whahaha....het kriebelde al vanaf de 36e week om opgemaakt mn bed in te duiken...tot ik in een helder moment bedacht dat dat wel errug overdreven was de weeen begonnen...ik douchen...duurde best lang dus mn vriend riep al een keer heel bezorgd "schatje gaat het" gaat het????? ik zit hier op handen en knieeen mascara en oogpotlood op te smeren en gaan zal het @#%&&&
Haha zo leuk en herkenbaar om te lezen... Ik heb ook alles netje bijgehouden! Was bijna niet te doen om alles te scheren met zo'n buik Ook hier zat mijn (waterproof) mascara er nog op.. En mijn vent snapte er maar niets van.. Wat maakt het nou uit? Nou een heleboel voor mij hihi
whahahahaaaa, zie het helemaal voor me Ik heb vanaf week 36 dagelijks gesmeerd met zon-uit-een-tube omdat ik er niet als een spook bij wilde liggen na eventueel bloedverlies.. Eigenlijk heb ik er in geen tijden zo verzorgd bijgelegen als in die tijd
herkenbaar.....normaal boeit het me allemaal niet zo, spring ik 's-morgens mn bed uit, en ga met mn haren half gekamd en mn mascara nog op mn kin...in joggingbroek de honden uit laten maar bevallen zonder make-up ( en ongeschoren muts ) is echt not done natuurlijk je brengt me wel op ideeën met zon uit een tube.....die onthou ik voor de volgende keer
wat een leuk topic!! voor mij duurt het nog even voor ik me er echt ''druk'' over hoef te maken.. maar keek vroeger altijd naar de bevalling ne kraamafdeling enz.. en als ik die vrouwen met hele bossen zag liggen dacht ik altijd.. no way dat mij dat overkomt!! dus heb mn lief de instructies al gegeven.. als ik mn doos door mn buik niet kan zien moet hij het scheren XD
Hahah, herkenbaar. Ik heb ook even een potloodje, blushje en mascara erop 'geknald' bij de eerste, bij de tweede had ik daar echt geen tijd meer voor. (is te zien aan de foto's ) Scheren sowieso, altijd trouwens. Je zal maar een ongeluk krijgen en ze moeten bij dat gebiedje... Lukt het niet meer, dan maar op de tast! Ik heb daar een snijwondje voor over
ooooooooooh meiden jullie zijn zooooo erg hahaha Persoonlijk kan ik me er echt niet druk om maken om make upjes en of ik er wel goed bijlag enzo. Zeker niet voor de verloskundige. En ook niet voor de kraamvisite hoor. De mensen die de eerste dag langskwamen waren de opas en omas en mijn beste vriendin. Nou voor die eerste maak ik mezelf sowieso niet op en bij mijn beste vriendin ben ik nog meer mezelf dan bij mijn man. Bovendien toen ik bij haar langskwam in haar kraambed zag ze er ook niet heel charmant uit in een mega hansop. Maar wel heel gelukkig. En dat is het belangrijkste. Maar goed iedereen moet doen wat ie wilt natuurlijk. Ik voel mezelf fijner als ik gewoon mezelf ben zonder make up of iets. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. O en bij mij is gisteren trouwens een miskraam opgewekt in het ziekenhuis. Moesten ook pillen ingebracht worden vaginaal. Nou, ik heb me echt niet geschoren hoor van te voren. Het is gewoon zoals altijd. Kort en netjes. Ik heb dus zelf altijd wel een beetje schaamhaar. Sowieso omdat anders uitslag krijg. Maar ook omdat ik het anders zo "onvolwassen" eruit vindt zien. Voor mij hoort schaamhaar bij een volwassen lichaam en geen schaamhaar bij een kinderlichaam. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk... Mijn man gaat zich binnenkort laten sterriliseren. Dan moet hij natuurlijk met zijn geval bloot. Ik zal eens vragen of hij zich van te voren gaat scheren Denk dat hij er gek genoeg voor is
hahahahaha...... die haren zijn toch al heel anders van structuur..... verder heb ik geen geurklieren op mn hoofd... en geen lichaamssappen in mn hoofdhaar.... (zo ver spuit mn vent ook niet... hahahahahaha...) Enige wat ik ooit heb is boter op mn hoofd.... maar dat heeft niets met botergeilheid te maken..... en mn muts was ik ook niet met "head en shoulders"
Ik scheer me wel en ook voor de bevalling probeer ik het tenminste. Vorige keer was het ook één groot feest geworden daar beneden haha. Dat zag ik pas toen mijn buik na de bevalling inzakte. Ach ja dacht ik, ik heb het tenminste geprobeerd. Make up enzo dat kan me echt gestolen worden. Ik gebruik het normaal gesproken wel (mascara en oogpotlood) maar met mijn bevalling hecht ik echt meer waarde aan ongeschonden en zo comfortabel mogelijk de bevalling doorkomen dan aan een beetje verf op mijn gezicht.
No way dat ik met een mesje aan de gang ging down onder terwijl ik niks kon zien.... Maar lang leve de ontharingscreme! En groot voordeel dat je geen stoppeltjes krijgt. Maar ik vond het wel belangrijk want met al het bloed, stolsels etc dat wil je niet in je schaamhaar geplakt hebben...
ik wist op donderdagochtend dat ik me om 4 uur in t ziekenhuis moest melden om ingeleid te worden. Ik heb toen snel nog even wat klusjes gedaan, waaronder scheren Ik had een klein buikje en met een spiegel ging het goed.
