Misselijkheid in het eerste trimester ken ik, inclusief de tips ertegen, maar die periode heb ik gelukkig alweer een tijdje gehad. Ben nu 32 weken en de kleine man zit gezellig met zn kontje en voeten onder mn ribben. Lekker hoog want hij is nog echt niet ingedaald. Maar goed, daar zit dus ook mijn maag en vooral na het eten lijkt het of de ruimte zeer beperkt is... Ben nu ook echt een beetje misselijk ervan. Heeft iemand tips om dit wat tegen te gaan?
Hier tm 20 veel misselijk en braken. Helaas is het vanaf week 28 weer begonnen. Was bij mijn eerste zwangerschap exact hetzelfde. Het is hier de hele dag door met af en toe braken. Maar wel vaak oprispingen, dat er niks komt. Ik heb weinig tips. Ik eet alleen waar ik zin in heb. Er zit totaal geen structuur in. Zowieso eet ik tot aan lunchtijd niks. Ben dan te beroerd. Drinken in kleine slokjes. Het is uitzingen.
Ik heb precies hetzelfde. Eerste trimester nouwelijks misselijk geweest en sinds een week of twee met enige regelmaat. Ik eet veel gedroogde pruimen en vers fruit waardoor ik merk dat mijn stoelgang goed is en er minder druk op m'n darmen staat. En dat lijkt wel enigszins te werken.
Hey, Ik was de eerste 5 maanden van mijn zwangerschap misselijk en ook op het einde kwam dit terug. Na een tijdje zo erg dat ik niets meer kon binnen houden. Ik heb dan van gyn Zantac, of ook wel Ranitidine genoemd, gekregen. Dat is tegen de zure oprispingen en helpt echt super goed. Nadien nog amper moeten braken.