Hoi! Het begint weer lekker weer te worden, en mijn groene vingers beginnen weer te kriebelen. Nu weet ik dat als je zwanger bent je niet mag tuinieren, ivm toxoplasmose. Maar wat ik nu begrepen heb van mijn huisarts en Vk mag dat tuinieren niet ivm besmette kattenpoep in de grond. Wij wonen in een flatje, en dus geen tuin dus knappe kat die op 2 hoog tussen onze plantjes kan poepen? Dan kan het toch geen kwaad? Of voor de zekerheid maar handschoentjes dragen?
Volgens mij kan dat inderdaad niet zo veel kwaad. En anders koop je toch van die kekke tuinhandschoenen? Zit je helemaal safe! Plezier!
Ik zou voor de zekerheid wel handschoenen gaan dragen. Hier heb ik gister van die huishoud-handschoentjes gedragen.
Mijn vriend heeft geen groene vingers, dus ik ben de tuinvrouw bij ons thuis. Ik draag echter wel handschoentjes, want wil geen risico lopen. Ik mag overigens graag een beetje in de tuin rommelen. Ook houd ik het nu bij wat snoeiwerk. Ik zit dus niet met mijn handen in de aarde.
Ook ik tuinier gewoon tijdens de zwangerschap! Wel handschoenen aan en na afloop handen goed wassen, contact mond en handschoen vermijden. Geniet ervan, heerlijk met dit weer!
Vooral als je een wondje aan je hand hebt ook even extra opletten of latex handschoenen aandoen. Maar verder zou ik er niet te moeilijk over doen. De kans is wel erg klein..
Heb de hele zwangerschap gewoon getuinierd. Wel met handschoenen! Ook handschoenen aan op het balkon! Het kan ook in potgrond zitten of in aarde van plantjes die ke koopt. Kans op besmetting is heeeeeeel klein, maar better safe than sorry...
Hier ook zin om aan de moestuin te beginnen, al wordt het binnenkort terug kouder. Dus nog even wachten... maar.... ik ga ook voor handschoenen hoor ! En nadien mijn groentjes zeer goed wassen.. Denk dat je dan wel safe zit