rugweeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door happymama, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

wie heeft er ervaring mee ???
    hoe voelt t .
    heb sinds vanmiddag een enorme druk van halvewege mn rug tot aan mn kont alsof er een ollifant op staat .
    ben bang dat als t vandaag of morgen doorzet dat ik rugweeen krijg heb wel gehoord dat dit heel pijnlijk is en dat je er weinig tegen kan doen .....

2. Only me

Only me Niet meer actief

Tja, ik heb mijn gehele bevalling (27 uur) last gehad van rugweeen. Het nare ervan is, je kan ze niet wegpuffen :( Het is net of iemand je rug pakt en je ruggegraat in een onmogelijke positie draait.

Maar ja, het is natuurlijk ook voor een ieder anders en verschillend....

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb ook rugweeën gehad tijdens de bevalling (ook buikweeën maar die voelde ik nauwelijks zo pijnlijk waren de rugweeën). Het begon bij mij in de ochtend met een zeurend gevoel in mijn rug. Net boven mijn kont tot iets hoger (halverwege mijn rug). 's Avonds werd het zo vervelend dat ik niet kon slapen en de volgende ochtend moest ik me melden bij het ziekenhuis (zou eigenlijk ingeleid worden) en toen was het gewoon al behoorlijk pijnlijk :) En daarna werd het alleen maar erger ;) Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik het moest zoeken en trilde van de pijn :( Gelukkig kunnen volhouden zonder pijnstilling, maar ik heb toch wel tot een paar dagen na de bevalling pijn in mijn rug en kont gehad. Ik kon sowieso de eerste twee dagen niet rechtop zitten.. ik moest dan echt een andere houding zoeken.

Ik heb van de 3cm tot 6cm onder de douche gezeten met de straal op mijn rug. Het was geen wondermiddel, maar ja het was tenminste iets. Daarna in het verlosbed gaan liggen en er niet meer uit gegaan (wilde dat ook niet). Maar misschien dat jij wel onder de douche kan en wilt.

Ik heb ook eens van iemand gehoord dat haar man met zijn vuist op de pijnlijke plek druk zette (flink). Dat hielp bij haar wel.

En heb wel eens gelezen over de geboorte tens. Maar dat is denk ik al te laat voor je als je nu al beginnende weeën hebt :)

Ik heb verder weinig tips. Ik kon zelf weinig bedenken tijdens de bevalling en wat ik probeerde werkte totaal niet.

Ben nu al bang voor de bevalling van een evt. tweede kindje.. ik hoop echt niet nog een keer (zulke) rugweeën te krijgen.

In ieder geval succes gewenst met de bevalling!

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had ook alleen rugweeen. Wat bij mij hielp was dat mijn man zo hard mogelijk duwde op mijn onderrug. Die soort van tegendruk was het enige wat een beetje verlichting gaf.

Ik wil niet deprimerend zijn maar ook ik vond ze zeer pijnlijk. De buikweeen vielen erbij echt in het niet.

5. happymama

happymama Niet meer actief

Of de weeen begonnen zijn weet ik niet.voel alleen af en toe een vervelend drukkend gevoel.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dubbelposten is niet toegestaan, dit topic sluit ik

Deel Deze Pagina