Hallo dames, sorry, maar ik kan het niet laten om te reageren. Ik vind het onvoorstelbaar dat dus blijkbaar de meeste vrouwen zich hier zo druk over maken. Echt niet te geloven. Met zo'n dikke buik, dan maar met een spiegeltje gaan scheren, want stel je voor wat een ander wel niet vindt. Jullie zijn of worden straks allemaal moeders, wil je je kind dit voorbeeld meegeven? Dat je je druk moet maken om aan het beeld te voldoen dat de maatschappij schetst? Ik dacht dat de meesten de pubertijd, met bijbehorende onzekerheden, nu wel voorbij waren en volwassen vrouwen zijn geworden! Natuurlijk moet je jezelf netjes verzorgen, maar een liefdevol hart en een blije glimlach doen veel meer.. (Alhoewel die glimlach pas na de bevalling komt.. Sterkte voor iedereen die nog moet bevallen! Hoe je er bij ligt maakt op dat moment echt niets meer uit.
Nou Anonym voor jou is het misschien niet belangrijk voor een ander wel. Wat heeft dat in godsnaam te maken met wat je mee geeft aan je kind overdrijven is ook een vak zeg! jemig.
Het maakt ook helemaal niks uit. Maar Geen giga driehoek voor mij hoor! Het kan me niet schelen wat een ander er van denkt. Ik doe het ook niet voor de gyn of wie dan ook. Ik houd het bij voor mezelf. En als ik er zelf niet meer bij kan, dan mag manlief zich gaan uitleven . Ook als ik niet zwanger ben, is het eerder een kale woestijn dan een tropisch regenwoud. Wel zo fris. Binnenkort ook maar ff waterproof mascara en potloodje gaan halen. Gewoon omdat ik dat zelf prettig vind. Oh ja, ook nog een paar fatsoenlijke slaapshirts/pyjama's.
Haha, ik had bij de eerste begrepen dat het niet goed is om te scheren daar beneden. vanwege infectiegevaar bij ingegroeide haartjes enzo enzo. Dus ik met mijn volle bos struikgewas op de bevaltafel. Op dat moment denk je er inderdaad niet aan, maar vond het toch niet zo fris. Ook naderhand, met al dat bloeden die weken vond ik het erg vies en vervelend om het struikgewas te hebben. Nu mijn buik al in de weg ligt heb ik de beste oplossing gevonden: Mij man is scheermeester! Is nog gezellig ook haha. Dus tegen de tijd dat de weeen beginnen en er een struikje staat, mag hij er eerst mee aan de gang voordat ik op de tafel ga. Het oog wil ook wat haha.
Het gaat er mij om dat ik mijn bevalling op een voor mij prettige manier beleef. En ik vind het daarom belangrijk om mijn intieme zone op orde te hebben. Ook voor het bloedverlies en eventuele wondjes nadien vind ik dit prettiger. Hoe jij het schetst vind ik behoorlijk aanvallend en belerend naar de dames die hier gereageerd hebben. Ik begrijp dat dit jouw mening is, en ik vind dat je dit op een andere manier naar voren gebracht kon hebben.
Ieder zn ding! IK vond het in ieder geval prettig, achteraf gezien, dat ik er netjes en verzorgd bij heb gelegen. Inderdaad: op dat moment boeit het echt helemaal niks natuurlijk... maar voelde me er zelf prettig bij. In mijn ogen helemaal niks mis met wat ijdelheid als je nog bij zinnen bent En dat zegt naar mijn idee ook helemaal NIKS over puberale onzekerheden voorbij zijn of niet! En al helemaal NIKS over het voorbeeld wat je je kinderen meegeeft... ( niks mis mee trouwens met wat besef van verzorging?!)... Tuurlijk: een liefdevol hart en een blije glimlach zijn belangrijker, maar wat is er mis met "both of it"?!
owh owh owh anonym toch. dat dit voor jou als bekrompen overkomt dat kan....maar zou niet weten wat het met 'meegeven aan kinderen' te maken heeft. laat ik het zo stellen, m'n zonen krijgt weinig tot niets mee van m'n netjes geschoren onderkant. ik vind het voor de ander niet prettig, voor mezelf zeer onhygienisch, en ik wil in tijde van hechtingen toch wel een beetje prettig liggen.
Ow sorry mensen, ik had echt niet in de gaten dat ik aanvallend overkwam. Als dat zo ervaren is, mijn excuses hiervoor. Ik bedoelde echt niet om te zeggen dat die moeders dan hun kind verkeerde dingen meegeven ofzo, maar ik ben gewoon echt serieus verbaasd dat er zoveel dames zijn die zich daar druk over maken. Ik had dat echt nooit gedacht. Er zijn gewoon zoveel belangrijkere dingen in het leven dan hoe je er tijdens een bevalling bij ligt, of überhaupt hoe je er uit ziet. De maier waarop ik mijn verhaaltje heb getypt zou inderdaad wat belerend over kunnen komen. Ik had het misschien wat meer bij mezelf kunnen houden. De manier waarop Liselot mij 'kritiek' geeft, vind ik met respect, maar yelice heb ik blijkbaar erg geïrriteerd met mijn mening. Maar nogmaals ik bedoel het niet aanvallend en het is niet mijn bedoeling om hier voor een opschudding te zorgen. Ik sta blijkbaar heel anders in het leven en wilde jullie dat gewoon laten weten. groetjes