonde).
    Maar hier ook op weg naar de 40e week en iedereen om mij heen kan alleen nog maar praten over DE BEVALLING....
    Ik laat 't maar lekker langs me heen glijden, want ik kan er verder niets aan veranderen.
    Daar komt bij dat ik al sinds een paar dagen ontsluiting heb, maar de weeën niet krachtig genoeg doorzetten.... dat vertel ik dus aan niemand, want anders neemt de spanning en druk alleen maar toe;)

3. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je dat dan liever voor je houdt! Misschien hoort het inderdaad ook wel bij deze tijd, maar toch.... Vind het niet fijn om op zo'n manier in de gaten te worden gehouden, want zo voelt het. Als ik een halve dag niet reageer denkt iedereen op de hoogte te zijn dat HET begonnen is, voelt niet fijn... Misschien zit ik wel gewoon lekker met een boek in de tuin!

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Echt fijn vind ik het ook niet hoor.
    Maar ja, omdat ik de andere mensen niet kan "heropvoeden", doe ik 't maar bij mezelf. En heb ik besloten mij er niet al te veel van aan te trekken.
    Hangt er ook een beetje van af, wie 't is, moet ik zeggen:) en soms... als ik iemand even zat ben of wil plagen.... dan ben ik expres even niet bereikbaar. Zijn ze helemaal in rep en roer, want tsja... 't is vast begonnen..... maar NEE, helaas:p en dan moet ik weer heel hard lachen:D (gemeen eigenlijk) haha.

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik zou gewoon laten weten dat ze heus wel horen wanneer de baby geboren is, en dat je zenuwachtig/frusti/etc. wordt van alle vragen.

Helemaal de meiden waarvan je al zegt dat ze het zelf ook hebben meegemaakt... Die moeten daar toch begrip voor op kunnen brengen!

En anders gewoon telefoon uit hoor meis! Ook wel eens lekker rustig ;)

6. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je hebt ook gelijk. Ik moet het me er ook gewoon minder van aantrekken. Maar soms is het toch wat lastig :p En inderdaad, het ligt er ook echt aan wie het is hoor. Gisteren krijg ik opeens een berichtje van een oud buurmeisje die ik al maanden niet gezien, laat staan gesproken heb. En als je dan zegt dat alles goed gaat, dan heb ik het idee dat ze bijna teleurgesteld zijn ;)

7. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

Feb 16, 2012
    2,037
    517
    113
    Heel herkenbaar, toen ik op het laatst liep (en zeker toen ik overtijd ging) en ik was een dag niet op FB dan kreeg ik n app: je bent toch niet a h bevallen he? Tja vervelend, maar aan de andere kant mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig.

8. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja misschien moet ik daar ook maar wat duidelijker in zijn! Nu ga ik nog braaf en netjes iedereen antwoord geven ;) Telefoon uit is ook nog wel een idee, weet alleen niet of vriendlief dat zo leuk vindt :p Die is het wachten helemaal zat hahaha, maarja van hem kan ik het hebben :D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik zou elke dag om 18:00 stipt op FB zetten......NEE! nog geen baby....don't call us...we'll call you!

10. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Je kunt het ook proberen positief te zien
    dat je vriendinnen graag met je meeleven
    en geintreseerd in je zijn,als het niet zo
    zou zijn dan zou je het vreemd vinden
    als ze geen whatsapp berichtjes naar je sturen.

Dit hoort er gewoon eenmaal bij
    als het je echt irriteerd zou je op nette manier
    iets van kunnen zeggen of gewoon niet te reageren.

11. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja wellicht wel de oplossing!

12. Fay0407

Fay0407 Actief lid

Oct 2, 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, maar sommige mensen hoor ik al 9 maanden amper wat van en nu opeens dagelijks. Of zodra ik reageer op een vraag, komt er geen reactie meer ( kun je mij veel wijsmaken maar dan doe je het echt om te kijken hoe of wat )

Ik vind het fijn dat ze meeleven, maar het mag wel wat minder :p

13. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    haha zou er ook stress van krijgen :)

Ik ben nog geen 32 weken ver en telkens ik nu na 19u naar men pa of zus bel is het direct: IST AL ZOVER???!??!

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    heb volgens mij mijn vriendin ook bijna iedere dag ge appt. maar dat is gewoon omdat ik meeleef met dr en ook in spanning zit voor haar. niet meer en niet minder.
    anders zeg je er toch iets van als je het niet leuk vindt. goede vriendinnen begrijpen dat echt wel hoor. en anders hebben ze pech haha.

15. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    In beginsel natuurlijk heel leuk/lief dat iedereen zo met je meeleeft, maar ik kan me voorstellen dat overdaad zwaar irriteert. Op zich viel het bij mij wel mee, maar ik heb toch om deze reden bij nr 3 slechts enkele mensen de uitgerekende datum verteld en het bij de rest vager gehouden 'ergens in april'...

Ik zou het idd uitspreken, mensen beseffen wellicht niet hoe het voor jou voelt.

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet alles gelezen.

Allereerst vind ik je vriendinnen superlief. Maar ik snap jou ook ;)

Misschien een idee om een wwhatsappgroepje te maken? Sla je tig vriendinnen in 1 klap :p

17. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Gooi iedereen in 1 groep. Hoef je maar 1 keer per dag aan je mp te voldoen. Zij blij jij blij.

18. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    hier vragen ze het al bijna elke dag en dat vanaf een week of 29?? :S Erg irritant,hierdoor lijkt het alleen maar langer te
    duren ,he?

Share This Page