scheren of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Speklapje, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier voor de laatste keer 1 a 1,5 week voor de bevalling gedaan. Toen had ik gewoon wel een beetje haar, vond ik wat prettiger dan helemaal kaal. Wilde ook geen bos haar. Dus dit vond ik eigenlijk wel een perfecte oplossing.

Voor de rest wel oksels en benen geschoren en teennagels gelakt :)

2. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik deed het allemaal op de tast en dat ging goed Vl checkte het even naderhand hahahah

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik scheer me de laatste keer begin november. Dan gaan we nog een midweekje in een vakantiepark met zwembad. Dus minimaal bikinilijn en oksels bijwerken. Tot nu toe lukt het me zelf, hoewel er steeds meer op de tast moet.

Daarna boeit het me geloof ik niet meer zo. Ben uitgerekend 23 dec. Dus er zal wel een mooie bos staan daaronder. Geeft niks. Zelf zie ik er niks van, en verloskundige, kraamzorg en eventueel gyneacoloog zullen echt al wel alle vormen en maten van beharing gezien hebben.

4. Patriciavt

21 mei 2013
    28
    0
    0
    NULL
    Almere
    Hier met een spiegel en deels op de tast... Doe het normaal altijd met ladyshave maar is niet zo'n succes (iets met in je lip scheren :p ) dus wil eigenlijk even met mesje proberen.. (hopelijk is het dan niet dag lip haha)

Ik voel me ook prettiger als het er allemaal netjes uit ziet.. Doe het nu ong. 1x per week, een klein beetje haar is niet erg, maar ik voel me echt niet prettig met een ongetrimde bos...

Donderdag weer VK, daarvoor even doen. Hopelijk de laatste keer voor de bevalling :p (morgen 39 weken)

Verder houdt ik benen en oksels idd ook bij, en lakje op teennagels heb ik ook :D

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja echt om je dood te lachen, ingegroeide haren en ontstekingen. Not my cup of tea, die artsenhumor ;)

Ik heb me geschoren ja en ook nog een keer extra toen de bevalling begon. Ik zou me er bijna voor gaan schamen zeg.
    Lekker boeiend joh, ik doe toch lekker wat ik zelf prettig vind en ik zelf kijk liever tegen netjes bijgehouden muts aan dan zo een waar van die stugge, krullende wirwarharen op zitten. Over lekker modern gesproken.

6. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik houd er zelf van om netjes geschoren te zijn van onder.. Vind het gewoon prettiger. Mijn man stoort zich er trouwens niet aan als er wel wat haartjes staan.
    Aangezien het scheren me niet meer echt goed af gaat, heb ik (toevallig) vanavond ontharingscrème geprobeerd.. Nou ideaal! Ik ben er helemaal blij mee haha..
    Door mijn buik kan ik echt niet meer zien waar ik scheer, en op de tast was ook niet zo'n succes.
    Nu vanavond dus voor een spiegel gaan staan, ingesmeerd met de crème, paar minuutjes gewacht, en voilà! :D dit ga ik dus tot het eind gebruiken.. :)

7. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

De dag voor de bevalling nog geschoren. Spiegeltje erbij en klein krukje in de douche waar je je ene been op kan zetten, ging prima!

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb t laten harsen, scheren kreeg ik tijdens de zwangerschap reactie op wat erg jeukte.
    Ik heb zelf in het ziekenhuis op n kraamafdeling gewerkt en dus ook vaak de onderkant gecontroleerd en het is waar als verpleegkundige zie je zoveel dat je normaal vind, ik kijk er in ieder gebal niet raar van op als t kaal is of niet. Maar vond t zelf nooit fris als ik de onderkant moest controleren en er zat n bos haar met bloedklodders er in... Onder andere daarom heb ik er voor gekozen om alles netjes bijgewerkt te hebben inclusief gelakte teennagels :)

9. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb liever een frisse onderkant voornamelijk voor de kraambloedingen. lijkt me niet zo fris zo een bos daar en ook nog eens bloedingen en al helemaal als je hechtingen hebt kun je ook niet snel gaan scheren.
    maar om het speciaal voor de vk te gaan doen is niet het geval bij mij.
    zoals ik een x een vk heb horen zeggen. ik kijk naar vaginas zoals ik naar een muur kijk. die hebben nu zoveel gezien hahahaha

10. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik werd ingeleid, dus heb nog kunnen scheren de avond ervoor. Maar heel eerlijk, het had me niks uitgemaakt als ik dat niet had kunnen doen. Had ook mijn teennagels gelakt, maar die zaten de hele tijd verstopt onder dikke sokken :D

11. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hier voor me eigen gevoel en fris geval na de bevalling scheer ik me wel. Benen doe ik met VEET creme omdat ik gewoonweg niet meer zo ver voorover kan hangen en door ander laten doen krijg ik al kippevel bij idee....en schaam streek op gevoel elektrisch met 1 been op bad ;) als ergste maar weg is, een wilde haar ergens maak ik me dan minder druk om ;)

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Voor de dames die ontharingscrème gebruiken... Wat is nu echt een goede?

13. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Mhh... zullen we nog wel steeds ouderwetse belgen zijn want hier wordt er echt nog altijd eerst geschoren (als je het zelf niet netjes hebt bijgehouden) en een klysma gegeven. Vind het op zich niet zo erg.
    Minder kans op ontsteken bij de knip en geen risico op poep op de verlostafel :D

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb mijn hele zwangerschap zelf geschoren
    maar sinds drie weken doet vl het omdat ik het
    niet meer zien en niet meer bij kan.Zelfs mijn
    teennagels lakken hihi

Vindt hygienischer als gyn of vk daar de bevalling doet

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    pff ik voel me door al deze berichten steeds meer een alien dat ik me niet scheer.... en het ergste is dat ik er bij mijn eerste bevalling helemaal niet bij stil stond dat ik misschien raar was, maar nu heb ik echt het gevoel dat ik de laatste vrouw op aarde ben met een natuurlijk bosje.

Dames gaat het niet broeien dan in jullie kraamverbanden na de bevalling, krijg je geen ingegroeide haren en ontstekingen daarna dan? Of in elk geval enorme jeuk?
    Ik scheer alleen in de zomer mn bikini-lijn bij maar dan moet ik al onwijs uitkijken dat er niks gaan ingroeien en ontsteken als het lekker warm zweet weer is.

16. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Nou wees gerust ik scheer me ook niet kaal. Ik vind het eerlijk gezegd een erg naar idee om helemaal kaal te zijn.. lijk ik net een kind.. (en ik snap dat sommige het daar niet mee eens zijn, maar dat is gewoon mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaring).

Ik knip het bij en ik scheer de randjes... maar kaal zal het nooit worden...

17. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb nooit onstekkingen en jeuk enzv enzv

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nooit last van ontstekingen enz hoor....

Ach je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt....

Deel Deze Pagina