Ik heb last van aambei en wil er vanaf wat kan ik doen ik smeer regelmatig coranel maar zwelt nog erger op....
ik heb een zalfje van de huisarts en die heet... lidocaine vasaline creme ... bij mij 3 dgn smeren en ze zijn weg dat misschien een oplossing liefs en succes
En vervolgens genoeg water drinken, vezelrijk eten, zodat je niet zo hard hoeft te persen bij het poepen. Rustig de tijd nemen op de wc. Sterkte!
wat handig is om de zalf op een gaasje te doen en dan op de aambei. blijft de zalf beter zitten. Succes!
Lidocaine verdoofd alleen. Heb je ook curanol tabletten? Vaak werkt de combi van zalf en tabletten het beste. Daarnaast kun je er Otrivin neusspray ca. 3x per dag opspuiten, dat zorgt ervoor dat ze slinken.
ik had dat ook, ben bij de drogist een zalfje gaan halen. Daarmee kon ik het even minder erg maken maar weg ging het niet. Pas na de bevalling toen alles weer een beetje op regel was trok het weg. Ik heb trouwens ook wanneer de ontlasting heel hard was een paar dagen een laxeermiddel gebruikt van de drogist. Werkte ook omdat je dan niet zo hard hoefde te persen. Sterkte!!!
Ik heb er sinds 2 weken ook ineens veel last van, terwijl mijn stoelgang goed is en ik dus niet hard hoef te drukken. Mijn verloskundige zei dat het komt doordat de baby al is ingedaald en doordat het hoofdje zo laag ligt de doorbloeding daar niet meer helemaal goed is. Zij heeft mij curanol tabletten en zalf aangeraden, maar zei er wel bij dat ze voor de bevalling waarschijnlijk niet meer weg zullen gaan. En dat klopt ook helaas... Het is wel minder geworden, maar ze zijn niet weg. Dus ik blijf het na de bevalling gebruiken en hoop dat ze dan snel wegtrekken.
Same here... Bij een week of 30 ook ineens last van aambeien (wist niet wat me overkwam, had nooit problemen op dat gebied), maar hele harde ontlasting en ja door het persen één grote ravage down under Ik heb van de vk ook curanol tabletten en zalf gekregen. Het wordt wel minder, maar helemaal weg is het niet gegaan. En nu ik de uitgerekende datum nader en het hoofdje heel erg drukt daar beneden, begint het ook weer gevoelig te worden. Dus zal wel pas na de bevalling weer de tijd krijgen om te genezen... Sterkte!
Mijn stoelgang is goed tot nu toe maar ik denk ook dat het met indalen te maken heeft, hopelijk trekken deze aambei weg en met de bevalling krijg ik zeker weer zo groot als een aarbei en dat doet echt pijn... Ik heb coranal creme gebruikt man ik krijgt er hevig jeuk krabt alles kapot, dus hiermee ben ik gestopt. Ik heb de huisarts gebeld en mijn probleem verteld krijg nu lidocaine vasaline creme hopen dat het ook bij mij werkt. De bevalling komt dichtbij ik maak mij een beetje zorgen ben jammer genoeg bang ervoor maar ik hou mij zo rustig mogelijk en denkt positief, kan het hierdoor ook komen de aambei want als ik stres heb volgende dag hopa aambei erbij..